Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

En må huke av for "day-time running lights" i setup menyen.

Min er LCI, men også import og lyser også i ringene (sterkt i den indre) når bryteren står på 0.

Og så et par andre ting: av og til når jeg parkerer så går kompressoren i kanskje 5 sekunder, er det normalt?

Når jeg kommer sakte inn i kryss uten å stoppe helt før jeg gir på for å kjøre videre så lugger den i automaten, virker som den ligger i 2. gir for så å gire ned i 1. og kjøre videre. skal det være slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være summelyd i kompressoren bak etter du har stanset med mindre det er en betydelig vekt reduksjon/økning såvidt jeg vet!

Dog, vanlig problem med lekkasjer som gjør at dette skjed...sjekk og fiks snarest er visstnok rådet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HenningWT

Hvis du parkerer på ugjevn parkering, bakke, skrått ol så vil den gå i ca 5 sek ja. Normalt.

Samme når du jekker bilen og skifter dekk. :D

Men hvis den går hele tiden så er det lekasje. Går lenge når du parkerer og starter bilen. :(

Så det er vel ikke noe og bekjymre seg for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må huke av for "day-time running lights" i setup menyen.

Min er LCI, men også import og lyser også i ringene (sterkt i den indre) når bryteren står på 0.

Og så et par andre ting: av og til når jeg parkerer så går kompressoren i kanskje 5 sekunder, er det normalt?

Når jeg kommer sakte inn i kryss uten å stoppe helt før jeg gir på for å kjøre videre så lugger den i automaten, virker som den ligger i 2. gir for så å gire ned i 1. og kjøre videre. skal det være slik?

Min bil gjør og slik, virker som den drøyer lengst mulig og gire til første gir, så med en gang du kommer under ca 5 km/h så legger den inn første gir.

Så viss du begynner å gi gass akkurat da så får du det lille "nykket"

Tror nok dette er normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to spm. her:)

1. Volumknappen på spilleren funker ikke, den bare ruller rundt helt løs uten og skru ned eller opp. Har skiftet den gummi knotten, men hjelper ikke. Noen som har vert borti/hørt om lignende?

2. Har skiftet ledningsnette bak til PDC sensorene etter anbefaling, men likevell får jeg PDC failure! En sensor er *gåen* men hvis jeg bytter om den sensoren til den vedsiden av, så virker den som er *gåen* altså den virker ikke der den står nå, men virker en annen plass bak. Hva kan være galt da? i følge GS fantes det ikke løst ledningsnett fra PDC modulen og ut til skjøten i fangeren. Jeg har skiftet det som er etter skjøten som går ned til sensorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kommer sakte inn i kryss uten å stoppe helt før jeg gir på for å kjøre videre så lugger den i automaten, virker som den ligger i 2. gir for så å gire ned i 1. og kjøre videre. skal det være slik?

Min bil gjør og slik, virker som den drøyer lengst mulig og gire til første gir, så med en gang du kommer under ca 5 km/h så legger den inn første gir.

Så viss du begynner å gi gass akkurat da så får du det lille "nykket"

Tror nok dette er normalt..

Da slår jeg meg til ro med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to spm. her:)

2. Har skiftet ledningsnette bak til PDC sensorene etter anbefaling, men likevell får jeg PDC failure! En sensor er *gåen* men hvis jeg bytter om den sensoren til den vedsiden av, så virker den som er *gåen* altså den virker ikke der den står nå, men virker en annen plass bak. Hva kan være galt da? i følge GS fantes det ikke løst ledningsnett fra PDC modulen og ut til skjøten i fangeren. Jeg har skiftet det som er etter skjøten som går ned til sensorene.

Hvis du ser her http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ntrol_pdc/ var det del nr 4 du skiftet?

Uansett så må du teste med en sensor som er OK på den plassen hvor den andre ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to spm. her:)

2. Har skiftet ledningsnette bak til PDC sensorene etter anbefaling, men likevell får jeg PDC failure! En sensor er *gåen* men hvis jeg bytter om den sensoren til den vedsiden av, så virker den som er *gåen* altså den virker ikke der den står nå, men virker en annen plass bak. Hva kan være galt da? i følge GS fantes det ikke løst ledningsnett fra PDC modulen og ut til skjøten i fangeren. Jeg har skiftet det som er etter skjøten som går ned til sensorene.

Hvis du ser her http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ntrol_pdc/ var det del nr 4 du skiftet?

Uansett så må du teste med en sensor som er OK på den plassen hvor den andre ikke virker.

Ja skiftet nr. 4. Ja det har jeg gjort som beskrevet over, men problemet bare flytter seg. Altså midten høye bak er *defekt* (den er egentlig helt ny, men check c. sier den er def.) så tok jeg ut den og satt i den sensoren i midten til venstre, og den som sto midt venstre tok jeg og plasserte midt høyre da plutslig funket ikke den heller, mens den andre som er defekt* heletiden virket i en annen posisjon. Selv om sensorer fungere så slutter de å fungere når jeg plasserer de i midten høyre hull. Kan også nevne at noen få ganger har hele systemet virket i ca 2-5 sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kommer sakte inn i kryss uten å stoppe helt før jeg gir på for å kjøre videre så lugger den i automaten, virker som den ligger i 2. gir for så å gire ned i 1. og kjøre videre. skal det være slik?

Min bil gjør og slik, virker som den drøyer lengst mulig og gire til første gir, så med en gang du kommer under ca 5 km/h så legger den inn første gir.

Så viss du begynner å gi gass akkurat da så får du det lille "nykket"

Tror nok dette er normalt..

Da slår jeg meg til ro med det :)

Kan bekrefte at eg har det samme på min e60. Så vil tru det er normalt ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to spm. her:)

2. Har skiftet ledningsnette bak til PDC sensorene etter anbefaling, men likevell får jeg PDC failure! En sensor er *gåen* men hvis jeg bytter om den sensoren til den vedsiden av, så virker den som er *gåen* altså den virker ikke der den står nå, men virker en annen plass bak. Hva kan være galt da? i følge GS fantes det ikke løst ledningsnett fra PDC modulen og ut til skjøten i fangeren. Jeg har skiftet det som er etter skjøten som går ned til sensorene.

Hvis du ser her http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ntrol_pdc/ var det del nr 4 du skiftet?

Uansett så må du teste med en sensor som er OK på den plassen hvor den andre ikke virker.

Ja skiftet nr. 4. Ja det har jeg gjort som beskrevet over, men problemet bare flytter seg. Altså midten høye bak er *defekt* (den er egentlig helt ny, men check c. sier den er def.) så tok jeg ut den og satt i den sensoren i midten til venstre, og den som sto midt venstre tok jeg og plasserte midt høyre da plutslig funket ikke den heller, mens den andre som er defekt* heletiden virket i en annen posisjon. Selv om sensorer fungere så slutter de å fungere når jeg plasserer de i midten høyre hull. Kan også nevne at noen få ganger har hele systemet virket i ca 2-5 sek.

Noen som har tips?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en e61 2006 modell, men sliter med at venstre side av frontruta dugger innvendig når jeg kjører i litt regn eller langkjøring. Starter nederst i hjørnet, også kryper det oppover langs ruta og litt bortover nederst. Så må bruke den knappen som gjør at det blåser masse luft opp på ruta for å få det bort.

Noen som har hatt samme problemet, eller vet hvorfor det skjer? Eller hva jeg kan gjøre med det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til det samme ikveld faktisk. Det var da hardpakka snø ved under vindusviskerne. Tok opp panseret og fjernet all hardpakka snø og lot bilen stå litt på tomgang. Da ble det borte.

Kan jo også hende klimafilteret ditt er veldig fuktig eller at det er mye fuktighet inne i bilen (mattene f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...