Gå til innhold

Bruker du Biltemaolje på din BMW?  

225 stemmer

1. 1. Bruker du Biltemaolje på din BMW?

• Ja
      48
    • Nei
      180

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mores litt av den endeløse biltemaoljedebatten som går igjen i ca 56 tråder her på forumet. Nå vil jeg ha et endelig svar, vennligst legg inn din stemme.

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kun brukt sammen med "engine flush" for å rense motor :P

Så da sier jeg NEI!

(kanskje dumt jeg postet denne, send meg pm om jeg skal slette)

Skrevet

Jeg har aldri kommet så langt at jeg har trengt å fylle olje på min.

Men når det kommer til biltema Olje, så har jeg brukt den på alle mine andre biler da det er færre bensinstasjoner som har mineralolje.

Og så lenge de oppfyller alle SAE standardene som er påkrevt så er det minimalt med forskjell i mine øyner. Men om jeg kommer til å mate min BMW med dette i fremtiden... Vet ikke.

Skrevet
har hørt at en del 4er motoren kan begynne å tikke litt... ikke bare bmw... men uansett nei, jeg har ikke, eller kommer ikke til å bruke det...

Har hørt at på BMW er det mest på M40 motorene (?) Er færre problem med M43 (?).. Er bare noe jeg har hørt, noen som kan bekrefte eller avbekrefte?

8)

Skrevet
har hørt at en del 4er motoren kan begynne å tikke litt... ikke bare bmw... men uansett nei, jeg har ikke, eller kommer ikke til å bruke det...

Har hørt at på BMW er det mest på M40 motorene (?) Er færre problem med M43 (?).. Er bare noe jeg har hørt, noen som kan bekrefte eller avbekrefte?

8)

Vil tro denne debatten kommer til å ende som alle de andre.. Det du lurer på ang M40 vs M43 blir vel en annen diskusjon.

Jeg har kjørt min 4'er bmw ca 60000km på biltemas 5w50 fullsyntetisk olje. Aldri opplevd tikking eller andre ulyder..

Skrevet

8)

Vil tro denne debatten kommer til å ende som alle de andre.. Det du lurer på ang M40 vs M43 blir vel en annen diskusjon.

Jeg har kjørt min 4'er bmw ca 60000km på biltemas 5w50 fullsyntetisk olje. Aldri opplevd tikking eller andre ulyder..

Å.... Nei jeg bruker noe BilXtra-olje, aldri opplevd ulyder heller i min 4'er :wink: Har kjørt snart 40000km på denne type olje..

Skrevet

Biltema er uaktuelt for min del når det er snakk om noe som vil være tidkrevende/dyrt å ordne hvis kvaliteten var for dårlig, så derfor aldri brukt Biltema-olje heller. Har bare ikke nok tillit til Biltema, og får uansett god rabatt hos en av de største deleleverandørene i Bergen.

Skrevet

Jeg bruker Biltemaolje, og har alltid en flaske stående: Ved støpearbeider utendørs, smører jeg inn forskalingen med Biltemaolje, og når betongen har størknet, slipper forskalingen mye lettere.:)

(Og det er vel svar på spørsmålet på flere måter.;))

Skrevet

Selv fyller jeg ikke biltemaolje på bilen.

Sist gang jeg fylte så skulle jeg egentlig fylle på Castrol, men siden jeg fikk gode rabatter en annen plass hvor de solgte Mobil, så fylte jeg Mobil-olje på bilen.

Dere skal vite folkens at BMW forhandlere/verksteder bruker som regel bare Castrol når de tar service på BMW'ene deres! :P

Skrevet

Bruker kun Mobil 1 på min bimmer.

Har kjørt et par år på deres 0W-40 olje

Ved sist skift ble det fylt Mobil 1 ESP Formula 5W-30, da mobil mener at denne skal gi litt mindre problemer med trykklekasje fra de hydrauliske ventil løfterene, bilen er kjørt ca 166000km nå, med kun et par tillfeller av litt tikking under oppstart etter at bilen har stått 2-3 dager, så den som lever får se. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...