Larsinnj Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 tror den er rundt 11 her bergensområdet. er det noen spesiell grunn for at østlendinger skal ha så SINNSYKT mye billigere enn resten av landet? http://www.firda.no/nyhende/naringsliv/ ... 922726.ece Dette er vestlandet mann! Jøss! 59 øre for diesel!
ingard Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Sikkert noen dieseleiere som irriterer seg litt i disse dager Men synes det er rart at akkurat vi ha billig bensin. I Bodø er visst prisen over 11,-
Saltkjelen Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Både diesel og bensin har ligget på alt fra 9,50,- til 10,50,- de siste ukene. Skal med andre ord ikke klage. Jeg tror at den lave prisen på Østlandet skyldes konkurranse. Det er flere stasjoneiere som kjører rundt i pauser og ser hva konkurrentene tar for bensin/diesel og justerer prisen deretter.
jon///M Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 fylte i bergen i går tidlig for ca 11,35 eller noe sånt. fylte så igjenn på dombås for 9.99 såg også at litt nermere trondheim var prisen 9.90 og på stjørdal var den oppe i ca 10.40 igjenn
A1eks Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Finnes det en fasit på hvilken dag man bør fylle? F.eks. at det er vanlig at det er billigere på en søndag i forhold til en onsdag? Hmm
crizi Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 søndag på kvelde er billigst også går det opp 1-2kr på mandag også nedover hele uka. og her på gjøvik hvertfall så er det er spesielt prishopp på tirsdag fordi esso skrur prisen opp med ca ei halv krone og resten av stasjonene følger med også går det nedover til søndag etter det
morteym Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Før så var det søndag som var billigst, og så setter de "listeprisen" på mandag og konkurerer utifra det. Men etterhvert så har folk funnet ut at det lønner seg å fylle før mandag (ca kl 12).. Har hørt at de har flytta den dagen til søndag, men har ikke fulgt med i selv. Men så at det var billig på søndag i Stavanger sist, og dyrt på mandagen.
Der Barockengel Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Men....blir ikke bensinen til Østlandet fraktet ifra Bergen/Mongstad da?? Jo, nemlig. / Ja, i dagens BT så står det jo om det elendige veinettet på Vestlandet.http://www.bt.no/trafikk/article662179.ece Selv har jeg funnet ut at den greieste veien nord-sør på Vestlandet gjerne går via Østlandet.
Wolfeh Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Det er en grunn til at bensinprisene varierer så mye. Bensinstasjonene har lagd seg avtaler om at de skal tjene like mye uansett hvor de er. I byen blir da prisene satt ned fordi det er så mange folk som fyller bensin akkurat her. Men mens på "landet" blir prisene skrudd opp for at de skal kunne tjene like mye som de inne i de store byene. Og dette er høl i huet etter min mening. Hvorfor ikke sette opp prisene i storbyene for at folk skal kjøre mindre og sette de ned på landet så folk faktisk skal ha råd til å komme seg dit de skal?
pengelek Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Laveste jeg har sett i Grimstad og Arendal her på sørlandet er 9.99 kr. Og her er det billigst å fylle sent på søndags kvelden eller grytidlig på mandags morgenen
mrmpower Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 i molde er det billigst å fylle bensin før kl 12 på mandags morgen ligger på 11.03 sist jeg såg
Kentan-racing.com Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Så noen mente bensin og diesel på østlandet kom fra mongstad.. Sjursøya i oslo e vel muligens landets største olje bunker.. Så fra sjursøya går mye av bensinen og dieselen fra østlands området ut.. Når det gjelder ålesund har jo vi tankanlegget som ligger i larsgården omtrent i et byggefelt.. Det anlegget leverer meg bekjennt å til molde.. ergo dyrere i molde.. Myhren transport har en 2-3 tankbiler som flyger til molde.. og Nils heggem som driver statoilen på åndalsnes har en tankbil som står statoil på som fyller diverse statoil tanker.. De tanker å fergene i distriktet så muli de har mere enn en bil.. den går hele døgnet iallefall Så har vi jo sunnmøres eget olje selskap som heter bunker oil.. de har 1 stasjon på gåseidet og en på stette.. fllere vet ikke jeg av. Hydro på dovre.. (castron) de har lenge tatt sin fuel fra møre visst nok men har nå blitt beordret fra øverste hold hos hydro om at deres fuel skal komme fra trondheim tror jeg det var.. ergo plutslig gikk prisen opp for transporten fra trondheim var lengre.. Noen flere som vet om store bunkers anlegg rundt om i landet? Det nærmere man ligger et stort bunker anlegg det billigere kan fuel bli.. Men søndag og utroli tidli mandag er desidert beste tanke tidspunkt for da er prisen generellt sett latterlig billig..
S.Arnesen Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 latterlig billig er vel en heller stor overdrivelse. overkommelig ville jeg heller brukt...
Kentan-racing.com Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Tja... er man vant til og tanke rundt 600 liter omtrent hver dag på et vogntog og man ser pumpe prisen på så godt som 15 kr literen på det værste så er 9.90 latterlig.. var en helg den var 8.90.. da tanket jeg chevyn og kjørte og henta vogntoget etterpå og fyllte like greit alle tankene der å.. en pris forskjell på 6 kr og over 600 liter så må man nesten le litt når man tanker og tenke at her sparte jeg jaggu noen festblanketter..
S.Arnesen Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Tja... er man vant til og tanke rundt 600 liter omtrent hver dag på et vogntog og man ser pumpe prisen på så godt som 15 kr literen på det værste så er 9.90 latterlig.. var en helg den var 8.90.. da tanket jeg chevyn og kjørte og henta vogntoget etterpå og fyllte like greit alle tankene der å.. en pris forskjell på 6 kr og over 600 liter så må man nesten le litt når man tanker og tenke at her sparte jeg jaggu noen festblanketter.. jepp, men det er da strengt talt 15 kroneren som er latterlig;) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå