Gå til innhold

Forumet bør deles i flere kategorier?  

104 stemmer

1. 1. Forumet bør deles i flere kategorier?

• Nei
      51
    • Ja, som alternativ 1
      30
    • Ja, som alternativ 2
      15
    • Ja, men ikke slik som nevnte alternativ
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet
Med så mye informasjon å søke blant vil mye irellevante tråder dukke opp ved et søk. Jeg ble derfor i tvil om strukturen av kategorier tjener formålet på best mulig måte.

Det virker som om utfordringen mer består i å kunne gjøre effektive og målrettede søk, og jeg vet strengt tatt ikke om en oppstykking av forumet vil hjelpe særlig på dette.:) En slik oppstykking ville imidlertid kunne føre til en økning i arbeidsmengden for moderatorer - dvs. flytting av innlegg plassert i feil underforum.

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Du har helt rett Wabby.. Det er tungvint, og se hvor lite du trykker deg inn på side 2 eller 3? Hva tilsier at det skal bli noe enklere å klikke seg inn på flere underforum?

Løsningen på det?

"BUMP" :lol:

Det skal være unødvendig å bumpe tråder som er under 24 timer...

EDIT:

4 sider på teknisk med tråder yngre nn 24 timer... WTF liksom!!

Jeg syns det er Jævlig for å si det mildt.

Skrevet
Min erfaring er at BMW eiere har vesentlig mer til felles enn interessen for bilene og det gjør at OT-diskusjonene ofte er de mest interessante. Mange viser også nye... og ofte bedre sider ved seg selv når de får lov til å slå seg litt løs med noe de er interessert i. Det å være interessert i BMW kan ofte være ganske konformt og ensporet... de fleste liker det samme, kan mer eller mindre det samme om de forskjellige modellene og mener det samme om modellene. Noe helt annet kan det være hvis man kan diskutere data, foto, arkitektur, militærhistorie... you name it... i relasjon/sammenheng med BMW.

Jeg er tilbøyelig til å være enig. Forumets medlemmer besitter tildels svært stor kunnskap om ikke-BMW relaterte emner, og innsikt inn i disse forklarer ofte mye om hvordan - eller hvorfor - man ble BMW entusiast. Ofte ser man fellestrekk hos flere forumdeltagere her.:)

Skrevet
Du har helt rett Wabby.. Det er tungvint, og se hvor lite du trykker deg inn på side 2 eller 3? Hva tilsier at det skal bli noe enklere å klikke seg inn på flere underforum?

Løsningen på det?

"BUMP" :lol:

Det skal være unødvendig å bumpe tråder som er under 24 timer...

EDIT:

4 sider på teknisk med tråder yngre nn 24 timer... WTF liksom!!

Jeg syns det er Jævlig for å si det mildt.

Ja men jeg finner kun EN topic som ikke har fått svar blandt alle trådene på side 2,3 og 4.. Og det sier vel kanskje litt om omfanget spørsmål forumet rekker å svare på på under 24 timer...

Nå har jeg ikke kvalitetssikret svarene på alle sidene, men om svarene er for dårlig, står du fri til å bumpe..

Det er to måter å gjøre det bedre på.. Enten så må folk starte færre tråder evt. søke bedre, ellers så må man dele det inn i flere kategorier.. Jeg er imot begge de to løsningene (seff ikke mot av folk søker bedre/mer).

Skrevet

Jeg synes dette forumet er helt fint sånn som det er! supert, og jeg tilbringer mye tid her hver dag. sånn som feks nå, når jeg egentlig skulle øvd på en fremføring jeg skal ha i morra.. men neida. Bimmers først! :D Tok lit tid for meg å bli vandt til bimmers.no, men etter litt, innser jeg at det er helt perfekt :D Stor respekt til Gunnar, og moderatorer! dere gjør en super jobb! :D

Skrevet
Jeg har skrevet i BMWCCN´s forum siden 2001 og der hadde de tidligere en relativt stor takhøyde for hva slags emner man kunne diskutere... og utrolig nok var det ikke så alt for mange innlegg som måtte slettes.

Så rart... bmwccn har (hadde da..) jo knapt noen aktivitet kontra hva vi har har. Jeg synes off-topic-seksjoner fungerer bra i små forum med få deltagere, men så stort bimmers har blitt er faren for at man må ansette en moderator på fulltid for å unngå at det blir et våseforum uten like ganske stor.. jeg ser for meg x antall innlegg daglig med linker til youtube-klipp. :roll:

Min erfaring er at BMW eiere har vesentlig mer til felles enn interessen for bilene og det gjør at OT-diskusjonene ofte er de mest interessante.

Det kan jeg være enig i, men jeg synes fortsatt ikke det har noe med dette forumet å gjøre. Her er det meningen at man skal diskutere BMW og kanskje andre bilrelaterte ting - ikke skaffe seg nye venner. Jeg synes det blir noe komisk å for eksempel ta dataspørsmål her, når man har det enorme forumet til hw.no like rundt hjørnet.

Litt interessant er det jo at de gangene det kommer opp svære diskusjoner som faktisk er relevante - så er det en gjeng som poster "jeg skjønner ikke at dere gidder diskutere"-innlegg... Akkurat. :?

Skrevet

Så rart... bmwccn har (hadde da..) jo knapt noen aktivitet kontra hva vi har har. Jeg synes off-topic-seksjoner fungerer bra i små forum med få deltagere, men så stort bimmers har blitt er faren for at man må ansette en moderator på fulltid for å unngå at det blir et våseforum uten like ganske stor.. jeg ser for meg x antall innlegg daglig med linker til youtube-klipp. :roll:

Dette er selvfølgelig et fornuftig og viktig motargument til et rent OT-forum her inne og det er dessverre kanskje slik at bimmers har blitt for stort til nisjediskusjoner/særinteresser. Jeg håper bare ikke at vi ender opp med "se & hør" varianten av et bilforum... dvs. at forumet blir så stort at for å tekkes alle blir innholdet tilsvarende lite innholdsløst og kommersielt. Jeg har merket meg at mange av de mer kunnskapsrike personene forsvant til andre fora da Autopower virkelig begynte å vokse... og dessverre ble mange av diskusjonene med det vesentlig mindre interessante for min del.

Litt interessant er det jo at de gangene det kommer opp svære diskusjoner som faktisk er relevante - så er det en gjeng som poster "jeg skjønner ikke at dere gidder diskutere"-innlegg... Akkurat. :?

Ja... akkurat det er litt komisk, men trolig faller de samme personene helt ut av diskusjonene når nivået øker eller emnet som diskuteres blir mer smalt. Jeg er ikke en tilhenger av ensporet BMW interesse... det finnes andre fine biler og ting også... :wink:

Skrevet
Jeg håper bare ikke at vi ender opp med "se & hør" varianten av et bilforum...

Da må det streng moderering til - og de som er her nok til å gjøre den jobben er gjerne de som bruker forumet som en slags chat i utgangspunktet. Man ser jo hva som postes i tulletråden. Nå og da er det noe interessant, men som regel er det side opp og side ned med vås - og jeg er stygt redd en off-topic seksjon bare blir en større og oppdelt versjon. Men for all del, det hadde jo ikke skadet å prøve..

Jeg er ikke en tilhenger av ensporet BMW interesse... det finnes andre fine biler og ting også... :wink:

Absolutt. For min egen del er ikke en 5-serie spesielt mer interessant en en E-klasse, og halvparten av modellrekken til BMW interesserer meg null. Men å diskutere andre biler (dog ikke teknisk spørsmål) er det jo absolutt en mulighet for. Men selv om det sikkert er noen her som er ræsere på saueklipping så er vel sjansen større for at man får gode tips og en god diskusjon rundt sauefrisyrer på saueklipping.no...

Skrevet

Saken med et OT er at det ikke trenger moderering. Ingen til er for OT til å være OT. Ved å ha et OT vil moderatorene slippe å fjærne så mye piss fra "viktige" kategorier fordi alt pisset ligger i OT.

I det jeg kaller viktige kategorier er det av betydning at informasjonen som blir skrevet skal være lett å søke frem igjen, mens innlegg i OT ikke skal være nødvendig å søke opp igjen, dermed trengs det mindre moderering. Eneste som er nødvendig å moderere i OT er mobbing. Det trenger for så vidt ikke moderatorene å følge med på, de som føler seg støtt kan heller kontakte moderatorene. (Hvis forumet har en måte å kontakte de på)

Skrevet

Poenget er at det er forskjell på seriøse diskusjoner rundt andre temaer enn BMW og bil og bare masse meningsløst vås - slik som chattetråder, "hva-gjør-du-nå"-tråder, "post-bilde-av-bestemora-di" osv... Det siste har ingen annen hensikt enn å sinke forumet samt gjøre at det fremstår som barnslig og useriøst.

Skrevet
Poenget er at det er forskjell på seriøse diskusjoner rundt andre temaer enn BMW og bil og bare masse meningsløst vås - slik som chattetråder, "hva-gjør-du-nå"-tråder, "post-bilde-av-bestemora-di" osv... Det siste har ingen annen hensikt enn å sinke forumet samt gjøre at det fremstår som barnslig og useriøst.

Må forumet fremstå som så utrolig seriøst da? viktigste er vel at vi som er her liker oss her.. vist en skal på et seriøst bmw forum så kan man jo bare stikke på bmwccn forumet der.. hva med å slette tråder som har vært innaktive i 3 år elns?

Grunnen til at folk liker seg her tror jeg er vel at det ikke er en jeng med "viktigperer" her som skal lage alt så perfekt og feilfritt, og så får de lov til å poste filmer de liker, spørre om alt om det er dumt eller ikke..

Har vært medlem hos radiostyrt.no en liten stund, og der føler jeg at man ikke har noe der og gjøre så lenge du ikke satser huset, kjerringa og morra di på rc hobbyen.. mens her så er jo alle folkelige og somregel veldig hensynsfulle, noe som skaper et godt samhold tror jeg.:)

nei, hold forumet slik det er mener jeg, og blir det for tungt, så slett de gammleste trådene som ingen leser eller skriver i like vel..

Skrevet
Saken med et OT er at det ikke trenger moderering. Ingen til er for OT til å være OT. Ved å ha et OT vil moderatorene slippe å fjærne så mye piss fra "viktige" kategorier fordi alt pisset ligger i OT.

I det jeg kaller viktige kategorier er det av betydning at informasjonen som blir skrevet skal være lett å søke frem igjen, mens innlegg i OT ikke skal være nødvendig å søke opp igjen, dermed trengs det mindre moderering. Eneste som er nødvendig å moderere i OT er mobbing. Det trenger for så vidt ikke moderatorene å følge med på, de som føler seg støtt kan heller kontakte moderatorene. (Hvis forumet har en måte å kontakte de på)

Et OT forum der det er "fritt frem", tror jeg er en dårlig løsning.

Det må moderes på linje med alt annet, for ikke å bare ende opp som en stor spam-smørje.

Jeg ser for meg f.eks. én tråd med youtubevideoer. Ikke en ny tråd hver gang noen finner noe tull de vil vise frem. Altså slettes alle nye tråder med videoer i, så lenge det ikke er knyttet opp mot et spesielt emne en vil diskutere, som faktisk har noe for seg.

På samme måte kan en ha én "skål" tråd (som vi faktisk allerede har) Ikke en ny hver uke, selv om det er et OT forum.

Om det er totalt fritt frem, vil ting automatisk skli helt ut, og det er ikke heldig.

Kanskje en også må være logget inn for å se OT forumet, så ikke-medlemmer slipper å se alt tullet folk lirer av seg.

Dette er bare ideer fra mitt hode her og nå.

Skrevet
Må forumet fremstå som så utrolig seriøst da? viktigste er vel at vi som er her liker oss her..

Går vel ann og trives med forumet uten at man skriver det samme som man skriver til kamerater klokka 3 på natta på msn...

Gode ideer space.

Skrevet

Vi kommer jo ikke noe lenger ved å argumentere på under/over og rundt kategorier som vi vet (og ikke håper) skal oppstå.

Men, jeg opplever til stadighet å ikke finne ting jeg vet ligger her uten å huske fraser i teksten.

Forslag til forbedring; Tags. Ved å legge en flash el. meny som åpner ett panel der man kan editere tags ville man kunne søke bedre. Siden ting går om hverandre vil svarer f.eks legge til tags på flere modeller, problemstillinger ol.

Da vil man ved søk kunne merke av "vis først trådene med disse tags:" også valgte man de f.eks *senking, *E46, *montering

Slik det er i dag kan man jo komme med referanser som "på min e46 lå den der og der" i en e36 tråd, men man vil få opp denne tråden når man søker på samme problemet og e46.

Vi kunne ha delvis rettet på dette ved å bruke predefinerte emnefelter, men siden tråder utvikler seg ville man ekskludert ting som kunne ha vært nyttig å få opp.

ED:o/t vi beholder grade systemet :) (500)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...