Lars89 Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 Veldig fine biler! Ikke fan av krom selv (satser på matt/mørk) men det viktigste er at DU er er fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 Elegant bil - fint å se bevis på at det går an å følge sin egen smak når det kommer til styling av bil, og likevel få et smakfullt og flott resultat: Det trenger ikke alltid bare være m-tech som gjelder. Ok, jeg skal innrømme at jeg generelt synes krom er pent, og det har nok en viss innvirkning på hva jeg synes om denne bilen. Den kjekkeste kjøringen er nok vestlandsveier om sommeren. Da kan jeg kjøre bilen slik den er ment å kjøres uten at fartsgrenser trenger å brytes. Sommer, sol og masse svingete veier. DET gir mulighet for mye kjøreglede. Jeg kunne ikke sagt det bedre selv - og nesten litt rart ikke flere får øynene opp for dette. Er man heldig, finner man en vei med begrenset trafikk, og kan fordype seg i å finne rytmen i å følge svingene som kommer, og kjenne hvordan understellet spiller på lag med deg og veien. Det er slike dager jeg skjønner best hvorfor jeg ikke kjører Avensis. Det beste av alt er selvsagt at denne typen kjøring er helt lovlig også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 Utrolig artig å se at en på 60 har en slik bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 Ny vår, nye felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Og hva endte du opp med ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 Se første side i denne tråden. Byttet fra 18" RH til 19" Beyern Mesh. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin-D Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Det ble jo alldeles nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Det ble jo alldeles nydelig Enig i den! var mye bedre enn jeg forvengtet (og jeg hadde litt store forventninger). Er et pent eksemplar E46 nå. Noen videre planer med bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2009 Planer har jeg, men vet ikke helt hva det blir til. Nye felger og dekk slukte mye av bilbudsjettet i år. Likevel, jeg har veldig lyst til å skifte ut treverket inne i bilen med f. eks. børsta aluminium, svart pianolakk eller karbon, men det koster jo litt det og. Ellers kunne jeg tenke meg nye lykter med AE som viser i dagslys, men jeg er ikke sikker på hvilke lykter om har slike AE. Det jeg i alle fall vil gjøre, tror jeg, er å fikse på skinninterøret en smule. Vangene på begge førerstolene er temmelig slitt. Det skjemmer et ellers brukbart interiør. Her er linken til en oppskrift jeg muligens vil benytte. http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... 45rqqlcj55))/melding.aspx?Id=452656 Så får vi se hva vår og sommer bringer av gode kjøreopplevelser. Det er tross alt det viktigste. Mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Ang. angel eyes ville jeg ha montert løse ringer i originallyktene. Jeg har enda til gode å se noen uoriginale lykter som er bedre enn de originale. Hvilke løse ringer som er best er en smakssak, men jeg selv har valgt Biltema sine. Noen har hatt litt problemer med disse, men mine har fungert fint i over et år. Ellers håper jeg du tar turen til treffet i Sirevåg på lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2009 Takker for tipset. Jeg hadde Hella lykter med EA på min E36. De var av en helt annen kvalitet enn de jeg har nå. Kanskje det blir Biltema neste? Så sant været er noenlunde ok og tiden tillater det tar jeg turen til Sirevåg på lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Det ble supert med Beyern Mesh! De felgene kan redde hvilken bil som helst (ikke at din trenger redning ). Jeg er enig i at kromen funker, mest på grunn av fargen på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Nydelig bil! Tror ivrig86 (hvis jeg huska nicket rikitg) skal selge interiøslister i børsta stål, kan sjekke prosjekttråden hans. EDIT: Link til prosjekttråden til ivrig86: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=113382 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mai 17, 2009 Share Skrevet Mai 17, 2009 Må bare spørre: Hvilke bilpleie produkter bruker du? Tar du bildene selv? De så meget proffe ut. De ringene som står i som "angeleyes" nå virker som det "billige" varianten mtp at det lyser sterkere på flere punkter i "ringen". En jevnere lysbrytning hadde gjerne sett litt bedre ut. Egentlig tror jeg Umnitza sine "thinline" ringer hadde sett litt eksklusivt ut på denne. Bilder av E36 var det jeg fant i styrten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2009 Takker for tips om EA. Dette er tydeligvis et stort tema med mange variasjoner. Jeg burde vel montert ringer på originallyktene, men så er det dette med kromlykter da, som jeg absolutt vil ha. Akka meg. Jeg får se hva jeg gjør. Lyktene som står i er av det relativt billige slaget. Du har rett i det. Fire pærer på hver ring klarer ikke gi den helt store effekten. Jeg er ikke så avansert med hensyn til bilpleieprodukter. Jeg har brukt AUTOGLYM Paint Renovator av og til og AUTOGLYM Super Resin Polish jevnlig noen år og er tilfreds med det. Dette er sikkert ikke "verdens beste" produkter, men jeg har tro på at hvis du vasker bilen med hånd og bruker et anerkjent bonemiddel med jevne mellomrom så blir resultatet bra hvis lakken ikke er helt ødelagt i utgangspunktet. Det er sikkert bedre midler enn AUTOGLYM, men det er i alle fall lett å føre på og lett å polere av og da kan jeg gjøre dette noen ganger i året uten at det er det store tiltaket. I vintersesongen bruker jeg Turtle Super Wash når det ikke er så kaldt at vannet fryser. Ellers stikker jeg jevnlig innom en Statoilstasjon og kjører selvvask for å få vekk det verste sølet om vinteren. Jeg har tatt bildene selv, ja. Jeg har drevet med fotografering i rykk og napp siden 1969, (DET er lenge siden det), men nå er det mye videoopptak og redigering som er greia. Men noen tusen bilder har jeg liggende på iMac-en. Jeg bruker et Canon 400D kamera med et 17 - 85 mm Canon objektiv. Jeg har fiksa litt på noen av bildene med iPhoto, men jeg er ingen avansert bildebehandler. Det er vel Photoshop som er greia for de som driver med avansert bildebehandling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå