Gunnar Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Gratulerer! Har akkurat handlet samme "konebil" selv. Vår er reg. sent 07, men er en MY08. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet April 2, 2010 Forfatter Share Skrevet April 2, 2010 gratulerer med nyyyyyyydelig bil m-blå. utrolig fin 118, så utrolig bra ut med den lille takspoilern også. God Påske Takspoileren fikk jeg dem til og montere, syns den er ett must på 1 serien. God påske ja! Lekker konebil Bra du er "trofast" hos Bavaria Er "trofast", men ble Bavaria Stavanger denne gang. Mye kjekkere konebil dette, enn golfen vi hadde tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet April 2, 2010 Forfatter Share Skrevet April 2, 2010 Gratulerer! Har akkurat handlet samme "konebil" selv. Vår er reg. sent 07, men er en MY08. Takk og gratulerer selv. Morsomme biler og kjøre Min er faktisk registrert desember 07, men produsert 29.08.07, mangler altså to dager på 08 mod. Betyr ingenting da den er facelift Egentlig så var tanken og kjøpe en 05mod. 116i, men ting ballet på seg da prisen holder seg ganske bra på disse bilene. Var mest lysten på en med M-pakke men siden det er konebil og dårlig hyttevei og ta hensyn til kunne vi ikke ha sportsunderstell. Det som vippet meg mot akkurat denne, var prisen, at det var facelift med den nye motoren og at jeg fikk 2 års bruktbilgaranti. Eneste jeg savner er sportseter, men bilen blir omtrent bare brukt til småkjøring og mye inn og ut av setet så det ble ett kompromi. Sportsratt, klima og PDC er på plass. Kan tro kona er fornøyd....fikk seg også ett kaffekrus med bilde av 1 serie på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet April 3, 2010 Forfatter Share Skrevet April 3, 2010 Ett par bilder av begge bilene. Akkurat byttet til sommerdekk på X5`en i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jela Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 ikke dårlig med 2 så pene bmw-er utenfor huset! hvilke felger har du på vinterdekkene på x5en egentlig? bruker du spacer på de også? hvilken av bilene får stå i garasjen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet April 3, 2010 Forfatter Share Skrevet April 3, 2010 ikke dårlig med 2 så pene bmw-er utenfor huset! hvilke felger har du på vinterdekkene på x5en egentlig? bruker du spacer på de også? hvilken av bilene får stå i garasjen da? . På vinterdekkene er det originale Bmw 17 felg. Bruker 25mm HR spacer på dem og bak. X5 står i garasjen og 1 serien i carporten som ikke viser på disse bildene. Vurderer og bytte port og ha begge bilene i garasjen. Vi var nettopp bortreist, og da sto begge i garasjen. Men da må jo den ene flyttes for og bruke den andre. Legger med ett gammelt bilde som viser litt av carporten og gamle "konebilen". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 Flotte biler! Men du trenger noen skikkelige hjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 Flotte biler! Men du trenger noen skikkelige hjul synes de ser omtrent like store ut som dine jeg dr_s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 ...sett inn en dobbel/stor port Håkon, å flytt heller døra på sida av garasjen, mot huset. Det gjorde jeg på min, angrer ikke ett sekund. Men det hører til at garasjen min ikke var færdig bygget, og det var ikke satt i port da vi kjøpte huset da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet April 3, 2010 Forfatter Share Skrevet April 3, 2010 Flotte biler! Men du trenger noen skikkelige hjul Sa det til kona selv, men hun vil ikke ha. Vi får se på sikt. ...sett inn en dobbel/stor port Håkon, å flytt heller døra på sida av garasjen, mot huset.Det gjorde jeg på min, angrer ikke ett sekund. Men det hører til at garasjen min ikke var færdig bygget, og det var ikke satt i port da vi kjøpte huset da Det har vært min plan i snart 3 år og sette inn en stor port og flytte døra. Men er dessverre ikke gjort enda Har og en stor bod som tar mye av garasjen pluss trapp som kommer ned fra loftet. Totalt er garasjen 48 kvm. Lurer på og halvere boden og flytte trappen. Har akkurat platet garasjen innvendig og skal male hvit når det blir litt mer temperatur ute. Har også planer om noe sånt som dette: http://www.garasjegulv.no/ Garasjen innvendig: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 4, 2010 Share Skrevet April 4, 2010 Flotte biler! Men du trenger noen skikkelige hjul synes de ser omtrent like store ut som dine jeg dr_s Tenkte ikke på størrelsen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 4, 2010 Share Skrevet April 4, 2010 Måtte vise bildene til samboern og hun nikket enig i at sånn ser trolig oppkjørselen vår ut om noen få år og Lekker bilpark Eneste som mangler er en klassisk cabriolet i garasjen Har troen på planene dine om å bytte port. Er kjekt med stor garasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Min er faktisk registrert desember 07, men produsert 29.08.07, mangler altså to dager på 08 mod. Betyr ingenting da den er facelift Stemmer. Har vel ingen praktisk betydning mellom 07 og 08 på 1-serien. EfficientDynamics var vel også standard fra den nye motoren kom, altså MY07...? I praksis ville vel din også vært 08-spec uansett ettersom den er produsert etter den tyske ferien? Vår er forresten produsert 06.09.07. Kun en uke etter din. Egentlig så var tanken og kjøpe en 05mod. 116i, men ting ballet på seg da prisen holder seg ganske bra på disse bilene. Var gjennom akkurat samme runde selv. Skulle egentlig ha en billigst mulig konebil, men fant fort ut at det ble mer fornuftig å kjøpe 118d facelift (143hk). Var mest lysten på en med M-pakke men siden det er konebil og dårlig hyttevei og ta hensyn til kunne vi ikke ha sportsunderstell. Syns seriøst ikke M-pakken har så stor betydning på 1-serien, sånn utseendemessig. Syns forskjellene er MYE større på f.eks. E39, E46 og E60. Er ikke blitt helt fortrolig med M-fronten på 1eren. Litt "smal". Vi har dårlig vei til huset, og har "fått nok" av sportsunderstellet på Audien (som er ganske likt M-tech på BMW), så det var ikke aktuelt med sportsunderstell hos oss heller. Skulle godt hatt den lavere utseendemessig, men vil ikke ha det stivere. Kan man spørre hva du måtte ut med for takspoileren? Har sykt lyst på den selv, men jeg fikk opp pris på 10 lapper før lakkering og montering? Syns det høres helt saiko ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet April 6, 2010 Forfatter Share Skrevet April 6, 2010 Min er faktisk registrert desember 07, men produsert 29.08.07, mangler altså to dager på 08 mod. Betyr ingenting da den er facelift Stemmer. Har vel ingen praktisk betydning mellom 07 og 08 på 1-serien. EfficientDynamics var vel også standard fra den nye motoren kom, altså MY07...? I praksis ville vel din også vært 08-spec uansett ettersom den er produsert etter den tyske ferien? Vår er forresten produsert 06.09.07. Kun en uke etter din. Egentlig så var tanken og kjøpe en 05mod. 116i, men ting ballet på seg da prisen holder seg ganske bra på disse bilene. Var gjennom akkurat samme runde selv. Skulle egentlig ha en billigst mulig konebil, men fant fort ut at det ble mer fornuftig å kjøpe 118d facelift (143hk). Var mest lysten på en med M-pakke men siden det er konebil og dårlig hyttevei og ta hensyn til kunne vi ikke ha sportsunderstell. Syns seriøst ikke M-pakken har så stor betydning på 1-serien, sånn utseendemessig. Syns forskjellene er MYE større på f.eks. E39, E46 og E60. Er ikke blitt helt fortrolig med M-fronten på 1eren. Litt "smal". Vi har dårlig vei til huset, og har "fått nok" av sportsunderstellet på Audien (som er ganske likt M-tech på BMW), så det var ikke aktuelt med sportsunderstell hos oss heller. Skulle godt hatt den lavere utseendemessig, men vil ikke ha det stivere. Kan man spørre hva du måtte ut med for takspoileren? Har sykt lyst på den selv, men jeg fikk opp pris på 10 lapper før lakkering og montering? Syns det høres helt saiko ut. Tror faktisk at faceliften med den nye motoren (efficient dynamics) kom allerede i mars 2007. Når det gjelder fronten på M-pakke synes jeg den på 1 serien gjør lite av seg, men m-pakke er jo så mye mer enn fronten da. Det var fornuften OG at jeg faktisk lyttet til kona da hun sa hun ikke ville ha lav/stiv bil. (prøvde en 116d M-sport i vinter og dunket nedi flere ganger på en parkeringsplass med snø/isvuller). 10 STORE for takspoileren!! Forstår jeg ingenting av da den koster 3600kr. hos BMW og da kommer den ferdig lakkert, klar for montering. Jeg prutet min inn i prisen på bilen og monteringen betalte jeg ingenting for siden jeg kjøpte bilen der. Spoileren skal kun limes på. Bare søk på GS- bildeler, der får du ogå opp pris på 3600kr...bestilles etter din lakkode på bil, og kommer som sagt ferdigt lakkert for den prisen. LØP OG KJØP! Utklipp fra GS bildeler som jo er kjøpt opp av Bavaria og har mye samme priser på originale deler som BMW: 04 51710306667 Spoiler bakluke (ERSATZ) org (ERSATZ) 09/04 2,513.40 0 0 Kjøp Info 04 51710398219 SPOILER KOFFERTLUCKA LACKERAD (SCHWARZ UNI) org (SCHWARZ UNI) 11/04 3,616.70 0 0 Kjøp Info 04 51710398153 SPOILER KOFFERTLUCKA LACKERAD (TITANSILBER) org (TITANSILBER) 11/04 3,616.70 0 0 Kjøp Info 04 51710398218 SPOILER KOFFERTLUCKA LACKERAD (QUARZBLAU) org (QUARZBLAU) 11/04 3,616.70 0 0 Kjøp Info 04 51710398216 SPOILER KOFFERTLUCKA LACKERAD (SPAKRLING GRAPH) org (SPAKRLING GRAPH) 11/04 3,616.70 0 0 Kjøp Info 04 51710398217 SPOILER KOFFERTLUCKA LACKERAD (SAPHIRSCHWARZ) org (SAPHIRSCHWARZ) 11/04 3,616.70 0 0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 Gratulerer! Har akkurat handlet samme "konebil" selv. Vår er reg. sent 07, men er en MY08. Takk og gratulerer selv. Morsomme biler og kjøre Min er faktisk registrert desember 07, men produsert 29.08.07, mangler altså to dager på 08 mod. Betyr ingenting da den er facelift Egentlig så var tanken og kjøpe en 05mod. 116i, men ting ballet på seg da prisen holder seg ganske bra på disse bilene. Var mest lysten på en med M-pakke men siden det er konebil og dårlig hyttevei og ta hensyn til kunne vi ikke ha sportsunderstell. Det som vippet meg mot akkurat denne, var prisen, at det var facelift med den nye motoren og at jeg fikk 2 års bruktbilgaranti. Eneste jeg savner er sportseter, men bilen blir omtrent bare brukt til småkjøring og mye inn og ut av setet så det ble ett kompromi. Sportsratt, klima og PDC er på plass. Kan tro kona er fornøyd....fikk seg også ett kaffekrus med bilde av 1 serie på. Dette var et flott skue M-blå. Veldig rette biler i mine øyne. Har omtrent de samme ambisjonene etterhvert. Ville tro 118 facelift er noe av det mest snusfornuftige man kan kjøpe av BMW, holder seg meget godt i pris og er fornuftig mht suppa, men samtidig sprek nok i massevis. Ville vel også vurdert en stor port på garasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå