Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med rekkevidden med fjernkontrollen til bilen min om dagen og skal inn med den på bavaria i neste uke.(som nevnt tidligere i tråden)

Tidder det er den mottakeren som sitter under bremselyset i midten.

Uansett. Nå sluttet plutselig pdc å virke også. Fikk en failure melding. Plutselig i går så var den tilbake og funka veldig bra og i dag igjen så virker den ikke. Tipper dette tyder på at det er dprlig kontakt ett eller annet sted, men vet ingen ting om dette så det hadde vært fint om noen kunne dele noen erfaringer.

Kan dette ha sammenheng med mottakeren som også påvirker fjernkontrollen på nøklene?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PDC har ingenting med mottakeren å gjøre.

Jeg hadde samme problem. sett bilen i park og få noen til å lytte på hver enkelt sensor, den/de som ikke "summer" er ødelagt og må skiftes..ca 1200 pr stk hvis de er lakkert ifra GS!

(kan jo være som du sier, dårlig kontakt og det er jo en "enkel" sak og fikse!)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PDC har ingenting med mottakeren å gjøre.

Jeg hadde samme problem. sett bilen i park og få noen til å lytte på hver enkelt sensor, den/de som ikke "summer" er ødelagt og må skiftes..ca 1200 pr stk hvis de er lakkert ifra GS!

(kan jo være som du sier, dårlig kontakt og det er jo en "enkel" sak og fikse!)

Lykke til!

Takk for svar.

Jeg er fortsatt innenfor garantitiden fra bavaria(selv om det er en eldre bil, 05) siden jeg kjøpte bilen for under en måned siden så jeg skal melde fra om det når jeg har den inne

Problemet er blir vel kanskje å finne ut hvor det er dårlig kontakt den dagen pdc funker?

Og er det sånn at sensorene summer når pilen står i park? Tror du sensorene summer når failure beskjeden er på også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensorene er selvfølgelig ikke aktive når bilen står i park :) Du må sette den i revers og få noen til å lytte på hver enkelt! ja, når du får failure skal du ut å lytte. da fungerer de som fungerer, MEN PDC funksjonen fungerer ikke fordi en eller flere sensorer ikke "jobber".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensorene er selvfølgelig ikke aktive når bilen står i park :) Du må sette den i revers og få noen til å lytte på hver enkelt! ja, når du får failure skal du ut å lytte. da fungerer de som fungerer, MEN PDC funksjonen fungerer ikke fordi en eller flere sensorer ikke "jobber".

Syns det med park hørtes litt rart ut ja...

Men perfekt. Tusen takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PDC konket ut i min bil også for en stund siden, for så å plutselig fungere igjen, noe den har gjort den siste måneden.

Eller fungerer den virkelig godt igjen...?

Jeg synes nemlig at den ofte viser jeg er på det røde selv når det er langt igjen til nærmeste obstruksjon, og i tillegg går den ikke fra grønt, til gult, til rødt i en glidende overgang, slik den gjorde før. Nå er det rett på rødt og en veldig piping med én gang. Dessuten er det aldri , iflg. PDC, noe foran bilen, bare ved hvert hjørne.

Dette får meg til å tvile veldig, og bruker ikke PDC som et hjelpemiddel, lenger.

Hva som er galt aner jeg ikke, kanskje styreenheten? Jeg skal uansett inn med bilen så snart den forbaskede jobben min tillater det, så får vel svar på problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PDC konket ut i min bil også for en stund siden, for så å plutselig fungere igjen, noe den har gjort den siste måneden.

Eller fungerer den virkelig godt igjen...?

Jeg synes nemlig at den ofte viser jeg er på det røde selv når det er langt igjen til nærmeste obstruksjon, og i tillegg går den ikke fra grønt, til gult, til rødt i en glidende overgang, slik den gjorde før. Nå er det rett på rødt og en veldig piping med én gang. Dessuten er det aldri , iflg. PDC, noe foran bilen, bare ved hvert hjørne.

Dette får meg til å tvile veldig, og bruker ikke PDC som et hjelpemiddel, lenger.

Hva som er galt aner jeg ikke, kanskje styreenheten? Jeg skal uansett inn med bilen så snart den forbaskede jobben min tillater det, så får vel svar på problemet...

nå må du ikke glemme at PDC skal hyle og vise rødt selv om det er ca 1-1,5m til nærmeste hindring. Grunnen til dette er at du skal kunne gå inn i for eks bagasje rommet for hente noe etter at bilen er parkert, for eks inntil en murvegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann godtfolk!

Jeg har nå lest igjennom samtlige sider i denne tråden og er svært imponert over hvor fin bil e60 og e61 er!. Jeg er for tiden på leiting etter en e60 diesel 2007+, altså facelift, og har sett på en som er importert i fra Tyskland. Det er snakk om en 2007 modell som har komplett servicehefte, så jeg vil tro at den er i god stand. Kanskje det vil lønne seg å ta en NAF-kjøptest? Har noen gjort dette før?

Etter det jeg har forstått burde jeg sjekke følgende som følge av at den ikke er en norsksolgt bil:

- Stort nok batteri, slik at kaldstarter i Norge ikke blir noe problem

- Størrelse på dynamo, for å gi nok strøm til et eventuelt nytt batteri dersom originalt batteri ikke er stort nok. Hva er egentlig stort nok?

Hva annet burde jeg tenke på som følge av at bilen er importert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sjekke om bilen har den typiske nordiske pakken.

-Altså varme i setene forran og bak for de som ønsker det

-Annet termostat om jeg ikke tar helt feil.

-Større batteri.

-Også tror jeg det var snakk om en forvarmer eller noe (husker ikke 100%)

-Varmetråder i rutene bak samt sidebakrutene (tror dette er standard, men usikker)

-Og selvfølgelig andre vinterdekk da helårsdekkene som selges i Tyskland, er ubrukelige i Norge.

Naf sjekk på en bil som ikke har gått så alt for langt og er en 2007 - 2009 modell er i mine øyne muligens litt bortkastet. Naf er ikke som før, og dette har flere fått erfare da Naf har i det siste gjort noen utrolige dårlige jobber når det gjelder kjøpstest pakken de tilbyr.

Du får nok en like fin sjekk på ett merkeverksted med flere kompetente folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sjekke om bilen har den typiske nordiske pakken.

-Altså varme i setene forran og bak for de som ønsker det

-Annet termostat om jeg ikke tar helt feil.

-Større batteri.

-Også tror jeg det var snakk om en forvarmer eller noe (husker ikke 100%)

-Varmetråder i rutene bak samt sidebakrutene (tror dette er standard, men usikker)

-Og selvfølgelig andre vinterdekk da helårsdekkene som selges i Tyskland, er ubrukelige i Norge.

Naf sjekk på en bil som ikke har gått så alt for langt og er en 2007 - 2009 modell er i mine øyne muligens litt bortkastet. Naf er ikke som før, og dette har flere fått erfare da Naf har i det siste gjort noen utrolige dårlige jobber når det gjelder kjøpstest pakken de tilbyr.

Du får nok en like fin sjekk på ett merkeverksted med flere kompetente folk.

Takk for raskt svar :D ! Den har varme i setene ja, og den har faktisk også webasto motor og kupevarmer. Tror nok jeg må kjøpe nye vinterdekk når vinteren kommer ja. Bilen har gått 90 000.

Jeg har jo også lest litt om senking og nivåregulering. Bilen har M-aerodynamik pakke men ikke M-sportunderstell. DVS at den er temmelig høy, og for å få den litt nedpå så er det mulig å kjøpe Hartge senkefjærer forran og bare justere høyden bak elektronisk (på verksted) eller ved å bruke noen stag som Saltkjelen har skrevet mye om. Vil dette fungere godt dersom man drar en tilhenger, eller vil den da subbe ned i dekka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartge produserer ikke senkefjær til E60/E61 dessverre, fikk denne mld fra strandevegen forrige uke. Skikkelig skuffet.

Men skal nå bestille fra en annen produsent. Når det gjelder nivåreguleringen bak, så må dette tas med diagnose. Kan gjøres hos en bmw forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...