Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den røde som er avbildet med Concord-en er det jo en her inne som har. :)

Nei så rått!! :D Den har jo til og med gått i Arendal! :shock:

Den går fortsatt i Arendal... Er bare innom meg og lufter seg avogtil...

En dag blir den stående i garasjen min... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fantastisk kjekk tråd, og glemmer aldri "Der Barockengel"s fantastiske introduksjon til denne utrolig lang tråden... Dette er skrevet må en måte som jeg synes er dødskult. All honnør for å ha startet denne tråden, og den er blitt kjempebra!

Dette var tiden før BMW hadde begynt å lage verdens beste biler - men da en BMW likevel kunne være den bilen i hele verden man ønsket seg aller mest.

Dengang da du visste at om du så den turbobil, gikk den nok enten på diesel, eller bar Saab-merket i grillen. Ordet driftesløyfe hadde man ikke noe særlig nært forhold til, og gatebilbabe hadde ingen hørt om. Airbag fant man bare i bilen til den distriktslegen som hadde tilbragt usunt lang tid bøyd over ekstrautstyrlisten til Mercedes - og kvinners brystmål ble fortsatt diktert av genmateriale nedarvet fra foreldrene.

For lenge, lenge siden hendte det at tøffe gutter gråt fordi de ikke fikk Apache-sykkel til jul - og for ikke fullt så lenge siden gikk tenåringsjentene rundt og drømte om at det en dag måtte bli dem og han kjekke i Wham! - George Michael, het ham visst.

Og Michael Jackson var fortsatt en farget ung mann som var mest kjent for musikken sin.

Dette var dengang man kunne sove helt trygt om natten, for man visste Derrick sørget for at gatene var trygge - kanskje med litt hjelp fra Crockett og Tubbs når sjefen selv reiste til Nord-Norge på ferie.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Barockengelen er iallefall savnet av undertegnede. Såvidt jeg husker virket han også temmelig indignert over en bestemt bruker av forumet før han sa takk for seg. Jeg savner forøvrig også profilen Galro her inne. Han kunne mye om eldre biler... spesielt italienske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt inspirert når jeg leste "Crockett og Tubbs"...

Siden jeg er stor fan av den legendariske TV-serien legger jeg ut noen dårlige bilder fra serien. De brukte som kjent en "McBurnie", en modifisert Corvette C3 som skal ligne på en Ferrari 365 Daytona (men som fortsatt ikke er en ren replica). Den har en del egne løsninger, som gjør at den har tålt tidens tann godt. Personlig synes jeg "McBurnie" er kulere enn originalen, med et fetere stuk. Den er dessuten mye mer kjørbar enn originalen.

Fra sesong 3-5 kjørte de en ekte Ferrari Testarossa (to stk som de fikk av Enzo Ferrari), samt en Testarossa-replica som ble brukt som stuntbil (en ombygd DeTomaso Pantera).

fwpbyseifijd1gg71yc1.jpg

toihs1pun3iui2nuel20.jpg

o9wwpu4jc829jwwqjtk3.jpg

f0ug18drj97im7cyo6pj.jpg

5iyyyezoby62axtrr5g9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra sesong 3-5 kjørte de en ekte Ferrari Testarossa (to stk som de fikk av Enzo Ferrari), samt en Testarossa-replica som ble brukt som stuntbil (en ombygd DeTomaso Pantera).

5iyyyezoby62axtrr5g9.jpg

Det er vel også verdt å nevne at de to Ferrariene var hvite - som de eneste i sitt slag? Jeg husker iallefall at det var noe spesiellt med de to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miami Vice er en av mine favortitt serier! Kjøpte alle sesongene i en sånn DVD boks her for noen år siden, tror jeg har sett igjennom alle episodene sikkert 3 ganger i hvert fall! Digger alt med den serien, bilene, båtene, musikken og at hele konseptet er så 80talls som det går ann!

Miami Vice båten som de brukte i de siste sesongene, en Wellcraft Scarab KV 38 ble på begynnelsen av 90 tallet kjøpt til Norge av Johan Østereng i Arendal, av en samler i Florida! Båten gikk mange år i Arendal før den ble solgt til sin nåværende eier, Alf Richard Bjerkøen i Langesund! Han resturerte båten for noen år siden, men holdt den dønn orginal slik vi husker den fra TV serien :)

Ang Testarossaen så ble den donert av Ferrari til TV selskapet som Produserete Miami Vice! Bilen var da sort og medvirket først i serien som kjøretøyet til en narkobaron gutta tok knekken på! Så ble Daytonaen til Crockett skutt i fillerbiter av en våpendealer, og etter noen episoder så får han Testarossaen da i hvit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Barockengelen er iallefall savnet av undertegnede. Såvidt jeg husker virket han også temmelig indignert over en bestemt bruker av forumet før han sa takk for seg. Jeg savner forøvrig også profilen Galro her inne. Han kunne mye om eldre biler... spesielt italienske.

Disse savner jeg også. Husker den første tulletråden, var mye konstruktive og interessante innlegg som ble postet og jeg ofte så på deg og Barockengelen som to ganske like personer, her på forumet ihvertfall. Galro satt også med mye kunnskaper som jeg har lært av! :)

Forøvrig har jeg ikke fått med meg at Barockengelen har vært indignert over en bruker.

Jeg får tilføye et bilde som enda et bidrag til denne tråden:

pics-max-9910-379940-1960-bmw-3200-super-autenrieth-cabriolet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miami Vice er en av mine favortitt serier! Kjøpte alle sesongene i en sånn DVD boks her for noen år siden, tror jeg har sett igjennom alle episodene sikkert 3 ganger i hvert fall! Digger alt med den serien, bilene, båtene, musikken og at hele konseptet er så 80talls som det går ann!Miami Vice båten som de brukte i de siste sesongene, en Wellcraft Scarab KV 38 ble på begynnelsen av 90 tallet kjøpt til Norge av Johan Østereng i Arendal, av en samler i Florida! Båten gikk mange år i Arendal før den ble solgt til sin nåværende eier, Alf Richard Bjerkøen i Langesund! Han resturerte båten for noen år siden, men holdt den dønn orginal slik vi husker den fra TV serien :)

Ang Testarossaen så ble den donert av Ferrari til TV selskapet som Produserete Miami Vice! Bilen var da sort og medvirket først i serien som kjøretøyet til en narkobaron gutta tok knekken på! Så ble Daytonaen til Crockett skutt i fillerbiter av en våpendealer, og etter noen episoder så får han Testarossaen da i hvit!

Så utrolig sjef at ikke jeg er den eneste Miami Vice-nerden her :lol:

Har man dokumentasjon på at dette er en av de (den siste av totalt to stk er det vel) originale båtene fra serien? Vet det har vært noen som skryter på seg slikt, men hvis det faktisk er the real deal hadde det jo vært helt konge. Har flere ganger dagdrømt om å råne rundt i Oslofjorden med en identisk Scarab :mrgreen:

Det stemmer bra at de fikk to stk svarte Testarossa, men omlakkerte dem til hvit etter kort tid. Den ene svarte medvirker jo i episode 1 sesong 3...

Jeg legger ved et par linker, som viser hvor genial denne serien var:

http://www.youtube.com/watch?v=nvQQfHnrZA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok ikke de eneste Miami Vice nerdene her inne Werther! :) Denne serien fenger mange den dag i dag, man kan egentelig spør hvem som helst om TV serier fra 80 tallet og de først dem nevner er Miami Vice og Macgyver :wink:

Ang Miami Vice båten (Wellcraften, den første var en Chris Craft) vil jeg absolutt tro den er orginal fra Tv serien, de hadde visst ett par stykker (av Wellcraften) liggende til stunts osv men en av dem havnet i Norge på slutten av 80 tallet faktisk ser jeg nå:

http://www.ta.no/nyheter/article1191849.ece

Hvis ikke så har jo Båtmagasinet en liten artikkel i 2004 om båten og eiern:

http://www.baatmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/($all)/B057BB730F706370C12576180048220E?OpenDocument

Båtprodusenten Wellcraft så sitt snitt til å lage "Miami Vice" edition av sin 38 fots Scarab, slik at vanlige folk kunne kjøpe seg sin egen Miami Vice båt med idientiske farger på skrog og interiør! Mange eiere av disse tror i dag at de har en båt fra TV serien men at det i virkligheten er en kopi laget for privatmarkedet. Ett annet artig produkt av Miami Vice er Mercedes W126 i ren AMG varsjon, gjerne kjørt av narko dealera og våpenhandlere! Dette er vel blandt de første Merce AMGene, laget for markedet og slik vi kjenner AMG Mercer i dag med full stuling og tuning!

mvea3m6tbff14y5z8bua.jpg

vuyczbgbcu9ar88mo06s.jpg

Er er forøvrig noen biler av andre biler fra Miami Vice:

0aa7njktnhi232ot5bk1.jpg

Noen BMWer dukker også stadig opp i Miami Vice, sånn som denne heller skjeldene E24 M635 Cab

izz0c7tr7suixsn98y6t.jpg

553i9hxw8zk33oxlfsjb.jpg

0opbs8yz9ckfsm51y1o8.jpg

e8i8qx5odcp7r8zevfkt.jpg

fvn5ni684tewxtg23vxm.jpg

Og under her så har vi slik Testarossaen først dukket opp i serien:

tgeuwyp8l7rvyumxzyss.jpg

47ywxfjv17k3yud7027c.jpg

Og slik så den ut når Crockett fikk den som sitt nye "leketøy" noen episoder senere! To av disse ble som sagt donert til produksjons selskapet av Ferarri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...