Hawkon88 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 hva er egentli poenget me en slik bh ? Er vel for å forhindre steinsprut på panseret? Men noe som er dumt med en slik bh, hvertfall som jeg kan tenke meg: I regnvær, vil det komme vann inni trekket, som over tid vil få bilen til å ruste fortere akkurat på dette området. nr2 er vel at lakken falmer ikke under der, slik at når du da tar av bhen, så vil det være et skille.. Da blir spørsmålet om det er penere med et skille i lakken, eller steinsprut?
Yngvejos Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 hva er egentli poenget me en slik bh ? Er vel for å forhindre steinsprut på panseret? Men noe som er dumt med en slik bh, hvertfall som jeg kan tenke meg: I regnvær, vil det komme vann inni trekket, som over tid vil få bilen til å ruste fortere akkurat på dette området. nr2 er vel at lakken falmer ikke under der, slik at når du da tar av bhen, så vil det være et skille.. Da blir spørsmålet om det er penere med et skille i lakken, eller steinsprut? Resten av lakken kan poleres opp igjen, så forsvinner det skillet. Det største problemet sånn jeg ser det, er at det vil komme støv og dritt mellom bh-en og panseret, som vil ligge å ripe opp lakken når fartsvinden gjør jobben sin.
Fliid Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Jeg har aldri likt disse. Ser jo så dumt ut at , ja, vet ikke hva jeg skal si igrunn. Kvinnfolk kan gå i BH, ikke panseret på en bil. Finner mange på Ebay.
Haug Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Syns det bare ser dumt ut. Ser titt og ofte passater og E30'r med sånne på..
Pelton Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Nei nei, ikke slik!Edit, fant det..: Pent faktisk....
Netlandet Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Hva er poenget med å ha lakk på panseret hvis man kan få steinsprut da egentlig? Da burde vel hele bilen fronten og kanalene vært kledd i stoff? Nei, det blir for dumt Ser helt forjævlig ut også..
Superbeetle Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Jeg syntes det ser dritkult ut på riktige bilen!! f.eks den E30'en på bildet... NÅ tildags har nok folk dette mest pga utseendet, men da man først begynte å bruke slikt så var veiene mye dårligere(grusveier) og lakken ofte ikke like sterk som på bilene nå.. Dette er jo en vesentlig mer elegant løsning enn f.eks plexiglass skjold på støtfangerene, noe mange biler kunne utstyres med org fra fabrikk..
Lars89 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Kommer så utrolig an på bilen! E30n over her ser steintøff ut med BH, bilen under gjør det ikke Ellers foretrekker jeg både biler og kvinnfolk (pene) uten BH
Fredrik Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Ellers foretrekker jeg både biler og kvinnfolk uten BH Der kom kommentaren... helt enig...
Galro Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 ... og lakken ofte ikke like sterk som på bilene nå.. Eldre, blybasert lakk (slik som den Bobla på bildet må ha hatt som ny) var langt sterkere enn det vi har nå. Problemet med de gamle bilene var heller det at rustbeskyttelsen under lakken var svært dårlig om den eksisterte. Dessuten var det i enkelte tilfeller brukt dårlig stål som utgangspunkt (gjelder spesielt for bilene fra sent 60-tall og utover 70-tallet).
Fredrik Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Eldre, blybasert lakk (slik som den Bobla på bildet må ha hatt som ny) var langt sterkere enn det vi har nå. Problemet med de gamle bilene var heller det at rustbeskyttelsen under lakken var svært dårlig om den eksisterte. Slik var det og jeg har selv hatt erfaring med en Mercedes-Benz W211 230S "Heckflosse" fra midten av 60-tallet der lakken var like fin, men karosseriet rustet i filler. Lakken på disse gamle bilene var 2-3 millimeter tykk og utrolig stiv... så bilene kunne se fine ut og ellers være en rusthaug under lakken...
Galro Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 ... så bilene kunne se fine ut og ellers være en rusthaug under lakken... Vi som eier slike biler liker å referere til det som "sjel".
Fredrik Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 ... så bilene kunne se fine ut og ellers være en rusthaug under lakken... Vi som eier slike biler liker å referere til det som "sjel". Hehehe... du sier noe... jeg gikk noen år senere så langt at jeg forelsket meg i Land Rovere istedenfor... et aluminium karosseri ruster ikke tenkte jeg, men det gjør dessverre rammen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå