Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så smått begynt og se på sommerdekk. De som sitter på er 235/45 17. Kjøpte bilen i høst (E39 525i 2001) så jeg har bare kjørt den på vinterdekk. Det jeg lurer på er om 235 dekk kan spore noe? Ser i innstruksjonsboka at 235 er det som er annbefalt på 17" felger. Men ønsker som sagt ikke et dekk som sporer. Noen som har erfaring med dette?

Skrevet

det skal gå fint :=) men ikkje kjøp dei billigaste dekka du kjem over. kjøp nokon deg så har ein bue på dekka. altso ikkje heilt flatt, det sporar.

Skrevet

Det er flere faktorer enn dekkbredden. Det kommer an på dekktypen, hvor "rund" eller firkanta dekket er (sett bakfra) - altså skuldra på dekket. Og på felgen, innpress osv.

Skrevet

Har 235 foran og 255 bak på min E39. Det sporer ingenting. Da mener jeg _ingenting_. Kjører 235 piggfritt nå og det sporer heller ikke.

Skrevet

Sporet noe jævlig med 225/40-18 rundtom på min E91 også, men når jeg skiftet til 245/30-20 fram og 285/25-20 bak sporet det ikke i det hele tatt.

Så jeg vil anbefalle de dekkene på det høyeste.

Vredestein Ultrac sessanta.

Ser ut som ett av dekkene står feil vei, men dette er ikke tilfellet. Skal være sånn :)

UltracSessantaRijrichting.jpg

Skrevet

Det har jo og mye med hvor stive dekksidene er....runflat-dekka sporer vesentlig mer en andre dekk er min erfaring... og det i normale dimensjoner!

Skrevet

Ja dimmen har ikke alt å si anngående sporing, kan nevne noen grunner til sporing.

dekkutforming

feil vinkler i forstilling

for lite/mye luft i dekkene.

feil impress

Skrevet

eg kjører med 225 16" piggfritt no og har 225 35 18" fremme og 265 30 18" bak om sommeren. ingen problem. dekkene fremme er continental sport et eller annet og har nokian bak

det er mye som kan spille inn ang sporing som allerede er nevnt. det eg vil tilføye er at man stort sett får det man betaler for. det er en av mine filosofier hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...