Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen fotograf, men det er mange bilder her tatt på kvelden som kunne blitt myye nedre pga ISOstøy.

Det hender jeg drister meg opp på 200 men det er sjeldent.

Lås ISOen lavt og bruk lukkertid, og evt blender ettervert, så blir resultatet nesten garantert bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vaska og tatt noen bilder av E91´en mens det var noen timer opphold i Oslo igår jeg også :D

[ Bilde ]

Grooomt :applause:

Takk :D

Jeg er ingen fotograf, men det er mange bilder her tatt på kvelden som kunne blitt myye nedre pga ISOstøy.

Det hender jeg drister meg opp på 200 men det er sjeldent.

Lås ISOen lavt og bruk lukkertid, og evt blender ettervert, så blir resultatet nesten garantert bedre.

Du er inne på noe, men det kommer litt ann på kamera også ;) Bildet under ble tatt på Iso 1000 ;)

Men da er det på et kamera som koster litt mer... Vil vel si at Iso 400-800 er maks på Consumer-kameraer som feks 500D og slikt :)

6226874383_8a7ce53a4e_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo spørre deg her om det blir mye bedre om man justerer lukkertiden og har blenderen på lavest mulig? Eller hvordan skal man ha den?

Du får skarpere bilder og mere dybde om du bruker rundt f5,6 og heller litt lengre lukkertid. Lav blender bruker du helst der det er dårlig lys, evt prøve deg frem med høyere iso (rundt 1000 kanskje) og justerer blender/lukker slik at du får det resultatet du vil ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...