Gå til innhold

Hva holder GS Bildeler på med egentlig???

Skands1
 Share

Anbefalte innlegg

Var på Bavaria og skulle ha AC Schnitzer sin takspoiler til E61, og siden Bavaria nå har kjøpt seg inn med 50% hos GS Bildeler var det nå GS som solgte AC Schnitzer...

Og etter å ha funnet fram det jeg skulle ha ser jeg den lille spoileren koster 4.300,- kroner!!! Har hatt flere BMW-er med AC Schnitzer når Bavaria hadde dette på sitt delelager og jeg er nokså sikker på det var til rimeligere priser. Irriterer meg at et "jalla-firma" som GS Bildeler nå plutselig tar helt av i prissettingen av disse produktene og priser seg helt ut..

Til sammenligning koster AC Schnitzer speil 2.300,- per side, mens en liten takvinge koster 4.300,-.. Virker veldig lite logisk..

Denne koster 4.300,- :

7ks506zl5gj0v5u0frr8.jpg

Og disse koster 2.300,- :

vm5dqzwrbe9prf0oeeq0.jpg

Så litt rundt på andre ting GS Bildeler har i sin nettbutikk og gir ikke GS-en mange åra for det er kroken på døra. Originale deler kjøper man hos merkeforhandler hvor man har en langt høyere "smerteterskel" mht pris..

Dessuten er nettsidene ELENDIGE og står langt i fra i stil med prisene på det man evt skal bestille der...

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du kaller GS for et Jalla firma, så har IKKE du peiling.

Det er dyrt for ORGINALE deler, men er det noen du kan stole på for MEGET bra service, VELDIG god kunnskap osv, så er det bettere GS Bildeler.

Er en grunn til at de har drevet på så lenge, og de kan med GOD grunn kalle seg spesialister på BMW.

Men ja, prisene er uansett drøye, men det å kalle de for ett jalla firma er å gå for langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor speilene koster 2300,- og vingen over 4000,- tror jeg ikke er GS sin "skyld". Prisene settes jo av leverandør som i dette tilfellet er ACS.

Har du sett på priser hos andre leverandører?

Jeg ser at f.eks ACS takspiler til E60 sedan flere steder koster over 3500,- i USA.

Jeg har kun positive erfaringer med GS og syns tråder som dette er helt meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare gode erfaringer med GS selv, men jeg synes også de er blitt noe dyrere enn andre, bruker de kun dersom jeg trenger noen deler litt kjapt.

Synes GS sender kjappest av Koed og Schmiedmann, Koed sender jo kjapt de også, men når Posten Norge tar over går det desverre litt tregere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare gode erfaringer med GS selv, men jeg synes også de er blitt noe dyrere enn andre, bruker de kun dersom jeg trenger noen deler litt kjapt.

Synes GS sender kjappest av Koed og Schmiedmann, Koed sender jo kjapt de også, men når Posten Norge tar over går det desverre litt tregere.

Veldig enig... Er veldig fornøyd med GS.. Får alltid det jeg bestiller, det kommer alltid kjapt og de det er veldig bra service.

Trengte noen smådeler veldig veldig kjapt i fjor sommer, hadde vel maks 3 dager til å få de å få de på, ringte inn og sa hva jeg skulle ha, og at det hastet veldig, skulle gjøre så godt han kunne sa han, og 2 dager etterpå lå de på posten.. Ble veldig imponert, og ringte og takket han!

Så BS er ikke noe bullshit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gode erfaringer med GS, aldri hatt noe tull med disse bortsett fra da jeg bestillte en E36 håndbok og fikk en E34 håndbok. Men det er lov å gjøre feil, så jeg bare sendte i retur og fikk riktig tilbake. De er jo ikke spesiellt dyrere enn andre plasser, de er billigere på noe og litt dyrere på noe annet. Slik er det overalt.

De har også hjulpet meg med tekniske spørsmål og forklart meg hvordan man gjør forskjellige ting(montering o.l.), de er også veldig behjelpelig over telefon! De kan kunderservice og de kan BMW.

Mine erfaringer gjelder da GS i Bud, men regner med de er like flinke på de andre plassene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke spesiellt dyrere enn andre plasser, de er billigere på noe og litt dyrere på noe annet. Slik er det overalt..

Jeg må få lov til å quote dette.. Det er nok riktig at de kan være billigere på noe og dyrere på noe annet, men når de først er dyrere så er de ekstremt mye dyrere. Jeg har imdilertid desverre bare sett 1 vare som er billigere hos GS enn hos Koed og Schmiedmann (til mine biler selvfølgelig, E39 og E61). Prisdifferansen på halogen facelift lykter er imidlertid horribelt.. Jeg fatter ikke at det kan være så stor differanse:

Koed: 4800,-

Schmiedmann: 5000,-

GS Bildeler: 10200,-

Ellers skal GS ha for at de har god service og virkelig pliktoppfyllende og seriøse. Det skal sies at jeg handler like mye av de som jeg gjør hos Koed og Schmiedmann. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet en del med GS og var innom de for første gang på deres BMW-kveld for en liten stund siden.

Butikken og personalet var seriøse og ga veldig god hjelp.

Personlig ser jeg på GS, da både personale, butikk og webshop som veldig bra og seriøst.

Men selvsagt, de har deler som er dyrere enn andre og de har deler som er billigere enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke spesiellt dyrere enn andre plasser, de er billigere på noe og litt dyrere på noe annet. Slik er det overalt..

Jeg må få lov til å quote dette.. Det er nok riktig at de kan være billigere på noe og dyrere på noe annet, men når de først er dyrere så er de ekstremt mye dyrere. Jeg har imdilertid desverre bare sett 1 vare som er billigere hos GS enn hos Koed og Schmiedmann (til mine biler selvfølgelig, E39 og E61). Prisdifferansen på halogen facelift lykter er imidlertid horribelt.. Jeg fatter ikke at det kan være så stor differanse:

Ellers skal GS ha for at de har god service og virkelig pliktoppfyllende og seriøse. Det skal sies at jeg handler like mye av de som jeg gjør hos Koed og Schmiedmann. :wink:

Er dette samme type lykter? Fabrikant osv.? Org. eller?

Vet fatter fikk sine hovedlamper skifta på garanti, pre-facelift. De kosta vel 12.000 pluss montering tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette samme type lykter? Fabrikant osv.? Org. eller?

Vet fatter fikk sine hovedlamper skifta på garanti, pre-facelift. De kosta vel 12.000 pluss montering tror jeg

Det er godt mulig at på dette produktet så er det slik, men er du helt sikker på at det er likt? Det kan også hende at Schmiedmann og Koed har en bedre innkjøpsavtale enn GS, noe som jeg da ikke vet.

Om alt skulle være likt så må jeg da være enig i at det var litt dyrt.

Men jeg betaler heller noen hundre ekstra og samtidig får en knallgod kunderservice ennå handle hos noen som ikke har peiling i det hele tatt (var vel litt ekstremt i dette tilfellet da ang. lykta/lampa). Nå har ikke jeg handlet hos Schmiedmann eller Koed, men må si at Schmiedmann sin internettside er rotete og det virker ikke fullt så seriøst da de har litt forskjellige nettadresser til nettbutikken deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kjøpt litt selv også der, men med de prisene de opererer med nå så går jeg naturligvis mye heller til merkeforandleren Bavaria.

Sist jeg skulle kjøpe noe var blank grill til min E61. Syntes bildene på nettet viste litt utydelig hvordan grillen så ut, så jeg ringte de. De sa at nå som Bavaria eide halvparten var det kun originaldeler så det skulle være en helt original blank grill. Når jeg fikk grillen viste det seg jo å være en blank grill hvor rillene går utover like langt ut som selve ramma. Den grillen synes jeg ser litt for "glorete" ut og ville ha en ORIGINAL grill som er helt lik den som står på bilen bare at rillene har en tynn krom utpå rillene.

Denne fikk jeg:

mowdihorr0riga78ksjs.jpg

Og skulle ha en slik:

7zx5tcyysqtrh8ou9xwb.jpg

Fant ut at jeg nok måtte til Bavaria for å få grillen jeg ønsket meg, og jeg viste den jeg hadde fått (hadde montert den for å se den på bilen) og sa at det ikke var en "sånn".. Da svarte Bavaria: "nei, det er jo en sånn uoriginal kopi greie"... :roll: Så fikk jeg grillen jeg hele tiden hadde vært på jakt etter til nøyaktig samme pris som GS sin helt uoriginale .. Og at GS ikke visste bedre er sinnsykt irriterende, for nå har jeg jo begge grillene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...