Snadder Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Den bilen, er bedre enn SEX he he Men den er nok for dyr for min pengepung...
Hyggmaister Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Fremskrittet ligger i teknologien!! haha...auda!
milhouse Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 jeg må ærlig inrømme at det er en bil jeg må venne meg litt til. Rompa ser bra ut og det gjør også fronten, men den er veldig rett. Hvis man senker den 3 cm så kan man bruke den som en plog. Jeg tror jeg kommer til å like den om en uke!
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Vanskelig å sammenlikne motorene fra BMW og MB, siden de har totalt forskjellige utgangspunkt.BMW kjører downsizing med pustehjelp i stor skala, mens MB nærmest kjører den amerikanske stilen med, "det er intet substitutt for kubikk", eller noe i den duren, de bruker jo massive 6 liters motorer, mens BMW kjører V8 med twin turbo teknologi. Men hvor ble det av alle de positive argumentene vedr. BMW og rekkeseksere med stort volum uten pustehjelp ?... ... Jeg mener Mercedes-Benz nå er mer tro mot deres eget tradisjonelle konsept enn BMW er... noen som husker verdens først "M7"... Mercedes-Benz W109 300 SEL 6,3 anno 1968-72 ? ... Den modellen hadde en V8 på 6330 cm3 uten pustehjelp som ytet 300 HK ved 4000 rpm (W100 modifikasjoner) og 500 Nm ved 2800 rpm. Dette var nok til å klare 0-100 km/t på litt over 6 sekunder og en topphastighet på ca. 225 Km/t. 300 SEL 6,3 var et brutalt monster av en bil... og det mens BMW rotet rundt med E3/E9 varianter på 150-170 HK. En litt interessant sak er at det var de unge ingeniørene Aufrecht og Melcher fra den lille tyske byen Großaspach som sto bak konseptet med å gi en standard Mercedes-Benz limousine prestasjoner som en sportsbil. Aufrecht, Melcher og Großaspach danner også initialene bak AMG... slik vi idag kjenner igjen gutta i Mercedes-AMG GmbH... Mercedes-Benz W109 300 SEL 6,3
Chriso Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Vedrørende instrumentbelysningen.. Dette er bare griselekkert.. Vet du noe mer om denne instrumentbelysningen, Saltkjelen? Kan man velge farge på belysningen selv? På dine bilder vises både hvit og rød belysning. Og på et annet bilde jeg fant(se under), er fargen blå/turkis... Dette er ikke bra i kombinasjon med oransje på klima-displayet... Når det gjelder dashbordet, så er det deilig å se at midtkonsollen er trekt helt ned, slik som på de gamle gode
Saltkjelen Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Hmm.. Jeg vet desverre ikke noe mer, men det er nok noe jeg kommer tilbake til når jeg skal skrive en liten rapport vedrørende prøvekjøringen av 730d (antar jeg) i November. Jeg gleder meg! Slik det ser ut ser det jo ut som om det er mulighet for å skifte - og det er jo drittøft. Jeg hadde, som du, definitivt kun kjørt med orange.
Ron Jeremy Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Men hvor ble det av alle de positive argumentene vedr. BMW og rekkeseksere med stort volum uten pustehjelp ?... ... Jeg mener Mercedes-Benz nå er mer tro mot deres eget tradisjonelle konsept enn BMW er... I6 uten pustehjelp med stort volum ja, hehe - se bare på S motorene Fredrik, ekstremt responsiv motor, slik respons kan man ikke få med pustehjelp! Hvis enhver bilprodusent kunne kjøre sitt eget løp (les: ikke styrt hit og ditt av klimahysteriske politikre) så tror jeg nok motorene til BMW hadde sett annerledes ut enn de gjør idag Imidlertid så er det stadige nye krav mht avgasser som nødvendiggjør downsizing i stadig større grad. Det bærer BMW preg av, og de har pr idag kommet lengst med å henstille seg etter de miljøkrav som settes fremover. Der kommer turbo inn, og jeg tror det er svært få av oss som har mye å utsette på deres N54B30 f.eks.
Fredrik Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 I6 uten pustehjelp med stort volum ja, hehe - se bare på S motorene Fredrik, ekstremt responsiv motor, slik respons kan man ikke få med pustehjelp! Hvis enhver bilprodusent kunne kjøre sitt eget løp (les: ikke styrt hit og ditt av klimahysteriske politikre) så tror jeg nok motorene til BMW hadde sett annerledes ut enn de gjør idag Imidlertid så er det stadige nye krav mht avgasser som nødvendiggjør downsizing i stadig større grad. Det bærer BMW preg av, og de har pr idag kommet lengst med å henstille seg etter de miljøkrav som settes fremover. Der kommer turbo inn, og jeg tror det er svært få av oss som har mye å utsette på deres N54B30 f.eks. BMW´s S-motorer har alltid vært state of the art innen motorteknologi, men de er dessverre for dyre for folk flest. Dagens S-motorer er i tillegg mer fokuserte (hardcore) enn noen gang tidligere og det medfører at de blir mindre og mindre like standardmotorene. Denne utviklingen mener jeg er positiv... en M-modell skal være en helt annen opplevelse enn en standardmodell. Mitt poeng er at alle BMW´s standardmotorer i fremtiden trolig vil være med pustehjelp av hensyn til bl.a miljøet og det er bra, men argumentet om at pustehjelp på bl.a rekkeskserne er en form for juks vil falle til jorden... og tradisjonalistene vil derfor få noe å tenke på. Jeg er som kjent en tilhenger av turbo/kompressor motorer... kanskje ser vi også snart en liten toliter rekkesekser igjen, men denne gangen med turbo... Mercedes-Benz forsøker å ri to hester på samme tid med deres nåværende motorprogram... og ingen av motorene er spesielt miljøvennlige... iallefall ikke i forhold til BMW´s motorer. Allikevel vil jeg mene at intet er som en kjempestor V8 motor... med min gamle Porsche 928 S i friskt minne...
milhouse Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 da har jeg faktisk kjørt 750li. Det var en sinnsyk bil både med tanke på motor og bil! Rett og slett galskap. Ikke at jeg er i nærheten av kundegruppen, men det var helt herlig.
Hansh Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Bra det etter hvert ble nevnt noe om forbruk i forhold til ytelser for det er vel ikke akkurat tvil om hvilket merke som generelt sett gir mest morro per liter brukte bensin for tiden! - Selv om Mercedes sine store motorer jo ikke akkurat virker kjedelige.. I en bil som 7-serie er det etter min mening også et viktig poeng at motorkarakter skal kle bilen og dens hovedbruk, noe som i de fleste tilfeller vil si vibrasjonsfri, stille gange, og siviliserte krefter når det trengs, enten man skal komme seg raskt av sted, kjøre forbi eller cruise i 250 på Autobahn. Ville f. eks. trolig kle både konge og statsminister i miljø(?!!)nasjonen Norge ganske dårlig å forsvinne i et AMG-brøl fra slikt som offisielle tilstelninger. Ang. instrumentlysene så synes jeg dempet orange fungerer utrolig godt i mørket, samtidig som man ser det godt i dagslys (ikke akkurat det samme som blir sagt om fjortisinstrumentene i VAG), så regner med dette er en vitkig grunn til at BMW har holdt på dette i alle år, i tillegg til tradisjon da, så tror nok jeg hadde holdt meg til dette om jeg var den heldige eier av den nye 7-serien. Med hvite instrumenter så det forresten ut som en Lexus.
E.H.D Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Var bortom BMW forhandleren ikveld, og der stod det en ny 730d inni butikklokalene. Fikk jo bare sett den gjennom butikkvinduene, men må si den så meget flott ut. Meget linjelekker sett fra siden og interiøret så nydelig ut. Eneste som var litt merkelig var den store flate fronten.
Saltkjelen Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Jeg var også bortom BMW forhandleren i kveld og kunne se nye 730d utstilt i vinduet, sort med 21" originalhjul. Bilen er ikke annet enn griselekker og jeg tror dette er noe av det peneste jeg har sett. Den var voldsom, brutal og svært linjelekker. Jeg gleder meg til å prøve et eksemplar den kommende uka.
Hyggmaister Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Kan du legge ut noen bilder da saltkjelen?
E.H.D Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Så ut som den jeg så hadde 20" hjul, type 253. Saltkjelen, jeg kunne ikke se 21" i prislisten??
Saltkjelen Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Jeg tok noen bilder med min utslitte Nokia N70, men de egner seg ikke til å legge ut her. Dessuten er jeg ikke sikker på hvordan jeg får bildene over til PC'en. Skal titte nærmere på en til uka og vil poste bilde med 400D'en.. Hmm.. I ettertid er det nok 20" og ikke 21" som jeg sa i går. 21" hjulene er å finne i tilbehørskatalogen til F01/F02.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå