Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

E61 Skiboks!!

Jeg har en E61 som ble levert med original takstativ og BMW skiboks. I fjor vinter ødela jeg takstativet (eller rettere sagt demonterte det) og i stedet for å fikse det kjøpte jeg et sett Whispbar slik at skiboksen skulle komme lavere ned mot taket. Det viser seg at boksen kom så nærme at når den er full av slalomski tar den i taket, dvs jeg er på jakt etter ny skiboks også....

Passer en Skiguard 850 sammen med Whispbar på en E61 eller er den også for lav? Det er samme festemetode på Whispbaren som på det originale BMW stativet (dvs spor i profilen)- er det slikt system på Skiguard eller Packline?

Hadde vært nyttig om noen har funnet ut av dette tidligere slik at jeg kan dra nytte av det...

Hvis noen er på jakt etter en to år gammel bmw boks har jeg en for mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått igjen bilen fra Strandveien Auto etter fiksing av rust i bakluka - se side 77 og 80 i linken :D

Fikk leiebil de tre dagene bilen var inne og luken pusset fri for rust og lakkert :D Jobben ser bra ut :D

De har lagt et beskyttelse lag under plastlistene til bakvinduet som skal søre for at lakken ikke gnisses av igjen og vann kommer inn og lager rust :D

I falsen har de slipet rent og lakkert..... Sørsmålet vil det holde? Har 12 års garanti så en skal ikke se vekk fra at den er inne igjen om ett års tid kanskje ? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk satt på hvite AE og hvite grøftelys (fra Megalys) igår, må si det ble enda tøffere/sintere look på bilen nå 8).

Jeg brukte disse på 5 watt http://megalys.no/ds_product_info.php/products_id/58, ser overhodet ikke sprengt ut, selv når det er helt mørkt.

Måtte ut med lyktene, men det var en fordel på høyre side da jeg kom til høyre grøftelys derfra. På venstre side så måtte platen under frontfangeren av, siden spylervæske tanken satt rett under venstre frontlykt. Den platen var ikke lett å få på plass igjen, glad jeg slapp å gjøre det på høyre siden.

Uansett, vel verdt en drøy tusenlapp dette her. Skal få lagt ut et bilde når det blir litt mørkere :)

Update:

Litt forsinket, men her er bildet

t327r8ulj4o4r9ow7ofa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått igjen bilen fra Strandveien Auto etter fiksing av rust i bakluka - se side 77 og 80 i linken :D

Fikk leiebil de tre dagene bilen var inne og luken pusset fri for rust og lakkert :D Jobben ser bra ut :D

De har lagt et beskyttelse lag under plastlistene til bakvinduet som skal søre for at lakken ikke gnisses av igjen og vann kommer inn og lager rust :D

I falsen har de slipet rent og lakkert..... Sørsmålet vil det holde? Har 12 års garanti så en skal ikke se vekk fra at den er inne igjen om ett års tid kanskje ? ;D

Fått gjort det samme med min 07 mod. Får håpe det holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grill/nyrer

Vurderer og spandere nye nyrer på min platinagrå E60. men etter bildene her inne å dømme så er vist ikke det så vanlig. Hvorfor ??? Synes dere alle at de orginale er penest eller. Vurderer sort matt jeg.!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lurte på om det er mulig å bytte ut den enkle klimakontrollen mot den avanserte uten noe mer om og men? Er det bare å dra ut det gamle panelet og sette inn et nytt panel eller må man evt. gå grundigere til verks?

Setter stor pris på alle svar. Er midt i kjøpsprosessen her, men det mangler litt utstyr på den bilen jeg nå vurderer så sjekker ut mulighetene for å oppgrdere litt uten at det skal koste skjorta. Ser at et slikt avansert klimapanel kun koster et par hundre dollar...

Hvordan er det også med ratt varmer? Er dette noe man enkelt kan etterinstallere? Det sitter et m ratt på bilen nå. Har dette rattet potensial for å bli oppvarmet eller må man ha nytt ratt i tillegg til rattvarmekontrollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grill/nyrer

Vurderer og spandere nye nyrer på min platinagrå E60. men etter bildene her inne å dømme så er vist ikke det så vanlig. Hvorfor ??? Synes dere alle at de orginale er penest eller. Vurderer sort matt jeg.!!!

PingviN_ har gjort det :D Det ser fint ut :D

Men smaken er som baken - delt i to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del jobb å ettermontere ratt med varme. For det første må du bytte ratt til et ratt med varme og for det andre så ble ikke M-sportsratt med varme levert til E60/E61 før ved facelift.

Takk for svar.

Vet du noe om varmepanelet da? Er det bare å bytte eller er det mye annet som må forandres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakeligvis må du strekke noen nye ledninger uten å si dette for sikkert. Har aldri sett at noen på de internasjonale forumene har ettermontert rattvarme på deres E60 og der har man modifisert avanserte ting som iDrive osv. Kontakt evt. BMW og hør om det finns noen ettermonteringskit evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakeligvis må du strekke noen nye ledninger uten å si dette for sikkert. Har aldri sett at noen på de internasjonale forumene har ettermontert rattvarme på deres E60 og der har man modifisert avanserte ting som iDrive osv. Kontakt evt. BMW og hør om det finns noen ettermonteringskit evt.

Da driter jeg for i rattvarme ja... Nytt ratt er vel ikke aktuelt føler jeg.

Men er egentlig mer fysen på å bytte ut air condition control unit fra den enkle til den mer avanserte. Hva tror du om det saltkjelen?

Hvilket engelskspråklig bmw-forum foretrekker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rattet må byttes uansett dersom du skal ha varme ettersom varmen sitter i rattkransen.

Jeg tror det er en like omfattende operasjon ettersom den andre klimaen er en automatisk klima. Det er ikke den med vri-knottene.

Jeg bruker bimmerpost.com og 5series.net (tidl. e60.net)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grill/nyrer

Vurderer og spandere nye nyrer på min platinagrå E60. men etter bildene her inne å dømme så er vist ikke det så vanlig. Hvorfor ??? Synes dere alle at de orginale er penest eller. Vurderer sort matt jeg.!!!

Min E61 er titansølv, og jeg bytta nyrer til svarte med en gang jeg fikk bilen. Syns bilen blir penere slik, spesielt når det er shadowline... Eneste blanke jeg har på bilen nå er eksosrørene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...