Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Idag spottet jeg et nydelig romskip som er designet av Bertone. Dette er en Citroën XM med facelift (altså nyere enn 06/1994) og det er en V6 3.0 24V Exclusive. Vi snakker om fullt skinninteriør, alt elektrisk (til og med bakseteryggen), DIRAVI styring og supersoft hydropneumatisk fjæringssystem som er en president verdig (både François Mitterrand og Jacques Chirac hadde XM som presidentbil). Få biler om noen tilbyr mer komfort i kombinasjon med nogenlunde fornuftige kjøreegenskaper enn nettopp Citroën XM... :)

 

By the way... knekken ved C-stolpen minner ikke så rent lite om designløsningen på BMW i3. Dette og deler av bl.a ratt/instrumentpanelet forteller at bayerne tør tenke ut av boksen på fransk vis. Det er på mange måter lenger fra München til Wolfsburg enn det er fra München til Paris... :)

 

gallery_38233_76_31210.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En høgg-gammal Peugeot inni Oslo sentrum vinterstid....Da snakker vi frankrike-entusiast og evighetsmaskin.

Dårlig bilde, så fikk ikke regnr og årsmodell på denne småfrekke 504en.

 

post-47117-0-63901000-1391207928_thumb.j

 

Samt en over snittet E46, 2002 330xd. Import i 2008, en eier i Norge.

 

post-47117-0-45144300-1391208199_thumb.j

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kult at du gidder å legge litt mer enn ett bilde i innleggene dine! Du spotter mye kult og det er faktisk kult å få med seg litt mer info på bilene :)

 

Hvor i Oslo er det du gjør alle spottingene?

 

I dagens Norge hvor bil har blitt en upersonlig forbruksvare så setter jeg pris på alt som skiller seg ut fra stimen. Det er morsomt å oppdage denne godt gjemte bilentusiasmen - jeg blir imponert over f.eks. folk som har utholdenhet til å kjøre 70-tallsbiler vinterstid. Det er garantert MANGE utfordringer.

Har også alltid vært syklig opptatt av bilens historie, og synes det er gøy å sjekke ut antall eiere, om den var ny i Norge etc. Blir kanskje å personifisere objekter litt mye, men er nå hyggelig med en billig hobby :mrgreen:

Spottingene har blitt gjort på hele sentrale østlandsområde, det vil si triangelet Gardermoen-Drammen-Ski. Men nå i det siste er jeg stort sett bare i Oslo (fra Grønland/Oslo S og vestover) og ut til Asker. De fleste godbitene finner man på Frogner/Skillebekk/Ruseløkka/Majorstua og Briskeby.

Man kan si mye rart om Oslo, men som du sier - man snubler oftere over sære biler her enn andre steder i regionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne står i garasjen hos brodern i gamlebyen. Kul bil, bortsett fra uriginale lykter rundt hele bilen. 

 

Lurer på om det bare er dekaltrim eller har noe for seg. Bilen er registrert som 230CE med original motor, men litt spesielt at den ble bruktimportert så sent som 2006. Men 124 CE begynner faktisk å bli litt sjeldne langs veien - jeg synes disse er noe av det peneste som kom på 80-tallet. Gjennomført stilrene biler med god kvalitet, akkurat som storebror 126 SEC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...