Erebus Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Dette blir vel litt som å banne i kirka, men ser man nå kan plukke opp pene eksemplarer av Dodge SRT-10 2004-2005 modeller til godt under 300.000.... Viper motor og 500 Hester, 0-100 4.8 Sikkert som å kjøre en handlevogn, men går jo godt på strekka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 hehe, ja, jeg vurderte en srt-10 som firmabil faktisk. og du blir ovverrasket over kjøreegenskapene på disse! men når det er sagt, så tenk deg nøye om du har lyst til å spandere på deg en bil med det bensinforbruket. var vel oppgitt til 2,8 liter pr mil på blandet kjøring eller noe? men helt rå, det er den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Har ikke vurdert Dodge, men skal leie en Corvette ZHZ med 6.2L V8 i USA til sommern. Er vel ikke noe mindre tørst den hehe. En jeg kjenner har prøvd en slik bil en stund. Bilen går no grosalt, og han som eide den hadde et relativt stort dekk forbruk og gull kort på statoil.... Sånn bortsett fra drifts kostnadene er det en kul bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Finanskrisen har medført at man nå kan gjøre fornuftige kjøp når det gjelder biler fra USA. En god venn har akkurat hentet en 1964½ (tidlig 1965) Ford Mustang Coupe. En billig klassiker i mint condition. V8 motoren på 289 cu (4,7 liter) går meget bra og selv jeg er imponert over hvor mye sjel disse klassiske amerikanske bilene har. Kvaliteten er upåklagelig... husk at vi snakker om en bil som snart runder 50 år. Ford Mustang Cab 1964/65 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Sålenge du bare skal kjøre rett frem så funker nok Dodge SRT10 meget godt men jeg synes det er dårlige/elendige kjøre egenskaper i bilen. Er heller ikke 4x4 noe jeg føler et et must på en pickup. Men ja, har en sykt fin front da og som sakt, den sparker ifra seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Ifølge Tommy rustad så er jo dodge ram noe av det råeste han har kjørt. Det føltes ut som om man kjørte en fullblods sportsbil mente han på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Jeg vurderte kjøp av en Dodge RAM SRT-10 like før avgiftsomleggingen i 2006/7 - og er idag glad for at jeg ikke valgte å slå til på tilbudet jeg fikk. Bakgrunnen for interessen var rett og slett for å tjene penger på bilen ettersom de ville gå opp omlag 100.000kr i avgift på nyåret. Bilen er, for det første, elendig å bruke på både regnversdager og spesielt vinterføre da ved litt brå berøring på gasspedalen vil du få hjulspinn og bilen slipper tak. Å benytte bilen på vinterføre er nytteløst med mindre man ikke laster opp planet med sandsekker eller annen tung last. Da har du jo plutselig mistet all lastekapasitet på bilden dersom det er noe annet du skulle ha fraktet. En bil som jeg anser som et bedre kjøp er Toyota Tundra (ikke en verstingmotor som SRT-10, men dog en kanontøff pick-up) eller Ford SVT F-150 Lightning. Dette er et råskinn av en bil med en mye grommere motor enn du finner i SRT-10. I tillegg er faktisk bilen brukandes på vinterføre (alt er selvfølgelig relativt) samtidig som den er priset vesentlig rimeligere enn SRT-10. Tøffere er den dog også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Saltkjelen, hvorfor mener du SVT F-150 lightning mer brukbar på vinteren enn SRT-10? Og hvorfor er det en bedre motor? Den har 120 gamp mindre - og er allerede kompressorladet. Jeg vet om en rød norsk Lightning som motoren rasa på etter litt oppjustert trykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Nå har jeg ikke riktignok ikke prøvd SRT-10, men basert utifra uttalelsene til daværende Alfaset Auto (nåværende Autonova), var SRT-10 totalt elendig på vinterføre - faktisk på regnværsdager også med mindre man ikke hadde hele planet fullt av sandsekker eller annen tung last. SRT-10 er kun en godværsbil og det er det. Jeg har rattet en del rundt i F-150 Lightning i både sol, regn og kraftig snøvær og den fikk jeg meg faktisk fram med til tros for dårlige vinterdekk. Om det er en bedre motor skal jeg ikke uttale meg om, men V8'ern i F-150 Lightning har en mye grommere låt og passer bedre i en amerikansk pick-up enn V10'ern i RAM SRT-10. At den har 120hk mindre gjør forsåvidt ikke noe da RAM SRT-10 er godt og vel 200kg tyngre enn F-150 Lightining. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 SRT-10 er i min verden noe av det teiteste som eksisterer, men likevel synes jeg det er kult at noen vil ha dem - spesielt i disse klimatider. Kjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2009 kompressor-V8ern i F150-Lightning råere enn en 8.3 liters V10 VIPER motor? Røyka sokker eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 og selv jeg er imponert over hvor mye sjel disse klassiske amerikanske bilene har. Ombestemt deg? SRT-10 er i min verden noe av det teiteste som eksisterer, men likevel synes jeg det er kult at noen vil ha dem - spesielt i disse klimatider. Kjøp! Fullstendig enig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Bare og kjøpe.. Du kommer til og sitte med et glis.. (dog tom lommebok) Og at folk mener det er rett frem bil e bare et lass med hestemøkk.. ta en titt på understellet om du ser en så skjønner du fort at dette er bygget for svinger å.. Men som en har lufta i tråden.. vinter og våt asfalt kan ikke være bare morro.. Men at den slipper totalt bare du er litt brå på gassen er tull.. Har du lavt gir og greit turtall for så å være brå så slipper den noe utroli kjapt.. men kjør på et høyere gir.. dreiemoment har du i spann og oljefat så du har ikke bruk for alt turtallet.. Forøveri står det i instruksjonsboken at om du monterer henger feste faller garantien bort.. Ergo dette kan du vel mere tolke dit hen at bilen er en sportsbil i pickup kaross og ikke et arbeidsjern.. Har ingenting vondt og si om disse bilene bortsett fra forbruket.. Har du aktiv høyre fot får du lett et gullkort hos bensin stasjonen din.. Handling på de i høy fart er å god.. I sladd er det omtrent som å kjøre 5 serie... m modell rikti nok.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Testen på Autofil, med T.Rustad bak rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reintz Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 En kamerat av meg solgte sin SRT-10 ifjor sommer. Jeg kan skrive under på at dette er noe av det råeste man kan sette seg bak rattet på! Men en elendig vinterbil er det nok ja. Var vrien nok å kjøre i regnvær tilogmed Men hvis man har penger til det, er jo SRT-10 en råtøff bil! Skikkelig mannfolkbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå