Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

BMW merkeverksted kan vel også ta en teknisk test. Om den er bedre en NAF vet jeg ikke, men har ymse erfaring med Naf test også.

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Foretrekker å la de som kjenner bilen best lage en tilstandsrapport, hvis man har et verksted i nærheten (Veldig greit hos Jæger i Bergen med BMW).

Ellers skal jo NAF kunne jobben de og..

Skrevet
Foretrekker å la de som kjenner bilen best lage en tilstandsrapport, hvis man har et verksted i nærheten (Veldig greit hos Jæger i Bergen med BMW).

Ellers skal jo NAF kunne jobben de og..

NAF har god generell viten, men min erfaring er at de ofte tuller med ting som er riktig ifht BMW selv.

:roll:

Skrevet
Ikke glem at M51 motoren er grunnen til at P38 Range Rover har et ufortjent dårlig rykte ;)

Jeg tror du blander kortene litt... 2. generasjons Range Rover (1995-2002) ble ikke kjent for å være dårlig pga. M51 motoren. Motoren var for svak til å kunne trekke 2,1 tonn på en fornuftig måte (0-100 Km/t på 14,3 sekunder), men den var ikke dårlig. BMW kjøpte Rover Group i 1994 og da M57 motoren var på plass i 1998 erstattet den derfor omgående M51 motoren i Range Rover (inkl. div. kvalitetsforbedringer)... det var/er en meget vellykket konfigurasjon. BMW solgte imidlertid Rover Group i 2000 etter å ha utviklet det meste av 3. generasjons Range Rover (fom. 2002)... som mange mener er verdens beste 4x4... spesielt med M57 motoren. Ford har dessverre relativt ufortjent fått æren for denne modellen. Tidlige 2. generasjons Range Rover hadde en relativt dårlig byggekvalitet pga. en dårlig økonomi og dermed manglende utviklingsressurser hos Rover Group. Dette ble rettet opp av BMW og de siste årgangene var derfor meget bra kvalitetsmessig. Land Rover Discovery II Td5 har ikke M51 motoren, men en motor viderutviklet fra Rovers egen L-Series motor og det er en relativt grov og ukultivert sak.

Skrevet

Her var det mye god info, og har jeg skjønt dette riktig så kan jeg finne M57 motoren i Range Rover fra 1998 til 2000?

Skrevet
Her var det mye god info, og har jeg skjønt dette riktig så kan jeg finne M57 motoren i Range Rover fra 1998 til 2000?

Hmmm... så var det dette med hukommelsen da. Jeg ble plutselig veldig usikker på om man kunne få Range Rover II med M57 motoren, men etter litt snoking på nettet virker det ikke slik. Den kom trolig først med Range Rover III i 2002. Allikevel er jeg helt sikker på at de siste årgangene med Range Rover II var bra kvalitetsmessig selvom M51 motoren trolig var det eneste dieselalternativet. Hvis noen vet mer om dette mottar jeg gjerne korrekte data.

Skrevet
Facelift lykter, facelift støtfanger og facelift lister => facelift.
bilen har kvite blinklys,ja...men ingen angeleyes,som 01 modellen har,de fleste 00 modeller ser sånn ut i fronten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...