Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

Eksperimentering med forskjellige vinkler er bra, bare man ikke overdriver.. Dette er noe mange "nybegynnere" - blant annet meg selv - har gått i fella for.. Det jeg vil fram til, er at bilder der du føler at hodet vrir seg automatisk for å se selve bilen, er overdrevent ;)

Hehe godt poeng og godt du ser det selv! :) Veldig mange tar bildene alt for mye på skrå uten at det er noe poeng i det som på bildet du bruker som eksempel her. Et par grader på skrå er gjerne ok, men 45 grader er alt for mye og spesielt hvis man gjør det med ALLE bildene sine. :)

Jeg ser mange som BARE tar bilder på skrått og tror det er kuult. Selv prøver jeg å unngå det så mye jeg kan, men enkelte ganger syntes jeg det gir litt dramatikk i bildet, som f.eks et jeg tok forrige uke:

IMG_0655-01.jpg

Her kunne jeg faktisk med fordel tatt bildet litt mindre på skrå, men har desverre ikke mer bakke å gå på foran bilen pga litt dårlig gjennomtenkt komp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

litt ot. men ser litt etter et greit kamera som jeg kan ta bilder med. har sett litt på canon eos 450d men også nikon d60 som er ca 1000lappen billigere. noen som har tips til et bra kamera som en nybegynner kan starte med? vil helst ha mulighet for justering av lukke tid samt bruke speilrefleks og widvinkel linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye har et uv-filter å si for bildene?

Dette lurte jeg også på.... en liten BuMp

Kun beskyttelse. Nå har alle linser "UV-filter" på ene glaslaget i linsa slik at et UV filter er kun til beskyttelse. Anbefales på det sterkeste da det er en smule billigere å ødelegge filteret framfor linsa. Samtidig er det helt flatt glass som er lettere å holde rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ceylon, å bruke 10 lapper på et kamera når du aldri før har hatt et slr er i mine øyne bortkastet..får flotte kameraer for 3-4-5 000,- som jeg er helt sikker på fyller dine behov og mer så det...jeg har et kamera som kostet er et nybegynner/semi proff og jeg føler enda etter mange mange bilder at det er for mye kamera for meg..at jeg går glipp av di funksjonene jeg har betalt for fordi jeg ikke er god nok...noe som fort kan ta livet av begestringen for fotografering. mitt tips er å kjøpe deg et rimelig slr kamera...når du da blir bedre og kan bruke et kamera kan du selge ditt og kjøpe deg et annet..med mindre du har planlagt å jobbe som fotograf tror jeg det tar lang tid før du greier å tømme et rimelig slr kamera for funksjoner som du må ha for å få et bra bilde i dine øyne..

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=101309

det har jeg og det er en fin pris det selges til her på forumet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump.... Vetner fortsatt på råd fra noen som kan kalle seg for "viderekommende" eller "proff" med kamera.

Ser etter kamera til damen, som er flink til å bruke kamera som vi allerede har og har god peiling på photoshop og bilderedigering.

Kamereaet skal brukes mye, til hobby i første omgang og kanse til oppdrag etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...