Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... fy flate så lekker bil! 8)

Det var skikkelig sånn "wow" å se den i trafikken i Tønsberg i dag. Får håpe jeg syns den er like flott neste gang jeg ser den... ;)

Skrevet

Nyeste A4 og A5 er jo pene bil..åh.., jeg mener fremkomstmidler. Mens Nye Z4 er mer spessiel og Tøff :)

Skrevet

Z4 er jo mange ganger fetere enn A5, og ikke bare for at jeg er bmw fan.. Blir vel mer riktig å sammenligne med TT eller R8 vel.. Ang R8 så vet jeg ikke helt om det går i bmws favør...

roo-lumpy-heffalump-cookie.jpg

Ellers er jo heffalompen mye søtere enn audien.. :roll:

Skrevet

dumt for bmw sin del om man sammenligner z4 med r8... hehe På tide at bmw kommer med ett alternativ til r8 syns jeg...

Skrevet

Syns nye Z4en er den fineste bilen siden Bangle begynte banglinga si... En bil jeg absolutt kunne tenkt meg, om jeg var i markedet for noe sånt...

Men det er diverse magasiner som har sagt at bilen har økt 200 kg. i vekt i forhold til generasjonen før? Det er litt voldsomt og litt turn off. Ellers så er den satans nice :)

Skrevet

den er kjempe fin å se på og helt rå å kjøre. Har fått låne en 35i med dct i dag. Herregud så moro det var. Jeg mssliker sterkt auomatigr, men fy faen hvor fin den kassa var. Eneste måten du merket at den girte på var at det slo litt i pottene. Jeg hadde aldri kjøpt automat men for de somliker det så er den MEGET bra.

Den står i garasjen enda, men tar jeg meg en kjøre tur til så tror jeg madammen mener at jeg kan sove i den istedenfor å komme hjem igjen.

Forresten kan a5 smmenlignes med e-92 og tt med z4. Men de stiller i forskjellige klasser etter min mening.

Skrevet

Å sammenlikne A5 og Z4 blir vel litt feil. Da er det mer rettferdig å sammenlikne TT og Z4 og her går jo selvsagt Z4 av med seieren, både i design, interiør og motor :)

A5 stiller i samme klasse som 3-serie coupe og her synes jeg det er smaken som avgjør. Begge er veldig lekre biler så her kommer det an på om man er Audi fan eller BMW fan.

Når det gjelder A4 vs vanlig 3-serie så kommer nok BMWen til kort både design og motormessig. F eks minste A4 motor er 1,8T(120 hk da) men det klinger jo mye bedre en 316. Dette blir vel som å banne i kirken men A4 er griselekker i forhold til 3-serien, den ser rett og slett kjedelig ut ved siden av nye A4, særlig uten M-sport.

Jeg jobber i en BMW forhandler og vi merker at 3-serien sliter mot A4en når det gjelder å kapre kunder. Samme gjør X3 mot Q5, men X5,X6, 1-serie og 5-serie selger bedre en sine konkurrenter, heldigvis!

Audi har nok litt overtaket på BMW nå men når ny 3 og 5 serie, X3 og X1 kommer om noen få år, da tenker jeg BMW stiger opp på pallen der de er vandt til å være.

Sporet litt av her men

Skrevet

Har sett bilen flere ganger live nå, og må si den blir bare penere og penere for hver gang jeg ser den.. Meget linjelekker bil.. Og at den slår A5 er det ingen tvil om.. Jeg ville ikke sammenlignet de bilene heller, kanskje A5 cab, men da igjen E93...

A5 bør heller sammenlignes med E92 etter min mening.. Og hva skal vi da sammneligne Z4 med? MB SLK? A3 Cab? Eller TT? Da er det jo vertfall ingen tvil.. Z4 ser mer elegant ut en disse.. Og lyden fra s-Drive2.3i er helt fantastisk :D

Gleder meg til første prøvetur i en av disse, da forrige Z4 var en liten skuffelse egentlig..

Skrevet

Lå bak en slik selv gjennom motorveien i Drammen i dag. Så han kjørte ut på motorveien før meg, så jeg ga litt ekstra gass for å komme inn rett bak den. Men selvfølgelig var det en eller annen litauer in en sliten Passat som klarte å presse seg imellom oppover tunellen der.

Så utrolig pen ut, denne var mørkeblå med to enderør (alle har kanskje det). Bremselysene var litt merkelige, men kjørelysene og blinklysene var stilige. Elsker det lange panseret, ser ut som om den hiver seg fremover , veldig agressiv og likevel nedtoned. Tror en eventuell M-modell vil bli voldsomt rå.

Skrevet

Når det gjelder A4 vs vanlig 3-serie så kommer nok BMWen til kort både design og motormessig. F eks minste A4 motor er 1,8T(120 hk da) men det klinger jo mye bedre en 316. Dette blir vel som å banne i kirken men A4 er griselekker i forhold til 3-serien, den ser rett og slett kjedelig ut ved siden av nye A4, særlig uten M-sport.

Jeg jobber i en BMW forhandler og vi merker at 3-serien sliter mot A4en når det gjelder å kapre kunder. Samme gjør X3 mot Q5, men X5,X6, 1-serie og 5-serie selger bedre en sine konkurrenter, heldigvis!

Audi A4 er uten tvil en vesentlig mer elegant bil enn E90/91 og det er ikke merkelig i det hele tatt at folk heller velger A4. VAG har et bedre motorprogram enn BMW for folk flest og det vises spesielt godt når det gjelder de mindre motorene. A4 1,8 TFS yter som du nevner 120 HK i den minste utgaven, men den store fordelen med denne motoren er det maksimale dreiemomentet på hele 230 Nm mellom 1500 og 3650 rpm... og det er unektelig mye mer enn de 190 Nm ved 4250 rpm selv motoren i E90 318i maksimalt yter.

BMW kommer snart med et nytt motorprogram når det gjelder de minste motorene, men i mellomtiden (trolig i et anfall av panikk) er dagens rekkefirer på 1995 cm3 nedtrimmet til 122 HK og 185 Nm mellom 3000 og 4250 rpm i E87 116i. Denne motoren kommer trolig også i en fremtidig E90 316i.

Heffalumpene plager Ole Brum når han skal sove. Han ser for seg en rekke med heffalumper (små elefanter) istedenfor sauer og de er alle sammen på vei mot hans honningkrukker. Hver og en av dem spiser honningen og sier at det er den beste honningen de har smakt. Dette er mer enn Ole Brum kan klare og han bestemmer seg derfor sammen med Nasse Nøff for å fange heffalumpene... noe de selvfølgelig ikke klarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...