Gå til innhold

Bytte støtdempere foran


Trooond
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Harlex skrev:

Er 11 000,- innenfor når det gjelder å skifte støtdempere foran på en E91?:shock::-(

Hvor mye er arbeid og hvor mye er deler? Når det gjelder Mekonomen så er de et firma jeg ikke stoler helt på. Mulig at de VAR billige en gang. Men de er det ikke lenger nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, t06afre skrev:

Hvor mye er arbeid og hvor mye er deler? Når det gjelder Mekonomen så er de et firma jeg ikke stoler helt på. Mulig at de VAR billige en gang. Men de er det ikke lenger nå

ca 3000 pluss mva for deler (støtdempere) pluss mva resten arbeid. Skulle bruke rundt 8 timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Harlex said:

ca 3000 pluss mva for deler (støtdempere) pluss mva resten arbeid. Skulle bruke rundt 8 timer

8 timer....? Håper det er inkludert 6 timer på golfbanen....

Må de bruke 8 timer på å kun skifte dempere foran, så må de vere totalt inkompetente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp slike ting som gjør at jeg er tvilende mekonomen. Jeg skulle skifte en demper bak på min egen E38 med nivåregulering og EDC. Hadde egentlig tenkt å gjøre det selv. Men demperen satt bom fast så jeg fikk den ikke ut da jeg ikke har løftebukk. Så jeg gikk til Mekonomen og spurte om de kunne skifte demperen og jobbe på time basis. På E38 er mye av jobben med å skifte demper bak. Det å demontere/montore hele baksetet og hattehylle. Den jobben hadde jeg alt gjort, samt at deler var skaffet. Men de nektet å høre på dette. De skulle ha pris regnet ut fra prisanslaget for hele jobben. Gikk til et Bilextra verksted. Spurte om de kunne ta jobben på timesbasis. Dette var null problem for dem. Fikk time en lørdag klokken ti og 55 minutter senere var den nye demperen montert og hydraulikksystemet luftet. Betalte gladlig for en times jobb.

Edit: Tiden over var bare for demperbytte. Montering av baksete/hattehylle var ikke inkludert i denne tiden. Dette i seg selv er ca en times jobb

Endret av t06afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knuste en støtdemper fremme i fjor sommer. Bestilte delene av koed, og fikk et Automester verksted til og ta jobben. De tok 5345kr for jobben og beregnet 4,60 timer i arbeid i standardtid. Skal sies at dette er var en 09 320d x-drive. 

Forsøkte først og la en kompis ta jobben, men han slet fordi vi ikke hadde skålklemmer til fjæra. 

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...