Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Var veterantreff i byen i dag. Mye fint :D

Jeg merker meg at du er "ofte" på slike treff. Nå regner jeg med at din E46 323CIA ikke helt passer inn i selskapet, så eier du noe annet gammelt og morsomt, eller er du på disse treffene kun for å se?

:)

sy9injy72mzfjsgh6md9.jpg

Dette er en Emw 340. Etter at Tyskland ble delt som øst og vest, kom Bmws Eisenach-fabrikk under sovjetisk styre. Produksjonen ble etter hvert startet igjen. Først het bilene kun "Bmw" og var i utgangspunktet helt like sine vest-tyske søsken fra før krigen, men etterhvert fikk Bmw presset gjennom et navnebytte til Eisenacher Motoren Werke, derav E.M.W. Bilen på bildet bygger på Bmws førkrigsmodell 326. Pussig nok var også den til stedet på treffet:

up2umec84r0xa0px78m8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veterantreff i byen i dag. Mye fint :D

Jeg merker meg at du er "ofte" på slike treff. Nå regner jeg med at din E46 323CIA ikke helt passer inn i selskapet, så eier du noe annet gammelt og morsomt, eller er du på disse treffene kun for å se?

:)

Kun for å se foreløpelig. Blir kanskje veteranbil etterhvert...

Bra veteran-miljø her i byen, men de fleste er gjene både 2 og 3 ganger eldre enn meg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun for å se foreløpelig. Blir kanskje veteranbil etterhvert...

Er det noen spesielle biler du ser etter?

:P

Bra veteran-miljø her i byen, men de fleste er gjene både 2 og 3 ganger eldre enn meg... :wink:

Nå kan jeg ikke snakke for Grimstad, men her har jeg inntrykk av at det finnes en god del unge eiere av slike gamle biler og (basert på hvem jeg ser kjøre diverse biler), men at de som møter opp på treff ofte er godt voksne. Jeg vet ikke egentlig hvorfor det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt ute og haddelunsj idag på jobben.

Forbi kommer plutselig noe som ligner et gammelt ektepar (65+) i en mørkeblå strøøøken e28 M535i (dama kjørte :P )! Store AC Schnitzer felger og AC Schnitzer-emblem på bakluka. Tror den hadde norske skilter, men så nesten ut som turister.

En helt utrolig vakker bil jeg ikke fikk tatt bilde av desverre, satt bare og måpte ^^ Noen flere som har sett denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veterantreff i byen i dag. Mye fint :D

Jeg merker meg at du er "ofte" på slike treff. Nå regner jeg med at din E46 323CIA ikke helt passer inn i selskapet, så eier du noe annet gammelt og morsomt, eller er du på disse treffene kun for å se?

:)

sy9injy72mzfjsgh6md9.jpg

Dette er en Emw 340. Etter at Tyskland ble delt som øst og vest, kom Bmws Eisenach-fabrikk under sovjetisk styre. Produksjonen ble etter hvert startet igjen. Først het bilene kun "Bmw" og var i utgangspunktet helt like sine vest-tyske søsken fra før krigen, men etterhvert fikk Bmw presset gjennom et navnebytte til Eisenacher Motoren Werke, derav E.M.W. Bilen på bildet bygger på Bmws førkrigsmodell 326. Pussig nok var også den til stedet på treffet:

up2umec84r0xa0px78m8.jpg

Apropos Eisenacher Motoren Werk (EMW)... hvordan gikk det med Willersrud og importen av en 321 ?... :?

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=684417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Eisenacher Motoren Werk (EMW)... hvordan gikk det med Willersrud og importen av en 321 ?... :?

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=684417

Jeg fikk aldri med meg den tråden første gang rundt, men jeg synes likevel det kunne vært spennende med en liten oppdatering. Dette er flotte biler, samtidig som de utgjør en sjelden del av Bmws relativt lange historie. Derfor er det morsomt om noen herfra tar vare på den.

Dessverre ser ikke Willersrud ut til å ha vært aktiv siden starten av Mai i år.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...