Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg foretrekker manuell da vi snakker samme språk! Slik det er nå så krangler jeg litt med tomatkassa mi. Ikke alltid enig...heheh..

Men ved køkjøring er jo alt glemt, hadikapaggregatet er jo en veldig behaglig funksjon å ha!

Jeg hadde nok valg manuellkasse visst jeg fikk valget, dog denne gangen jeg fant ''rette'' bilen med automatikk kassen.

Facelift modellen 07-->med den nye kassen er en mye forbedret kasse! Utrolig presis med ingen sluring. Veldig kontant å med noen av verdens kjappeste girskifte innen automatkasser. Meget positivt overrasket når jeg prøvde denne.

Så konklusjonen min er at latmannskassa passer fint på en større bil som en ikke har tenkt å bruke på bane uansett. Å i dem tilfellene en vil prøve seg på banen, så er det så skjelden uansett at det har ikke noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte klosser foran på min E60 nå, er her noe hokus pokus eller er det ut med gamle og inn med nye og bruke ordiner biltema stempelpresse ?

Har bare skrudd på eldre biler, og har hørt snakk om at på nye må stemla vris menst en presser?

Gjorde nettop dette på min E61. ingen hokkus pokkus:). bare presse stempelet tilbake. men pass på at det ikke renner bremseveske over beholderen(det kan skje når du presser stempelet tilbake) dette skjedde med meg....da må du skylle godt med vann fordi bremseveske er ikke bra for lakken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte klosser foran på min E60 nå, er her noe hokus pokus eller er det ut med gamle og inn med nye og bruke ordiner biltema stempelpresse ?

Har bare skrudd på eldre biler, og har hørt snakk om at på nye må stemla vris menst en presser?

Gjorde nettop dette på min E61. ingen hokkus pokkus:). bare presse stempelet tilbake. men pass på at det ikke renner bremseveske over beholderen(det kan skje når du presser stempelet tilbake) dette skjedde med meg....da må du skylle godt med vann fordi bremseveske er ikke bra for lakken.

Er nok litt andre bremser på 535 enn 520, sliter med og finne stort nok verktøy til og presse stempla helt tilbake.

Har prøvd rørtang og vannpumpetang type stor, men mangler noen mm for å få kaliperen over skiva igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt andre bremser på 535 enn 520, sliter med og finne stort nok verktøy til og presse stempla helt tilbake.

Har prøvd rørtang og vannpumpetang type stor, men mangler noen mm for å få kaliperen over skiva igjen..

Det kan du jo trygt si!

Bremsene på denne bilen er svær. Tipper de er mye større enn på m3'en jeg hadde :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare takke alle som bidro til å finne feilien i bilen min for en liten tid tilbake. Fjernkontrollen på nøklene mine styrte ikke sentrallåsen før jeg stod helt inntil bilen. Antenneforsterkeren ble byttet og vips, 50 meter range!

Digg at dette ble tatt på garantien så slapp jeg utgiftene, men uansett veldig fint å kunne vite hva som var problemet før jeg leverte inn bilen.

Må jo bare få sagt at jeg er svært fornøyd med Bavaria også som gjorde jobben kjapt og uten noe mer om og men. Det var i det hele tatt en svært hyggelig opplevelse. De strammet også håndbrekket bare for å være hyggelige.

Har et splørsmål angående skvettlappene som sitter originalt på m pakka. Noen nevte at de var festet med glassrute lim, men er det noen her som kan si noe mer om det? Akkurat hva slags lim er det og hvor får jeg tak i det?

Cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt andre bremser på 535 enn 520, sliter med og finne stort nok verktøy til og presse stempla helt tilbake.

Har prøvd rørtang og vannpumpetang type stor, men mangler noen mm for å få kaliperen over skiva igjen..

Det kan du jo trygt si!

Bremsene på denne bilen er svær. Tipper de er mye større enn på m3'en jeg hadde :?

Jepp, største kalipera jeg har vært borti hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt en stolt eier av en BMW 520iA!Har værken eid eller kjørt bmw tidligere, men nå hadde jeg bestemt meg for at det skulle bli en E60! :D

Dette er den beste bilen jeg har kjørt når det kommer til comfort! Helt fantastisk.

Men jeg har et par spørsmål.

Bilen min er tidligere import fra tyskland, derfor er menyen på displayet på tysk, klarer å endre den til engelsk, men hver gang jeg slår av tenningen så "resetter" den seg, altså alt blir på tysk igjen. Går det ann å lagre det på engelsk?

Samme gjelder lyden, når jeg stiller opp f.eks bassen, å starter bilen på nytt så er alt tilbake på null.

Har fått beskjed av bilen at den vil ha nye plugger og ny olje. Når jeg bytter dette, hvordan får jeg bilen til å forstå at jeg har byttet dem?

Håper noen gidder å hjelpe meg med alle disse dumme spørsmålene!

mvh Justin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt en stolt eier av en BMW 520iA!Har værken eid eller kjørt bmw tidligere, men nå hadde jeg bestemt meg for at det skulle bli en E60! :D

Dette er den beste bilen jeg har kjørt når det kommer til comfort! Helt fantastisk.

Men jeg har et par spørsmål.

Bilen min er tidligere import fra tyskland, derfor er menyen på displayet på tysk, klarer å endre den til engelsk, men hver gang jeg slår av tenningen så "resetter" den seg, altså alt blir på tysk igjen. Går det ann å lagre det på engelsk?

Samme gjelder lyden, når jeg stiller opp f.eks bassen, å starter bilen på nytt så er alt tilbake på null.

Har fått beskjed av bilen at den vil ha nye plugger og ny olje. Når jeg bytter dette, hvordan får jeg bilen til å forstå at jeg har byttet dem?

Håper noen gidder å hjelpe meg med alle disse dumme spørsmålene!

mvh Justin

Gratulerer med E60 :)

Får og resette idrive menyene på service så se her:

viewtopic.php?f=1&t=56300&start=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå springer jeg snart gjennom veggen av frustrasjon..

Fått tak i ny frontlykt til BMWen.

Viser seg at den er til BMW fra før 02.2005, ser at xenonballastene er annerledes ellers virker den meget lik.. Kan jeg likevell bruke denne om jeg får tak i ballast som passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå springer jeg snart gjennom veggen av frustrasjon..

Fått tak i ny frontlykt til BMWen.

Viser seg at den er til BMW fra før 02.2005, ser at xenonballastene er annerledes ellers virker den meget lik.. Kan jeg likevell bruke denne om jeg får tak i ballast som passer?

til hvilken bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Kjøpte meg BMW 520 dat for første gang for drøye to mnd siden og må si at jeg er vel så fornøyd med den!:-). Dette er da selvfølgelig den strupa utgaven med 163 hk... Har vært inne på HARTGE sine sider og sjekket ut mulighet for programmering. Fant en CPU som vil gi overkant av + 200hk. Er det noen som har erfaring med dette og vet noe om pris? Ser at det er mange inne på dette forumet som vet hva de snakker om og håper på råd og tips rundt dette!;-)

Har PDC, og to av sensorene bak er blitt trykket inn..... Er det noe hokus pokus å få ut disse igjen? Har ikke M-fanger... Det piper jo som bare det når når de blir aktivert;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte klosser foran på min E60 nå, er her noe hokus pokus eller er det ut med gamle og inn med nye og bruke ordiner biltema stempelpresse ?

Har bare skrudd på eldre biler, og har hørt snakk om at på nye må stemla vris menst en presser?

Gjorde nettop dette på min E61. ingen hokkus pokkus:). bare presse stempelet tilbake. men pass på at det ikke renner bremseveske over beholderen(det kan skje når du presser stempelet tilbake) dette skjedde med meg....da må du skylle godt med vann fordi bremseveske er ikke bra for lakken.

Er nok litt andre bremser på 535 enn 520, sliter med og finne stort nok verktøy til og presse stempla helt tilbake.

Har prøvd rørtang og vannpumpetang type stor, men mangler noen mm for å få kaliperen over skiva igjen..

Ja det vil jeg tro,,fikk ikke med meg at du hadde 535....min feil. Får stempel verktøy hos biltema på trykkluft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Kjøpte meg BMW 520 dat for første gang for drøye to mnd siden og må si at jeg er vel så fornøyd med den!:-). Dette er da selvfølgelig den strupa utgaven med 163 hk... Har vært inne på HARTGE sine sider og sjekket ut mulighet for programmering. Fant en CPU som vil gi overkant av + 200hk. Er det noen som har erfaring med dette og vet noe om pris? Ser at det er mange inne på dette forumet som vet hva de snakker om og håper på råd og tips rundt dette!;-)

Har PDC, og to av sensorene bak er blitt trykket inn..... Er det noe hokus pokus å få ut disse igjen? Har ikke M-fanger... Det piper jo som bare det når når de blir aktivert;-)

Gratulerer med ny bil!

Hartge er DYRT det er det eneste jeg vet! AC Schnitzer sin boks koster over 20 lapper hos GS så da er vel ikke Hartge langt unna tipper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Kjøpte meg BMW 520 dat for første gang for drøye to mnd siden og må si at jeg er vel så fornøyd med den!:-). Dette er da selvfølgelig den strupa utgaven med 163 hk... Har vært inne på HARTGE sine sider og sjekket ut mulighet for programmering. Fant en CPU som vil gi overkant av + 200hk. Er det noen som har erfaring med dette og vet noe om pris? Ser at det er mange inne på dette forumet som vet hva de snakker om og håper på råd og tips rundt dette!;-)

Har PDC, og to av sensorene bak er blitt trykket inn..... Er det noe hokus pokus å få ut disse igjen? Har ikke M-fanger... Det piper jo som bare det når når de blir aktivert;-)

Gratulerer med ny bil!

Hartge er DYRT det er det eneste jeg vet! AC Schnitzer sin boks koster over 20 lapper hos GS så da er vel ikke Hartge langt unna tipper jeg!

Takk for det!

Regnet med at det kostet skjorta :lol:

Har sjekket litt rundt når det gjelder bokser og programmering og er litt skeptisk.... Fått inntrykk av at det er noen useriøse aktører rundt omkring... Har vært inne på TS Racing og fått for meg at de ganske så seriøse. Har ikke ønske om å dra ut så alt for mye, men hva er akseptabelt å dra ut av denne motoren med tanke på automatkassa? Rundt 200-220?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...