Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i våres, fram til juni hadde jeg toyota pickup med diesel, og da fylte jeg for 14,37 på det meste, også kjøpte jeg e39 540iat og nå har jeg klart å fylle BENSIN for 9,36 på det billigste... det er DIGG...

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Noen flere som vet om store bunkers anlegg rundt om i landet?

Det nærmere man ligger et stort bunker anlegg det billigere kan fuel bli..

Siden bensinen må fraktes til tankanlegg fra raffineriet, er nok avstanden til raffineriet mest avgjørende for transportkostnaden.

Såvidt jeg vet, er det bare to raffinerier i Norge; Mongstad og Slagentangen. Mongstad er størst.

På bakgrunn av dette, skulle Bergensområdet ha Norges billigste bensin - noe det definitivt ikke har. Dette kan tyde på at ting som lokale konkurranseforhold kan være det som mest påvirker lokale forskjeller i pumpeprisen.:)

Skrevet
Uansett hyggelig å fylle tanken når den ligger på rundt 10:) Kunne fint for min del vært flat ut på 10.00,- hele tiden.

Hadde det vært snev av rettferdighet i Norge så skulle bensinprisen ligget på rett over 3kr. litern.

Fikk forøvrig en tlf i stad om at det var hamstretilstander i hjemkommunen min - med folk som kom med 2000L tanker hengende bak traktoren for å fyllle (!).

Skrevet

Jeg forstår godt at folk hamstrer når det er billig drivstoff jeg. Når det er billig drivstoff pleier jeg også å hamstre. Fyller vel omlag 1500-2000L diesel jeg også. 1000L til båten, 200L fat, 300L kanner, privatbil og lastebiler.. Gud bedre å stor besparelse det er! 8)

Skrevet
.. Gud bedre å stor besparelse det er! 8)

Ja, og det synliggjør egentlig godt hvor mye bensinprisen spiller inn for den jevne nordmann... skandale at det skal bety så mye.

Skrevet

Ja, og det synliggjør egentlig godt hvor mye bensinprisen spiller inn for den jevne nordmann... skandale at det skal bety så mye.

Det er klart, men for mitt vedkommende er det snakk om besparelse på 5000kr helt opp til 7000kr. Og det er hvertfall for meg MYE penger. Jeg fyller slike runder MANGE ganger i løpet av båtsesongen (April-Oktober) og det er snakk om helt opp mot 40 000kr i besparelse. Eller for å se på det slik.. Komplett M-pakke, senkesett og noen gromme 20"... ;)

Skrevet

Det er klart, men for mitt vedkommende er det snakk om besparelse på 5000kr helt opp til 7000kr. Og det er hvertfall for meg MYE penger. Jeg fyller slike runder MANGE ganger i løpet av båtsesongen (April-Oktober) og det er snakk om helt opp mot 40 000kr i besparelse. Eller for å se på det slik.. Komplett M-pakke, senkesett og noen gromme 20"... ;)

man får spare mens man kan i det avgiftsmøkkalandet her... mener jeg da...

er som julaften, sjelden

Skrevet

I Danmark selges en liter bensin (95 okan) nå for ca. 7,80 DKR... eller 8,95 NKR. En liter diesel selges for 7,47 DKR... eller 8,60 NKR. Det er egentlig ganske imponerende at avgiftene er så høye i Norge med tanke på at den danske oljeproduksjonen er minimal i forhold til den norske. I Danmark argumenterer myndighetene med at avgiftene ikke kan være høyere av hensyn til folks mobilitet (!)... og det i et helt flatt land som har et areal på litt over 10% av Norges areal... #-o

Skrevet
Finnes det en fasit på hvilken dag man bør fylle?

F.eks. at det er vanlig at det er billigere på en søndag i forhold til en onsdag?

Hmm :P

Det er alltid billigere på søndag. De konkurrerer fram mot søndag, og setter tilbake til ny pris igjen på mandag. Har selv jobba på bensinstasjon.

Så i morra blir det nok dyrere. Men full tank holder noen uker uansett :P

I dag var den noe billigere igjen. 9.50 et eller annet tror ejg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...