Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Har sett denne et par ganger før, men i dag fikk jeg tatt et bilde. :)

8BF44DF9-0DC6-4182-B5C3-AA4C5F2F558F_zps

Er nok en Porsche-eier og to som hadde drept litt for det skiltet. :)

Hva slags modell er dette egentlig og er dette originale farger? Den bilen der må være chickmagnet av dimensjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en Volkswagen Karmann Ghia, om jeg ikke tar helt feil?

Morsom bil :)

Det var det første jeg også tenkte, men nå prøvde jeg Google bildesøk og det viser at de kom i mange spenstige farger og formen er helt lik, så du har rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noekult må ha chicks på hjernen (no offence)... :)

 

Det som virkelig er litt kult med Volkswagen Karmann Ghia er emblemet som VW brukte på den tiden (altså på 70-tallet og tidligere). Emblemet er byen Wolfsburg´s våpen som illustrerer en "ulveborg" (ref: Wolfsburg) ved hjelp av en ulv over en borg. Borgen eller mer korrekt slottet er fra 1600 tallet, men det finnes også et eldre slott i området som er fra 1300 tallet og dette kalles også for Wolfsburg.

 

VW "Käfer" Type 1 i Porsche museet (trykk på bildet for å se ulven)... :)

 

gallery_38233_76_192106.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted skal man jo begynne, men ikke alle graver like dypt for å finne ut av ting. VW Karmann Ghia er en klassiker, men den begynner å bli gammel og det gjør at mange yngre ikke vet om den. Jeg ble imidlertid også litt overrasket over at du ikke visste hva slags bil det var Noekult iom. at du er såpass bilinteressert. Jeg tenker at det kanskje blir litt for enkelt å bare tenke på biler, damer og mat når man er rundt 30 år gammel, men hva vet jeg?... :???:

 

Jeg har imidlertid aldri vært så begeistret for VW Karmann Ghia, men etterfølgeren Porsche 914 er derimot i min verden en liten godbit. Den var et samarbeidsprosjekt mellom VW og Porsche... og er derfor en langt mer imponerende konstruksjon (les: understelet er stort sett basert på 911). Denne bilen (som også har en 911 motor) så jeg parkert utenfor BMW Welt i sommer... :)

 

gallery_38233_76_468313.jpg

 

gallery_38233_76_1391177.jpg

 

gallery_38233_76_1698308.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en ganske frisk vinterbil, med 5.5l V8 + kompressor med 476hk.

Dog må det nevnes at denne bilen er relativt "sminket" som en del G-biler er. Dette er til tross for nye Bærums-skilter en 1984 modell som er regget som minibuss. Den var med andre ord en del av "børstraktor"-bølgen på 80-tallet der de rike kjørte i kollektivfeltet med minibuss-registrerte G-biler. Egentlig ganske likt det systemet vi har i dag, der de rike kjører Tesla S i kollektivfeltet istedenfor. Ikke alt forandrer seg med årene - veiene er fortsatt trange og slitte, og de med mest penger tar snarveiene ;-)     '

Bilen har mest sannsynlig vært en 300D eller 280GE, men senere bygget om (av Fjeldstad Auto).  Uansett en ganske rå bil som holder seg godt med alderen!

 

post-47117-0-74827500-1391107022_thumb.j

post-47117-0-62374500-1391107056_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en ganske frisk vinterbil, med 5.5l V8 + kompressor med 476hk.

Dog må det nevnes at denne bilen er relativt "sminket" som en del G-biler er. Dette er til tross for nye Bærums-skilter en 1984 modell som er regget som minibuss. Den var med andre ord en del av "børstraktor"-bølgen på 80-tallet der de rike kjørte i kollektivfeltet med minibuss-registrerte G-biler. Egentlig ganske likt det systemet vi har i dag, der de rike kjører Tesla S i kollektivfeltet istedenfor. Ikke alt forandrer seg med årene - veiene er fortsatt trange og slitte, og de med mest penger tar snarveiene ;-)     '

 

Min 1977 Land Rover 109" Series III som jeg hadde i 1990-91 var også registrert som minibuss. Jeg mener å huske at jeg betalte rundt 35K for bilen. Det var imidlertid ikke så ofte at man benyttet kollektivfeltet den gangen iom. at det ikke var så mye trafikk på veiene. Jeg kjørte ofte strekningen Vækerø-Huitfeldsgate langs Frognerstranden i Oslo uten at det ga meg noen fordeler med minibuss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...