Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

...eller det er en ambassadebil som ikke har fått de blå skiltene ennå da biltilsynet er visst nok veldig treige med disse. Ambassader kjøper ofte biler i hjemlandet de representerer av en eller annen merkelig grunn, i allfall den amerikanske ambassade. Husker jeg så US E60er sammen med noen Chevy sedaner bak ett gjerde der når jeg kjørte forbi en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller det er en ambassadebil som ikke har fått de blå skiltene ennå da biltilsynet er visst nok veldig treige med disse. Ambassader kjøper ofte biler i hjemlandet de representerer av en eller annen merkelig grunn, i allfall den amerikanske ambassade. Husker jeg så US E60er sammen med noen Chevy sedaner bak ett gjerde der når jeg kjørte forbi en gang :)

Amerikanske ambassadebilene kjører med vanlige norske skilter. Da de mener det er høy risiko å kjøre rundt med ambassadeskilter en lett kan lese hvilket land hører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller det er en ambassadebil som ikke har fått de blå skiltene ennå da biltilsynet er visst nok veldig treige med disse. Ambassader kjøper ofte biler i hjemlandet de representerer av en eller annen merkelig grunn, i allfall den amerikanske ambassade. Husker jeg så US E60er sammen med noen Chevy sedaner bak ett gjerde der når jeg kjørte forbi en gang :)

Amerikanske ambassade bilene kjører med vanlige norske skilter. Da de mener det er høy risiko å kjøre rundt med ambassadeskilter, en lett kan lese hvilket land hører til.

Hvordan kan man lett lese det? Står jo cd uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller det er en ambassadebil som ikke har fått de blå skiltene ennå da biltilsynet er visst nok veldig treige med disse. Ambassader kjøper ofte biler i hjemlandet de representerer av en eller annen merkelig grunn, i allfall den amerikanske ambassade. Husker jeg så US E60er sammen med noen Chevy sedaner bak ett gjerde der når jeg kjørte forbi en gang :)

De kjøper dem i landet de er fra siden de får "gratis" biler fra hjemlandet for å representere landet i utlandet... om du skjønner :P Og siden de er avgiftsfrie i Norge så sparer ambassader MYE på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tjener nok litt på salget også, ambassade biler blir sjelden sendt hjem igjen etter bruk men solgt brukt i Norge. Faren til en bekjent kjøpte en ikke så gammel Lincoln Town Car som hadde gått ved den amerikanske ambassaden.

Norge derimot henter bilene sine hjem selvsagt. Husker dere den langversjonen av en E32 som ble solgt på finn for noen år siden. Kjøpt ny hos stenshagen og brukt ved en norsk ambassade i Japan, var sølvgrå 735 eller noe. Skikkelig midkonsoll med kjøleboks og greier, tror en på forumet kjøpte den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...