ingard Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Det er jo år og dag til sommeren Jeg hater og vinter! Ikke en eneste positiv ting med snø og salt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Jaja, nå er det da en mnd igjen med vinter da.. Kommer nok sikkert en hel haug med snø når det som ligger nå nesten har smeltet bort.Er enig at vinter er ikke helt sexy, føler meg så utrolig.. orginal. Men på en annen side gruer jeg meg skikkelig for må ha nye sommerdekk for bakdekkene var farlig slitt på innsiden. Hadde forresten bilen på sjekk på BMW for å sjekke om det var skjevt bak, men i følge de så var det ikke noe feil der. Så jeg sa til han på BMW (som også er tidligre eier av bilen min) at det skal da ikke være sånn? Men han mente det var slik på mange BMWer. Noen som mener det sammen eller motsatt? Samma her! Skal ha 2 nye bakdekk fordi innerkanten på sommerdekkene mine var slitt helt inn til korden eller ka det heter. Var iallefall ingen gummi igjen... Skal ta bilen på en hjulstillingskontroll for å se om det e noe å justere... Men som jeg har hørt om bmw, så er de jo kjent for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Du skal ikke ha E30 cab da? Det blir nok E46 du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 når kan man legge på sommerdekk? hvilken dato liksom? (ja jeg vet at man kan kjøre med vinterdekk om det er snø osv,men e rikke det en spesiell dato for sommerdekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 når kan man legge på sommerdekk?hvilken dato liksom? (ja jeg vet at man kan kjøre med vinterdekk om det er snø osv,men e rikke det en spesiell dato for sommerdekk? Du kan legge om til sommerdekk når enn du vil. Men begynner det å snø eller fryse på ute og du blir stoppet med sommerdekker så kan du få problemer, siden bilen ikke er i forskriftsmessig stand etter forholdene. Samme gjelder om du sklir ut elelr kræsjer med sommerdekk på vinderdekk føret... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 ja,som sag ,det vet jeg,men er det ikke en fast dato som er sagt? slik at man kan med "god samvittighet" kjøre med sommerdekk,uten å bekymre seg over hva forsikringselskapet sier om du krasjer og du har sommerdekk på,selv om det ikke er snø? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 ja,som sag ,det vet jeg,men er det ikke en fast dato som er sagt? slik at man kan med "god samvittighet" kjøre med sommerdekk,uten å bekymre seg over hva forsikringselskapet sier om du krasjer og du har sommerdekk på,selv om det ikke er snø? Ser ikke at du har sagt det jeg men... Er ingen dato som avgjør om forholdene egner seg for sommerdekk, eneste er at mandag etter 2 påskedag så skal piggdekkene være av. Snør det etter denne datoen, og du kjører på sommerdekker så er ikke bilen i forskriftsmessig stand... litt kinkig den der egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Gleder meg til det blir sommer jeg også, vertfal til snøen forsvinner Da skal all m-stylingen monteres, felger skal på, senking og en lakk overhaling med polering og voks Gleder meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 når kan man legge på sommerdekk?hvilken dato liksom? (ja jeg vet at man kan kjøre med vinterdekk om det er snø osv,men e rikke det en spesiell dato for sommerdekk? Du kan legge om til sommerdekk når enn du vil. Men begynner det å snø eller fryse på ute og du blir stoppet med sommerdekker så kan du få problemer, siden bilen ikke er i forskriftsmessig stand etter forholdene. Samme gjelder om du sklir ut elelr kræsjer med sommerdekk på vinderdekk føret... Er lov å bruke piggdekk også utenom de faste datoene hvis føret tilsier det. De gikk ut i avisene her i fjor og sa det pga. påsken var tidlig og det fortsatt var dager med fare for glatte veier etter at piggdekkene egentlig skulle vært av. Som tidligere nevnt veier det altså tyngst at bilen skal være skodd for forholdene, evt. parkeres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Idag er det vårstemning i Bergen Blir nok skikkelig vask av bilen i helgen, samt sommerfelger, før den skal på biltilsynet på mandag for godkjenning av senking, felger, eksos og evt om det er noe annet som er mulig å få skrevet inn i vognkortet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Ja godt vær i Bergen nå håper det holder seg slik en liten stund... tenker jeg bl.a tar en aldri så liten oljeskift i ettermiddag støvsuge litt og, alltid godt å dulle litt med bilen når solen titter frem. Men sikkert litt tidlig å legge om til sommerhjul ennå, selvom det frister. Får heller bruke tid på gi den en grundig vask og polering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Er snø i lufta her.. Det holder nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Herlig vær i bergen nå ja! Men er vel litt tidlig for sommerdekke enda... dro hjem i natt ca 03, og da sluddet det. Jeg venter nok et par uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Herlig vær i bergen nå ja! Men er vel litt tidlig for sommerdekke enda... dro hjem i natt ca 03, og da sluddet det. Jeg venter nok et par uker. herlig å høre at folk begynner å tenke sommerdekk allerede nå! da får jeg litt godfølelse på at sommeren er på vei inn til denne delen av landet også er nok flere enn meg som ser fram til første søndagen med skifte av hjul, polering i t-skjorte, støvsug osv osv. herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 EVIG langt i fra sommerføre på bygda på østlandet i hvertfall. Er asfalt på riksveien nå i hvertfall. Deilig å kjenne ordentlig føre igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå