Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
hehe, å han reagerte ikke at det gikk unormalt mange liter på den? :P

har hørt om en som skulle etterfylte olje pga lite - glemte å sette på oljelokket - oljelys kom på - etterfylte like mye olje uten å sjekke hvor mye som egentlig manglet - brukte papir til oljelokk :roll: - bilen røyk noe grønnjævlig - papir tok fyr - bil brant opp :D

Tror han kjørte litt før han fant ut at det kanskje var "litt" mye olje :D

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hatt et par slip ups selv..

Det værste var vel den gangen jeg skulle gjøre noe eksos arbeid på en E39 touring. Lå under, hadde kun orginal jekk, etter litt røsking og riving, uten og tenke på at orginal jekker faktisk er noe forbanna tull, så jeg hele skiten bevege seg fremover, og alt jeg tenkte var "Get skinny"..

Var relativt glad at den ikke var senka da ja! Fikk riktignok reservehjuls brønnen i skuldern, men et par ibux og en snus senere var det glemt.

Ellers, har jeg glemt og stramme noen hjulbolter en gang, 2 knakk, heldigvis datt ikke hjulet av, ble ingen skader.

Skrevet

Skulle egenltig gjøre noe så risikofritt som å støvsuge bilen, men klarte jo selvfølgelig å gjøre det til en dyr affære...

Reiste opp på jobben der vi har oppvarmet storgarasje. Til min store skuffelse hadde hjullasteren blitt plassert der inne for helgen. Men etter litt fundering fant jeg ut at det var plass til å få 3/4 av bilen inn i garasjen, og med kun 2 dører og våt grus på utsiden ble det til å kjøre bilen inn der.

Da jeg var ferdig og strålende fornøyd med innsatsen skulle jeg ha bilen ut, men fordi garasje dørene(store "brettedører") måtte låses fra innsiden skulle jeg bare sette bilen i N (Automat) og trille den ut på plassen da det er helling ut av garasjen.

Satte meg med et ben i bilen og et på utsiden og skyver bilen bakover. Idet bakhjulene bikker kanten får bilen fart i 1 sekund før det knaker i døra og bilen bråstopper! Da står fører døra i 85 grader i forhold til bilen. Jeg kaster meg i frustrasjon inn i bilen og starter, setter den i Drive og gir gass. Døra går tilbake på plass, mens panseret får 2 tykke, gule fine 10cm lange striper i samme fargekode som hjullasteren var lakkert i.

Latskap er lastverk...

Skrevet

Siden vi kom inn på storskala, altså skipsmotorer: På en cruisebåt jeg var på skulle maskinistene skifte et eller annet på en hjelpemotor. De klarte å glemme å ta av innpakningsplasten på den nye delen og dermed ble hele smøresystemet "plastisert".

Proffe folk. Helt fantastisk.

Skrevet

tabbe nr1: hadde en herjebil som vi skulle ta livet av karossen og spare motor pga at den var bra. skulle bytte plugger men var trangt og komme til den ene, etter mye prakk ble jeg irritert, satte pluggen i skralla og skrudde den inn det jeg maktet, ble rimelig skeiv kan du si.

tabbe nr2: skiftet hjul, glemte og strame mutrene, etter ca 10mil på vei hjem til hybelen begynte bilen og riste. stoppet og stramet, heldigvis gjikk det bra.

tabbe nr3: skiftet fjerer på en opel jeg hadde, klarte og knekke en bolt på et stabbstag foring, ble rimelig oppgitt. fikk satt på ny dagen etter, din gjikk ca 1 cm inpå staget så sto den bom! fikk den ikke av og ikke på, da ble jeg oppgitt!

tabbe nr4: jobber med større kjølekompressorer i jobben min. skulle skifte olje på en en gang,(var foresten lærling da) hadde stengt alle kranene og fått av trykket inpå kompressoren (trodde jeg). åpnet da tappepluggen (der står den forsten ut av siden, helt neders) sto selvsakt forran pluggen og åpnet. der sto jo oljen som en høytrykkspyler ut av kompen og midt i ansiktet mitt. kan vel si at det var en av mine verste dager noensinne, var vel nedynket i ca 5liter olje!

Skrevet

har egentlig bare èn stygg sak. Bytta bemser rund baut på en transporter. Skulle kjøre bilen ned fra løftebukken (type med ramper man kjører opp på). Fra den er det noen cm helling og jeg måtte jo gi litt gass for å komme ned. Rygga pent ned fra bukken..og fortsatte ut fra garasjen. 5 min tidligere sto det en _pen_ e46 rett utafor garasjen. pumpa som en gal og fikk bremsetrykk til slutt. 15meter seinere.

Det skremmende er at jeg skal gjøre det samme til uka igjen.. tror jeg skal huske å pumpe litt før jeg rygger ned. :)

Skrevet

hehe, nå ble det nevnt olje i ansiktet:

noen turer siden skulle jeg peile en av bunntankene ombord, disse har en lei tendens til å bli overfylte pga ukorrekt fjernpeiling. så selv etter grundig "lufting" før jeg dro av koppen på peilerøret (som er kanskje 7-8cm i diameter), ble jeg altså plutselig overrasket av en stråle med 50-60grader varm tungolje (asfalt når den er kald) rett i ansiktet, og forsåvidt over hele kroppen. det var en satans ubehagelig affære.

tok en par uker før de siste restene av tungolja forsvant ut av øyekroken. så ut som en oversminka goter. så forsåvidt ut som en av "etnisk opprinnelse" før jeg fikk dusja skikkelig etter hendelsen. ;)

Skrevet

Rett før jul skiftet jeg klosser rundt om på bilen. Stresset som f... for å bli ferdig på en kveld, for bilen skulle vises på EU-kontroll morgenen etter... Da jeg kjørte hjem etterpå kom det ett lite smell fra forstillinga og ett helvetes spetakkel av stå mot stål.

Leverte bilen om morgenen til EU-kontroll og regnet med at da ville jeg få vite hva som var galt. Etter en halv time kommer verksmester ut og forteller at den ene klossen mangler bremsebelegg.

Dro rett til forretningen og "klaget" på den dritten dem hadde solgt meg, bremsebelegget hadde jo løsnet på første kjøretur... Fy f... for noe dritt.

Så sier den sympatiske fyren bak disken; -Hmm du kan vel ikke under noen omstendigheter montert bremseklossen feil vei? -Aldri i livet sier jeg, for dette kan jeg, gjort det mange ganger før, og dessuten sa dem på verkstedet som foretok EU-kontrollen at bremsebelegget var borte. Den samme sympatiske fyren sier da at han hadde vært borti erfarne bilmekanikere som hadde greid det. Fant frem en lommelykt og gikk ut til bilen min og lyste inn mellom eikene på felgen til det aktuelle hjul, og hva så han??? Jupp, bremseklossen var montert feil vei...

Skrevet

Skulle ta motorrens på en gammel fiesta jeg hadde. Hadde hørt når jeg gikk på bilskolen at det gikk an å bruke diesel som motorrens så man slapp å kjøpe. Tappet derfor av olja på motoren og fylte på 3,25liter diesel og lot bilen stå 10 minutter på tomgang. Fikk i ettertid vite at man kun skulle bruke litt diesel i den gamle olja :lol: Jaja, kom ut mye dritt ihvertfall så det hjalp no, selv om den kanskje fikk litt lite smøring de 10 minuttene :P

Skrevet

klarte å knekke to bolter på samme dekket når jeg skulle skifte dekk på min mb 200d. den første knakk og jeg ga fan, så knakk den neste.. gikk heldivis bra å få de ut...

sist jeg skulle legge om til sommerdekk, rygga jeg e39en inni garagen, litt innom porten bare. så tok jeg garagejekk og jekkaopp på klokka bak. det jeg ikke tenkte på, var at jekken gravde seg frammover og tippa utom betongkanten på garagegulvet. sto heldivis og skifta dekk på passasjer siden når den velta, for rett inni veggen og trykte inne bakskjermen :oops:

sist jeg skulle skifte olje, skrudde jeg av påfyllingstoppa, så skulle jeg skru opp under, så syns jeg det var så jævla trangt at jeg tenkte å kjøre opp på to treklosser. startet bilen, med resultat av et jævlig grisete motorrom:/

(har ikke gjort noe med dette ennå. kan jeg ta motorvask med asfaltrens, vil det fjerne det?)

Skrevet

Tre ting jeg kommer på i farten

- En gang jeg brukte spacer som ikke gikk skikkelig inntil navet, så skrudde til å tok en tur. Midt i sentrum såg jeg i speilet at hjulet hadde kast på sikkert 10-15cm utafor hjulbuen. Da jeg gikk ut stod det bare EN bolt igjen..

- Oljeskift. Hadde tappa ut gamle olja å bytta filter, skrudde i bunnpluggen og fylte på ny dyr olje. Så måtte jeg selfølgeli etterstramme tappepluggen igjen og da skjedde det, bolten gikk plutselig rundt. Frykta at gjengene i bunnpanna var gått å at det kom spon i oljen, men heldigvis var det bare bunnpluggen som knakk.

- Skulle taue bilen til bror min, så festa far slepetauet i MOTOREN, etter der man løfter motoren ( bil var uten panser). Så når vi kom til en bakke røk festet og slepekroken smalt RETT i bakruta på pajeroen. Var et biltema tau med strekk, skal si det blei fart på det festet :lol:

Skrevet

Min beste var nok da jeg lå og skrudde på ei gravemaskin.

Diger bolt, diger fastnøkkel, og der ligger jeg å drar av alle krefter.

Å så løsner bolten, og jeg rekker ikke stoppe før nøkkelen treffer meg i ansiktet noe så jævli!

Så der ligger jeg og ser stjerner, fugler, hester og kyr, mens resten av gjengen flirer så de hyler.

Ble en meget pen blåveis ut av det :(

Skrevet

I mopedtiden min glemte jeg og bytte bunnpakningen på sylinderen etter å ha åpet sylinderen. Endte med at det gikk sykt dårlig og når jeg åpnet for å bytte pakningene så hadde sylinder veggene noen fine riper (vet ikke nødvendig hvis om det var pakningens skyld).

Har hørt en historie om faren til en venn som lå under bilen og skrudde. Bilen var jekket opp med vanerlig jekk. Bilen falt av jekken sammtidig som hånden hans holdt ett fast grep i kanalen og albuen var 1cm fra bakken. Endte med brukket håndledd heldighvis.

Ellers har jeg satt inn noen skruer skjevt og ødelagt gjenene.

Var for noen år tilbake jeg overtalte moren min til at jeg kunne bytte vinter dekkene hennes til sommerdekkene, glemte da å notere på vinter felgene hvilke som skulle stå forran og bak. Samt at jeg kom på at jeg ikke ante hvaslags lufttrykk det skulle være i sommerdekkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...