t06afre Skrevet November 8, 2017 Share Skrevet November 8, 2017 4 timer siden, Harlex skrev: Er 11 000,- innenfor når det gjelder å skifte støtdempere foran på en E91? Hvor mye er arbeid og hvor mye er deler? Når det gjelder Mekonomen så er de et firma jeg ikke stoler helt på. Mulig at de VAR billige en gang. Men de er det ikke lenger nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harlex Skrevet November 8, 2017 Share Skrevet November 8, 2017 3 timer siden, t06afre skrev: Hvor mye er arbeid og hvor mye er deler? Når det gjelder Mekonomen så er de et firma jeg ikke stoler helt på. Mulig at de VAR billige en gang. Men de er det ikke lenger nå ca 3000 pluss mva for deler (støtdempere) pluss mva resten arbeid. Skulle bruke rundt 8 timer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 11 hours ago, Harlex said: ca 3000 pluss mva for deler (støtdempere) pluss mva resten arbeid. Skulle bruke rundt 8 timer 8 timer....? Håper det er inkludert 6 timer på golfbanen.... Må de bruke 8 timer på å kun skifte dempere foran, så må de vere totalt inkompetente! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 (endret) Tror de beregner minst 4 timer for mye der ja. Det er en ganske rett fram jobb, og ett kompetent verksted skal ikke bruke mer en 1 time pr. side. Endret November 9, 2017 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 Enig. Et profesjonelt verksted bruker ikke i nærheten av 8 timer på å bytte dempere foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t06afre Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 (endret) Det er nettopp slike ting som gjør at jeg er tvilende mekonomen. Jeg skulle skifte en demper bak på min egen E38 med nivåregulering og EDC. Hadde egentlig tenkt å gjøre det selv. Men demperen satt bom fast så jeg fikk den ikke ut da jeg ikke har løftebukk. Så jeg gikk til Mekonomen og spurte om de kunne skifte demperen og jobbe på time basis. På E38 er mye av jobben med å skifte demper bak. Det å demontere/montore hele baksetet og hattehylle. Den jobben hadde jeg alt gjort, samt at deler var skaffet. Men de nektet å høre på dette. De skulle ha pris regnet ut fra prisanslaget for hele jobben. Gikk til et Bilextra verksted. Spurte om de kunne ta jobben på timesbasis. Dette var null problem for dem. Fikk time en lørdag klokken ti og 55 minutter senere var den nye demperen montert og hydraulikksystemet luftet. Betalte gladlig for en times jobb. Edit: Tiden over var bare for demperbytte. Montering av baksete/hattehylle var ikke inkludert i denne tiden. Dette i seg selv er ca en times jobb Endret November 9, 2017 av t06afre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 (endret) Jeg knuste en støtdemper fremme i fjor sommer. Bestilte delene av koed, og fikk et Automester verksted til og ta jobben. De tok 5345kr for jobben og beregnet 4,60 timer i arbeid i standardtid. Skal sies at dette er var en 09 320d x-drive. Forsøkte først og la en kompis ta jobben, men han slet fordi vi ikke hadde skålklemmer til fjæra. Endret November 9, 2017 av Eivind320x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 Er det med 4 hjulskontroll i prisen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harlex Skrevet November 10, 2017 Share Skrevet November 10, 2017 Har fått 3 andre tilbud nå. 6050,-, 6500,- og 7100,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå