Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

2013 740i i Bergen igår. Kaien utfor Nosefo sitt kurssted på Bontelabo. Såg ut så en veldig viktig fyr så kjørte den, for ombord på det polske militær skipet som er i bakgrunnen der.

bu6enuge.jpg

Virker som det blir ganske dårlige bilder når jeg laster opp via Tapatalk..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2013 740i i Bergen igår. Kaien utfor Nosefo sitt kurssted på Bontelabo. Såg ut så en veldig viktig fyr så kjørte den, for ombord på det polske militær skipet som er i bakgrunnen der. bu6enuge.jpg Virker som det blir ganske dårlige bilder når jeg laster opp via Tapatalk.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

 

Jeg må nesten nerde litt i forhold til dette bildet av den polske fregatten Generał Tadeusz Kościuszko. Krigsskipet er en amerikansk bygget såkalt Oliver Hazard Perry klasse fregatt fra midten av 70-tallet. Den aktuelle fregatten het opprinnelig USS Wadsworth og ble bygget i 1978. Den polske marinen kjøpte fregatten i 2002. 

 

Oliver Perry klasse fregattene er en direkte etterkommer av den norske Oslo klasse fregatten fra midten av 60-tallet. Den var igjen basert på den amerikanske såkalte Dealey klasse fregatten fra midten av 50-tallet. De norske fregattene er nå tatt ut av tjeneste til fordel for Fridtjof Nansen klasse fregattene. Disse er basert på den amerikanske Arleigh-Burke klasse fregatten fra begynnelsen av 90-tallet.

 

Her er min tidligere E46 Touring "spottet" foran KNM Narvik i Horten, som er en Oslo klasse fregatt og som nå er museumsfartøy i nettopp Horten... :)

 

xhcuktswi17zdhkr719g.jpg

 

3huq7hdzuxsrcuo2bh0r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant! Imponert over all kunnskap du sitter på. Er øvelse rundt i Bergensområdet nå, kom en nederlending å la seg utpå etterpå. Har settpå marinetraffic både tyske, engelske, polske og franske båter rundt i området der :-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant! Imponert over all kunnskap du sitter på. Er øvelse rundt i Bergensområdet nå, kom en nederlending å la seg utpå etterpå. Har settpå marinetraffic både tyske, engelske, polske og franske båter rundt i området der :smile:

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

 

RV Knorr ligger i Ålesund nå. Eid av USS Navy, men mest kjent for å være skipet som fant Titanic i 1985! Aner ikke hvor kult det er for folk flest, men litt kult er det vell?  Kanskje nok off-topic nå men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...