Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av DENNE artikkelen i VG.

Så hva setter du høyest når du skal kjøpe bil?

-For min del må jeg innrømme at farge og andre "jåleting" kommer foran diverse garantiordninger.

(Svar som f.eks: "At det er en BMW" blir ikke godkjent) :)

Skrevet

Leste det i går og resonerte slik før jeg svarte at pris forhandles til noe man føler bilen er verdt hvis man kjøper den og garanti kan man evt. bare kjøpe av forsikringsselskap (tar uansett alltid kjøpsstest). Feil farge derimot er ikke aktuelt av forskjellige årsaker, og noe utstyr skal bare være der mens annet er kjekt å ha og noe skal ikke være der!

Og så skal det sef. være riktig bil i utgangspunktet! ;)

Får inntrykk av at slike artikler alltid henvender seg til folk som er ute etter å kjøpe hva som helst så lenge det er mest mulig snusfornuftig.

Skrevet

Etter en smugtitt på artikkelen virker det som om den er rettet mot de som skal kjøpe ny/nyere bil. Selv kjøper jeg alltid brukt og gammelt (pluss 30. år), så sånn sett er nok ikke mine punkter verdt mye i denne sammenhengen.

Jeg bryr meg om stil når jeg velger bil. Det kan høres litt merkelig ut, for hva er nå stil? I mine øyne er stil store ratt, lave seterygger, høy kupé og skikelig tre/metall i interiøret. Hva som gjerne oppfattes som utrygt i dagens biler.

Samtidig faller jeg lett for morsomme detaljer og løsninger. Et eksempel er 70-tallsmoten med å plassere bensinlokket bak nummerskiltet. Dette er noe som kan gjøre at jeg velger en bil over en annen. Ventilasjons-emblemet på Bmw e9s c-stolpe (siden det er en stolpeløs kupé er det muligens b-stolpen) eller Renault Dauphines reservedekk-tunge (se under) er to andre eksempler.

Ting som fart og kjøreegenskaper betyr ikke så veldig mye for meg. Så lenge jeg kan holde tett med trafikkflyten og kan more meg, er det punktet dekket for min del. Økonomi er av naturlige årsaker ganske viktig.

r-dauphinespare.jpg

:D

Skrevet

Herlig bil den Renaulten! :)

Jeg har bare kjøpt brukte biler og da regner jeg ikke garanti som spesielt aktuelt. Min egen bil har jo en helt grell farge, så så nøye var det tydeligvis ikke det for meg...

Forøvrig er vel norske forbrukerrettigheter litt i overkant gode.. Ender vel opp med at det blir umulig å drive butikk.

Skrevet

Teknisk stand er viktigst hvis det er snakk om en hverdagsbil. Ellers er jo farge og utstyrsnivå viktige faktorer...

Skrevet

For min del så kjøper ikke jeg biler som er lik flertallet av den modellen. Altså holder jeg meg unna grå, sort. Biler som har mere utstyr enn standard modeller foretrekker jeg, lettere den dagen man skal selge. Slik at man slipper at det ligger foreksempel 5 sølvfargede biler med samme utstyr tilsalgs på samme tid. Da er det prisen, standen og ev. hvor du bor som avgjør hvem som får solgt først.

Jeg har enda ikke sett eller hørt om andre E39 med samme farge som min (Santorin Bläu) Hadde valget mellom denne og en sort. Den sorte ligger tilsalgs enda...

Kvitteringer er viktigere enn servicehefte mener no jeg. Servicehefte får man sikkert kjøpt i Tyskland ferdig manipulert/fikset og stemplet.

Skrevet

Glemte å nevne at når jeg kjøper bil så bestemmer jeg merke og prisklassen jeg er ute etter og legger dette som søkekriteriør på finn. Deretter sorterer jeg på pris og ser kun på bilder. Gjør bilen seg bra på bildet ser på annonsen og leser om bilen.

Skrevet

Det varierer alt for mye til at jeg kan si noe helt bankers...

Ta e46'n som eksempel, den ble kjøpt rett og slett for at jeg forelsket meg i den. Den har ikke skinn interiør og den har standar utstyrs nivå, men når jeg ser den står på parkeringsplassen og glinser i sola er det ofte jeg bare stopper opp å nyter synet av blank og fin sienna rot 2 e46 :D

Er kanskje bare jeg som er litt vel glad i bilen :oops: (Fått høre det av tidligere kjæreste ihvertfall :wink::oops: )

Skrevet

Farge er viktig, men om bilen ellers er fristende, kan jeg gjøre unntak.

(3 av fire biler jeg har hatt, har vært sort/sølv som er de to fargene jeg prøver å unngå. :P )

Motor er viktig, og den bør gjerne ha litt mer utstyr enn forige bil.

Og ikke minst pris.

Skrevet

Pris er absolutt det viktigste. Mange biler som kan være aktuelle, men prisen er jo det utslagsgivende hehe Deretter kommer vel karroseri og utstyr. Fargen er også viktig, men kan jo leve med de fleste farger :wink:

Skrevet

Har bare kjøpt en bil i hele mitt liv, så på pris, drivverk, farge og om den hadde lakkskader.

Når jeg ser den står på parkeringsplassen og glinser i sola er det ofte jeg bare stopper opp å nyter synet av blank og fin sienna rot 2 e46 :D

Samme her, siennarot 2 er en herlig farge på e46 :D

Skrevet
Glemte å nevne at når jeg kjøper bil så bestemmer jeg merke og prisklassen jeg er ute etter og legger dette som søkekriteriør på finn. Deretter sorterer jeg på pris og ser kun på bilder. Gjør bilen seg bra på bildet ser på annonsen og leser om bilen.

Høres ut som meg :)

Merke, pris opp til (og gjerne litt over) budsjett, minimum årsmodell og km.

Til slutt kommer det ned til utstyr og farge VS pris.

Jeg kan gjerne betale litt mer for en bil som har mer utstyr.

På den annen side kan jeg også droppe å se på en bil med knallpris nettopp pga farge eller mangel på utstyr.

Skrevet

Jeg ser på følgende kriterier, i kronologisk rekkefølge:

- Kilometerstand

- Historikk

- Utstyr

- Pris

- Farge

Jeg er glad i farger, men har ingen problemer med å kjøpe sølv eller sort bil. Disse fargene er stort sett greie når man skal omsette bilen senere. Og enkelt ganger kan man bare ikke la en bil glippe pga at den ikke har drømmefargen. Jeg SKULLE ha hvit M3. Endte opp med sort etter å vært innom hennarød og lachsilber, og er fornøyd med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...