Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

0k. Men hvorfor liker nesten alle preface best? syntes faceliften er finere :)

Hvorfor liker noen blondiner og andre rødhåra nek? 8) Jeg liker preface pga baklyktene, men hadde ikke takket nei til en facelift heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NSU Ro80, morsom sak med wankelmotor

NSU Ro 80 er ikke bare en morsom sak med Wankelmotor... den er også designet av Claus Luthe som bl.a var ansvarlig for E30, E31, E32, E34 og E36. Luthe var ekstremt visjonær med designet på Ro 80 og det er helt utrolig at modellen kom på markedet allerede i 1967. Bilen ble årets bil (COTY) i 1968.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen på bilde en 67 modell så må jeg ta av meg hatten for det.

Det kan se ut som om det er en facelift... altså 1971 modell. Store forskjeller er det imidlertid ikke i forhold til pre-faceliftmodellen... kromgrill, krom A-stolpe, lettmetallfelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke ta bilde, men på en liten gå tur i byen i dag (kværner byen) så stod det en gullfarga e46 325ci (323?) på svenske skilt hos en litt heller shady bilforhandler, jeg stoppa og kikka på den og han eieren (ny landsmann) kom løpende ut og sa han MÅTTE ha denne bilen bort fort pga han tapte penger på ha den stående.. 110 tusen, best price for you min venn!.... Flere som syns det var rart? den var ellers ganske strøken, med senk og Mtech2 pluss fin eksos stuss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Den ser veldig 70-tallet ut... Hehe...

Når man sammenligner alternativene fra f.eks Ford og Opel på den samme tiden forstår man hvor ekstremt moderne designspråket var på NSU Ro 80. Hekken er imidlertid ikke like vellykket som fronten, men det har den til felles med de fleste andre bilmodellene fra slutten av 60-tallet.

hjzb8smeup5cgi00d2ar.jpg

3l4gxgtsgu527s3eb8s7.jpg

3wueae9nhyf1ao60n93k.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...