E30 ex Skrevet Juli 21, 2009 Share Skrevet Juli 21, 2009 Hvis den er importert i fra et nordisk land kan det være bmw nordic dekker det. jeg fikk nytt panser på rust garantien på en svensk importert bil Alle garantier er uavhengig land, det er forbrukerkjøpsloven som er 5år i norge og 2år i Tyskland. Så rusten tar de selv om den er importert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Dette er vell dessverre ett problem på flere moderne dieselbiler,og ikke bare BMW. bla VAG og Volvo har jeg også hørt om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redthomas Skrevet August 4, 2009 Forfatter Share Skrevet August 4, 2009 En liten oppdatering for dere som er intresserte: Motoren var registrert på 6800rpm før den angivelig "skar" seg. Det er blant annet funnet striper i samtlige sylindere, brente ventiler og ingen kompresjon på stempel nr 3.. Så her har det virkelig gått for seg...Hva som har skapt dette er heller ukjent. Turboen var heller lite slark i..Og tetningene bra etter som jeg har fått vite.. Noe olje i intercooler fantes, så dette kan jo indikere at turboen har skylda, men som sagt, ingenting er funne ut der.... Nå har jeg nå fått beskjed om at ny motor, turbo, +++ vil bli dekket av garanti, mens jeg må ta arbeidet fra egen lommebok. Er en gladere mann nå ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Hadde ikke godtatt LITT å måtte betale for arbeidet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Hva du hadde godtatt ville nok ikke nødvendigvis hjulpet deg. Jeg synest det var en grei løsning fra BMW jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 innrømme att dritten har tatt kvelden innenfor garantitiden... Men ikke helt likevel? trådstarter hadde jo en fint fungerende motor før dette. Plutselig får han ett utlegg på 10-15k fordi BMW lager en motor som selvdestruerer sånn uten videre. Helt ok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
potetkongen Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Du sier motoren tok helt av...ikke en bensinskvett på tanken vel? hm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redthomas Skrevet August 5, 2009 Forfatter Share Skrevet August 5, 2009 Har ikkje fylt bensin på nei.. Tror du Bmw hadde gitt meg ny motor og nye komponenter da? Tvilsomt.. Har prøvd å få dekka arbeidet også, men dette lar seg ikkje gjøre og er bare noe jeg må leve med..Dessverre... Får satse på det lønner seg å ha en nyere motor i den dagen jeg skal selge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 olje i intercooler kan vel tyde på dårleg olje retur eller dårlege tetninger? dette her er jo heilt enormt lese stoff i og med att teknologien er komt så langt att slikt skulle ikkje kunne skje... eg syns det er kjedelig for trådstarter att han må betale for arbeid med veldi kjekt att han slipper å betale for "komponentene" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Har ikkje fylt bensin på nei.. Tror du Bmw hadde gitt meg ny motor og nye komponenter da? Tvilsomt.. Har prøvd å få dekka arbeidet også, men dette lar seg ikkje gjøre og er bare noe jeg må leve med..Dessverre... Får satse på det lønner seg å ha en nyere motor i den dagen jeg skal selge... Dessverre så er jeg ikke sikker på det... selv om det sannsynligvis er en positiv ting med ny motor og/eller girkasse, så er jeg alltid skeptisk til biler hvor det har vært store operasjoner. Jeg ville heller hatt en som var nøyaktig som fra fabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIG Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Hvis dette hadde vært en bil solgt ny i Norge, så hadde dette vært en klar reklamasjonssak, og både deler og arbeid ville blitt dekket av BMW. Så det er faktisk en viss risiko å kjøpe bruktimportert. En annen ting er at det i framtiden nok kommer til å være mange som får seg en skikkelig overaskelse når det gjelder vedlikeholdskostnader på en moderne dieselmotor. Turboer, dieselpumper og partikkelfiltre er ikke gratis, så de hundrelappene man sparer i drivstoff kan fort bli en dråpe i havet. Dette gjelder jo alle bilmerker selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Hadde aldri gått med på å betale arbeidet.. Hvorfor skal de bare dekke det delvis? Dette er jo fordi de får så lite kompensasjon for arbeidet fra bmw i tyskland.. Så teit men bra du er fornøyd og ting ordnet seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmito Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Jeg syns det høres veldig ut som at de har fyllt for mye olje på motoren. Oljen vil da komme ut av åndinga på toppdekselet og inn i innsuget. Det kan være at mekaniker har fyllt for mye olje, eller at verkstedet har et datastyrt fyllesystem hvor telleverket er defekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redthomas Skrevet August 5, 2009 Forfatter Share Skrevet August 5, 2009 Hvis dette hadde vært en bil solgt ny i Norge, så hadde dette vært en klar reklamasjonssak, og både deler og arbeid ville blitt dekket av BMW. Så det er faktisk en viss risiko å kjøpe bruktimportert. En annen ting er at det i framtiden nok kommer til å være mange som får seg en skikkelig overaskelse når det gjelder vedlikeholdskostnader på en moderne dieselmotor. Turboer, dieselpumper og partikkelfiltre er ikke gratis, så de hundrelappene man sparer i drivstoff kan fort bli en dråpe i havet. Dette gjelder jo alle bilmerker selvfølgelig. Helt riktig som SIG sier... Bilen er importert og det er grunnen til at eg ikkje får dekka alt... Dessverre... Så folkens... Tenk dere om to ganger før dere uten videre importerer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Diesel er flott på sine måter, men tror nok mange kommer til å gå på en smell med kostnader rundt vedlikehold og hvordan man faktisk bør bruke en dieselbil. Mange som "glemmer" for eks å kjøle ned turbo etter bruk. Lot altid min diesel surre noen sek/minutter etter hvor hardt og langt jeg hadde kjørt før jeg skrudde den av. Du har jo vært heldig du som fikk ny motor og alle deler på garanti. Man kunne fort pekt finger her og fått en laaaaang dialog/krangel med BMW på dette. Måtte du sette den på BMW verksted eller holder det med autorisert verksted? Man kan jo ta service på ikke BMW verskted så lenge de er autorisert, så de må vel også kunne ta garanti bytte? kanskje til en lavere pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå