Gå til innhold

Oo stor knirkeforing, E39. Grufult? Nei, kjøp rett verktøy


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk GS til å bytte knirkeforinger på begge sider rundt januar/februar.

Nå har jaggu foringa ryki igjen på venstre siden.. For noe drit.

Att ingen har laget en forsterka foring er egentlig utrulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk GS til å bytte knirkeforinger på begge sider rundt januar/februar.

Nå har jaggu foringa ryki igjen på venstre siden.. For noe drit.

Att ingen har laget en forsterka foring er egentlig utrulig..

Det kan hende de under montering har laget hull på gummibelgen, evt. at det var hull på den fra før. Jeg kjøpte uoriginale foringer fra koed for en stund tilbake, og da var en av de av det slaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare greier at de skal slites ut så fort...

Men GS velger som oftest LMI når de monterer til kunden sine. Det er jo billigste sort. Febi er etter det, så kommer OEM.

Jeg valgte noe jeg ikke husker navn på fra USA, så får vi se om de holder.

Såvidt jeg vet så har det aldri vært skiftet foringer på min før jeg gjorde det, og det var på 265000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har også en knirkeforing som er kaputt etter 1 år/25000km. Skiftet på begge sider men det er bare høyre som er kaputt ser det ut til. Disse kommer fra Meca og er av merke Meyle. Det skulle absolutt ikke skje etter så kort tid men det skjedde av og til at det var fabrikasjonsfeil på deler. Får både deler og arbeid på garanti på Bosh verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mine erfaringer:

På touring bør man absolutt løsne støtdemperen (en bolt, enkelt), ellers er bakfjæra altfor stram å jobbe med.

Trenger ikke å løsne krengningshemmeren hvis man jekker opp begge sider bak og løsner foringen (mye enklere enn å skru opp leddet).

Ser at det er lett at gummibelgen kan komme i klem og bli ødelagt, så obs på dette.

Brukte et kort stykke eksosrør som passer utenpå foringen som "spesialverktøy", sammen med en M16 gjengestang, to M16 skjøtemutre samt et par passende store 3/4" piper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke noe problem og bytte de, jeg fjerner verken støtdemper eller stabstag, eneste jeg gjør er og tappe lufta i luftputene så det ikke blir spenn bak :) Dette gjelder sef. bare touring :) Løsner bolten og tar ut integral foringen og vipper litt ut slik at jeg får på verktøyet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring var fra en touring uten luftputer - regner med at stålfjærene i disse er strammere, og at det er grunnen til at det hjelper å løsne demperen. Det var forøvrig en meget enkel sak.

Aaa.. Da blir det en annen sak, kjenner jeg er glad jeg har puter i steden for fjærer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...