Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nei, nei, nei.

Jeg håpet at BMW skulle holde seg for god til å hoppe på SLK trenden. Ståltak på en 2 seter sportsbil er teit!

Blir liksom det dårligste fra flere verdner: Dårlig bagasjeplass, høy vekt, og dårlig vridningstabilitet. Vektfordelingen må jo også nødvendigvis endre seg om man har taket på, eller av?

Taket ligner forøvrig veldig på en hardtop. Andre *host*MB har klart å integrere ståltaket i designen på en mye bedre måte.

Cabrioleter skal ha stofftak! (tror jeg må starte en facebook gruppe eller noe GRRR)

(men skal sies at jeg kjører rundt med hardtop om vinteren sjøl da)

:oops:

10ojqf7sz1vi0psy7ij7_thumb.jpg

Skrevet
Nei, nei, nei.

Jeg håpet at BMW skulle holde seg for god til å hoppe på SLK trenden. Ståltak på en 2 seter sportsbil er teit!

Blir liksom det dårligste fra flere verdner: Dårlig bagasjeplass, høy vekt, og dårlig vridningstabilitet. Vektfordelingen må jo også nødvendigvis endre seg om man har taket på, eller av?

Taket ligner forøvrig veldig på en hardtop. Andre *host*MB har klart å integrere ståltaket i designen på en mye bedre måte.

Cabrioleter skal ha stofftak! (tror jeg må starte en facebook gruppe eller noe GRRR)

(men skal sies at jeg kjører rundt med hardtop om vinteren sjøl da)

:oops:

10ojqf7sz1vi0psy7ij7_thumb.jpg

Føler du sitter veldig i glasstak med den bilen du ratter rundt i...

Snakker om design, når du kjører rundt i den styggeste Porshen som er laget, du ser jo faen ikke frem og bak på bilen din!!!

Den nye Z4 ser forbannet bra ut, jeg kan tildels være enig at den veier mer med et platetak, og at det tar mer plass baki, men begge disse grunnene er ikke gode nok grunner fpr å avstå fra denne lekre bilen.

Er du en så ihuga entusiast og hysterisk opptatt av vekt og plass, får du vente til coupe'en kommer!

Mht vridningstabiliteten bør vel taket sørge for at den blir betydelig stivere, enn om man hadde tøy tak.

:roll:

Skrevet
BMW må ha lyttet til kritikken vedr. dagens instrumentpaneler... det er jo oljetemperaturmåler der istedenfor digital varsling eller kjølevanntemperaturmåler som på bl.a hhv. E9x og E46... 8)

Det spørs om ikke det er som på E9x der det kun er de største motorene som har oljetemp. De bildene jeg har sett av instrument på nye Z4 er det oljetemp, men det er alle sammen 3.5 versjonen...

Har en stygg mistanke om at de mindre motorene får forbruksmåler som på E9x.

Skrevet

Føler du sitter veldig i glasstak med den bilen du ratter rundt i...

Snakker om design, når du kjører rundt i den styggeste Porshen som er laget, du ser jo faen ikke frem og bak på bilen din!!!

Den nye Z4 ser forbannet bra ut, jeg kan tildels være enig at den veier mer med et platetak, og at det tar mer plass baki, men begge disse grunnene er ikke gode nok grunner fpr å avstå fra denne lekre bilen.

Er du en så ihuga entusiast og hysterisk opptatt av vekt og plass, får du vente til coupe'en kommer!

Mht vridningstabiliteten bør vel taket sørge for at den blir betydelig stivere, enn om man hadde tøy tak.

:roll:

Vet veldig godt at jeg kaster stein i glasstak :)

Håper bare at BMW ikke sier at "nå har vi laget både coupe og roadster i et." For det har de ikke.

z4 mcoupe og Porsche cayman er bilene som står på toppen av ønskelisten min. Håper det kommer en coupe versjon av nye z4 også, og at de klarer å lage den litt lettere. (Og at jeg får råd til en av de snart)

Poenget mitt var at de bør lage en kabriolet, og en coupe. Ikke kompromiss, fordi det blir ikke kompromissløst nok.

Jeg synes forøvrig at Boxster er den nest styggeste Porschen, 968 er stygger IMO

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...