Gå til innhold

noen som vet hvorfor folk enten liker bmw eller hater bmw?

Ryan
 Share

Anbefalte innlegg

For et par å tilbake hadde jeg masse volvofolk i vennekretsen, og jeg fikk høre det skikkelig fordi jeg kjørte BMW (E30 i mitt tilfelle). Men tror du ikke, 4 år etterpå - så kjører de ALLE (7-8 stk) BMW til hverdags... :lol:

Du kan tro de har fått høre det fra meg! :lol:

Det er som jeg alltid har sagt til dem, kommer du først inn i BMW verdenen skal det mye til å snu.

En opelkompis var også veldig påståelig angående BMW, til han fikk prøve E30n med rallypigg på isbane. Da fikk pipa en GANSKE annen låt... 8)

Personlig ser jeg ikke bort ifra at min neste skikkelig bil kommer fra Audi og innehar 4x4. Jeg sluttet å like BMWs modellsortiment (med noen få unntak) etter år 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm... Hvorfor hater jeg sierra og volvo 240 da? :lol:

Det må du jo nesten spørre deg selv om... er det f.eks noen du ikke liker som kjører Sierra eller 240 ? Både Sierra og 240 satte standarden for mellomstore familiebiler da de kom på markedet for hhv. 26 og 34 år siden... så direkte dårlige biler var de ikke (mrk. at jeg skriver i fortid)... :wink:

Hehe, tenkte å legge ved at jeg har to kamerater som kjører sierra. Kjempe greite folk ! :) -alikevell klarer jeg ikke helt å like bilene, så det har nok ikke noe å gjøre med hvem som kjører, sierra eller 240 i dette tilfelllet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er trangsynte og kun liker 1 merke går glipp av mye moro. Er så mange morsomme og tøffe biler som lages av forskjellige merker, så man bør prøve litt forskjellig. Men er jo lov å ha en favoritt. Jeg har Bmw som favoritt, men har tidligere eid både Mazda og Vw. Kommer sikkert til å kjøpe meg en bil av annet merke enn Bmw en gang i fremtiden, men må innrømme at jeg har funnet bmw som det merket som gir meg det meste jeg krever av en bil, og derfor blir det merket jeg kommer til å handle mest av. Koreanske og Kinesiske biler styrer jeg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at de fleste jeg kjenner har ikke noe imot bmw.

folk som har sittet på med meg, eller sett bilene mine sier av og til kommentarer som: "Jeg har ingen som helst problem med å skjønne at folk liker disse bilene, men er det ikke dyre biler, deler, forsikring osv"?

Har en del kompiser som er opel entusiaster, men de hater ikke bmw heller..

Synes det er helt ok biler.

De to merkene jeg ser som største erkefiender er Opel og Ford :)

Veldig sjelden jeg ser folk som liker både opel og ford.

Likevel putter de cosworth motorer i gamle kadetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Farge ja, så lenge den er svart, eller noe :)

Selv har jeg hatt mange merker (VW,Mazda,Ford,Opel,BMW), og kan si at det er et merke jeg hater og vil aldri ha... OPEL!

Opel er den eneste bilen jeg har hatt som jeg aldri fikk på veien. Den var pen fra utsiden men så man nøye på den hadde den rustet seg i stykker fra innsiden og ut. Alt av bærende konstruksjon var ødelagt.

Så kjøpte Søs bil og ringe meg... "hei, jeg har kjøpt opel"... Fortalte henne det jeg nevnte over og sa at det var dumt...

... Hun hadde et lass med problemer med bilen. Ble en ting fikset kom ny feil. Oljelekasje, lys i dashbordet, eksoslekasje, skjev forstilling osv.

Så solgt hun bilen, og gjett... Hun kjøpte Opel IGJEN! 2003 model Astra.

Grunnen var at hun ville ha en kort stasjonsvogn da hun bor i Oslo og ville kunne parkere lett og ha mye plass i bilen.

Viste seg at den var like lang som min gamle passat og hun ble furten. HAHA

Den nye opelen har feilene også ballet seg på... Defekt AC pumpe, ulyd i bremsene bak, eksoslekasje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat si at jeg synes BMW er de eneste som lager gode biler, men det er ganske sikkert at jeg aldri kommer til å kjøpe et VAG produkt, spesielt ikke Audi eller VW, ganske enkelt fordi bilene ikke tiltaler meg og fordi jeg ikke ønsker å assosieres med en voksende andel av sjåførene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som hater BMW har ikke prøvd BMW før så de vet ikke hva de hater! De har hørt av noen andre som hater BMW at det er en pakkistralle og derfor hater de BMW... også går de under mottoet "BMW folk er idioter! Kjører som griser og bruker ikke blinklys"

Fattern var også en slik BMW-misliker.. Men etter jeg tok han med for en prøvetur i en E60 når han skulle bytte ut sin 97 modell toyota camry så kjører han nå selv rundt i sin E60 520i og er strålende fornøyd ;-)

Han har "tatt av" litt også og har nå BMW belte, flere bmw t-skjorter og til og med BMW ølbrikker! haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at de som liker volvo som oftest hater bmw.

Eg lånte vekk min e34 til min mor og typen en gang eg var på sjøen

De lånte den ei helg når de skulle på tur, etter helga fikk eg faktisk melding av mora mi der ho skreiv at det var så fin lyd i den. eg trodde ho meinte stereoen. men neida. dama som har null peiling, men 6er lyden likte ho :)

Og typen har lagt sin Subaru legacy 2.0turbo til salgs til fordel for bmw i ettertid :)

Når man først har fått smaken for bmw så er det vanskelig og snu. men det er nok sånn med andre merker og!

Og bmw ene er jo fantastisk og kjøre. mange som ikkje liker de, men etter noen mil bak rattet i en så får de en annen låt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som endel av dere har jeg vært gjennom det meste av bilmerker, og har mye rar erfaring med kvalitet og kjøreglede.

Er såpass rund i kantene at jeg kan se sjarmen i en lada, men om jeg vil ha en er en annen sak.

Har opplevd å få mye rare kommentarer fordi jeg kjører BMW, de fleste tar jeg med ei klype salt, men noen er rett og slett forbløffende stygge.

Og i motsetning til hva man skulle tro er den styggeste kommentaren kommet fra ei godt voksen dame som mente at folk som kjørte BMW hadde alvorlige mentale problemer fordi vi kjørte som idioter og var skyld i nesten alle ulykker på norske veier..

Vel, tror ikke hun bør prate for høyt om at andre har mentale problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har og en kompis som "hater" bmw.. som han sier.. kjøre sierra sedan.. men han vil ALLTID kjøre mine bmw'er? :lol: men han mener bmw'n var god å spinner med mente han :P haha. han vil alltid kjøre de når han får sjansen.. men bmw.. DET er bare søppla mener han :lol:

og ja.. han kjører en utslitt rød sedan sierra.. hehe :lol:

Før i tiden så var jeg også ford freslt.. men har alltid hatt lyst på en e28 m535i..

og se nå.. en sliten sierra og 2 stk m535ier.. :) sierra er vinterbil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, mange spenstige kommentarer her.

Har selv kjørt VW og Audi i 12 år, før jeg kjøpte min første BMW, å det tok meg ca 350 meter med BMW før e skjønte ka slags rakkelverk e hadde kjørt før, Nå skal det sies at Audi ikke er en stygg bil, eller ikke har kjøre egenskaper, Det er helt ok, å ikke mer en det, eneste jeg ikke liker er instrumenteringen på "gamle og nye" bmw, er så likt fra det gamle at jeg liker bedre F.eks Audi sin instrumentering, men der BRÅ stopper forskjellene også.

Driver som sagt import av biler å en som hadde kjøpt en 2006 530, kom til meg etter noen uker å sa, alle folk lurer på hvorfor jeg bruker så mye penger på en sånn bil, å han sa bare at han ikke orket å diskuterer med folk som ALDRI hadde satt seg i en slik bil å kjent den FORSKJELLEN det er på å kjøre SKIKKELIG bil...

Alle har vel sett Tommy Rustad, Sport og comfort i lag er det ingen som slår BMW.

Hvorfor hate?

Det er bare pga, patriotisme, de som har litt bilvett inni skallen VET at en BMW er bedre en f.eks en AUDI, å at MERCEDES ER bedre en en AUDI.....

Å sammenlign bil mot bil, lik vekt, lik giring, lik motor, hvem slår BMW spør jeg?

Å jeg skal ALDRI kjøre noe annet en BMW, kanskje prøve en Merc en gang, men det må bli som nr 2 bil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noe av problemet er unggutter med brun eller hvit hud som ratter rundt i noen oppråna E36-er. De fleste klarer å se at en E36 er en BMW. Og så kjører disse unge individene rundt med noen fæle biler med store vinger og svær stereo og gir folk et dårlig inntrykk av BMW.

Får ofte høre den "pakkisbil"-kommentaren. Tar det vel ikke så tungt. Det betyr bare at Oslos pakistanske befolkning har greie på bil, pleier jeg å si :)

Dette er gjerne det verste en del av våre innavla underbitte slektninger i innerste ytre gokk kan komme på, at BMW er noe som forbindes med utlendinger...

Velvel... Vil vel heller bli assosiert med en pakistaner som har peiling på bil enn en innavla tulling i 240 :P

For øvrig avfeier jeg all BMW-kritikk. Lite feil, mye luksus, mye kjøreglede, fin lyd. Fire sylindre og forhjulstrekk er rett og slett ikke bra nok. Det har det aldri vært, og det kommer det aldri til å bli.

Jeg forstår hvorfor folk kjøper Audi eller Mercedes, men Passat eller Elantra... Da er du rett og slett ikke interessert i annet enn å komme deg fra A til B. Og det er greit nok.

Når det er sagt, så får jeg alltid lyst til å kjøre forbi når jeg ser en 240-råner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har og en kompis som "hater" bmw.. som han sier.. kjøre sierra sedan.. men han vil ALLTID kjøre mine bmw'er? :lol: men han mener bmw'n var god å spinner med mente han :P haha. han vil alltid kjøre de når han får sjansen.. men bmw.. DET er bare søppla mener han :lol:

og ja.. han kjører en utslitt rød sedan sierra.. hehe :lol:

Før i tiden så var jeg også ford freslt.. men har alltid hatt lyst på en e28 m535i..

og se nå.. en sliten sierra og 2 stk m535ier.. :) sierra er vinterbil!

Ja du går for å vært ihugga ford entusiast Morten. Han kompisen din er det han som jobbet som mekaniker på Tronerudbil og alltid dukket opp på bimmers treffene /cruise i drm?

Har hatt mange merker selv opp imellom men etter kjøpte meg bmw har jeg nå funnet mitt favorit merke. At jeg i framtiden kan finne på kjøpe et annet merke er nok tilstede men da som bil nr 2. :bmw:

Mange går og tror at bmw deler er så himla dyrt. Jo kansje, men for de som har eldre biler kan litt skruing gjøres selv, vi har Online ETK noe andre merker ikke har iallfall så lett tilgjenngelig , koed og gsbildeler for nevne noen fordeler sånn sett. \:D/

Noen med Suzuki baleno mente på at bmw hadde så dyre deler. Vel for clutch til bmw e36 betalte jeg 1850kr for clutch til Suzuki baleno kostet den 4600kr. Det var så godt å trøkke tilbake akurat den der til personen. :stupid:

Så tror jeg det ligger noen myter her at bmw er noe dyre pappa gutt biler om de er nye og er de gamle har de et darkside stempel. :gunfire:

Vel Kebab er godt det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som hater bmw har som regel aldri kjørt en.. de som har prøvd min bil å aldri hatt bmw før endrer livssynet sitt på bmw...... har fått sikkert 10 stk til å aldri skulle hatt noe annet enn bmw:) jeg har bmw i blodet. så jeg har vell likt det siden jeg ble født. har aldri sett på eller likt noe annet.. ingen annen bil har samme kvalitet,kjørekomfort og sporstlige kjøreegenskaper som bmw. syns alt annet virker kina plastik. selv nyeste råeste saab er blitt kina plastik følelse(men det er pga gm) audi ser jeg på som allemans eie dritt bil. har aldri kjørt en audi som frister.. de helt nyeste er jo ikke gode å kjøre i det hele tatt. vinglette og svampette å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...