Gå til innhold

CDV - Clutch Delay Valve

Rayb
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, DanielStance skrev:

550kr for en liten ventil var jo litt av en pris :P

Jeg husker ikke hva jeg betalte for 4 år siden, men mulig det var så mye inkludert frakt og toll/moms. Synes å huske jeg synes det var en stiv pris, men jeg hadde pengene så jeg ga blaffen. Og jeg har aldri angret. Beste 550 kr jeg har brukt på en ventil :-D

Men trenger egentlig ikke en erstatningsventil da, man kan fjerne CDVen og koble alt sammen igjen. (jeg hadde ikke lyst til å legge "stress" på rørene ved å koble de slik de ikke var tenkt, og gadd ikke begynne å benne og bøye for å få ting til å passe sammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, DanielStance skrev:

Hmm.. Om det er så gale som folk skal ha det til så får jeg vel få den fjernet på nye bilen når jeg får den :P

Men om jeg skal begi meg ut på det selv vet jeg ikke.

Det var ihvertfall veldig enkelt på E39 når jeg bare byttet ventil. Også får man blødd clutch-systemet i samme slengen, noe jeg ser for meg at verksteder flest ikke tar seg tid til når man bytter bremsevæske ifm service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Hollabaloo skrev:

Det var ihvertfall veldig enkelt på E39 når jeg bare byttet ventil. Også får man blødd clutch-systemet i samme slengen, noe jeg ser for meg at verksteder flest ikke tar seg tid til når man bytter bremsevæske ifm service.

Er E39 jeg skal ha :)

Er mest med tanke på å få luftet clutch systemet at jeg ikke har så lyst å gjøre det selv, men verksteder skal vel ha en del peng selv om det sikkert er en relativt rett fram jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest litt om at noen kan få litt kort slange ved bare å fjerne CDV.

Men på mange av modellene er det ingen grunn til å betale dyre dommer for en "moddifisert" ventil, eller bore opp selv. For M utgaven av de kommer gjerne med en "modifisert". Mistenker mange av de som selger disse modifiserte ventilene i å selge de som er til M utgaven, men til blodpris.

Her er E90 320si kontra E92 M3 ventil til under 100 lappen jeg byttet:

attachment.php?attachmentid=1091668&stc=

attachment.php?attachmentid=1091669&stc=

Endret av Jan E-28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jan E-28 skrev:

Her er E90 320si kontra E92 M3 ventil til under 100 lappen jeg byttet

Ifølge realoem så er ikke CDV med delenummer 21522283914 brukt i noen E92 M3: http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=21522283914 Hvis du slår opp en E92 M3 så ser du at delen vises på skissen, men nummeret er grået ut, og delen ligger ikke i delelisten under skissen. Men det er flott at man kan få en erstatningsventil til E90 for så lite. Meg bekjent finnes ikke samme alternativ for E39. E39 M5 f.eks. har ingen CDV, ikke engang en uthullet en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, var mye skriveri på E90post om den M3 modden. Fikk delenr derfra uten å egenlig sjekke så nøye i ETK. Skulle vel kanskje med rette bli kalt for "M6 modden"...

Litt rart at en slik uten restriktor tilsynelatende kun er levert i 325ix N52 av E90'ene? Eller noe spesielt med den komboen som gjør at den trenger større flow i clutch det går å gjøre en konklusjon fra som en kan overføre til andre modeller og kanskje finne en moddet CDV?

Endret av Jan E-28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...