Gå til innhold

Ny gjerrig 320d over nyttår


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

si hva dere vil om bensin og diesel.. vi har begge delene.. diesel er fint til hverdags og bensinsekser er fint til fest=)

forøvrig merka jeg god forskjell i min 320d når jeg fikk skrevet filene hos es tuning i trondheim... den gikk ned et sekund 0-100 sånn rundomkring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

230 hester i en 3.2 M3 er vell ikke helt bak mål.. Når en orginal E39 M5 benker rundt 320 hester på hjula

Hmmm... når en E32 3.2 liter har 321 nominelle hestekrefter og en E39 M5 har 400 nominelle hestekrefter blir vel det litt feil... :?

Hmm, ser ikkje at dette kan være så vanvittig feil...

Ein M3 med 321 hk som benkes til 230 er 91hk effekttap.

Ein M5 med 400hk som benkes til 320 er eit effekttap på 80hk.

M5en er vel ein nyare motor også, så kanskje det forklarer at den taper 11hk mindre enn M3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser ikkje at dette kan være så vanvittig feil...

Ein M3 med 321 hk som benkes til 230 er 91hk effekttap.

Ein M5 med 400hk som benkes til 320 er eit effekttap på 80hk.

M5en er vel ein nyare motor også, så kanskje det forklarer at den taper 11hk mindre enn M3?

Det er bare et lite problem med ditt resonnement... 91 HK i relasjon til 321 HK er forholdsmessig relativt mye mer enn 80 HK i relasjon til 400 HK. Vi snakker om nesten 30% i forhold til 20%. Hvorfor skulle det være slik tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på din alder at man begynner å bli overbevist om at diesel ikke er tingen. Noen av oss skjønte dessverre ikke dette, mens andre skjønner det allerede før de tar lappen... :wink:

Jeg skal fortelle dere hva som er tingen - bensinturbo! Da har man i pose og sekk - både bunndrag og turtall. :) Jeg er frelst, og gleder meg til BMW kommer med turbo på de mindre bensinmotorene, spesielt 2-literen.

Men for å holde litt til topic, det er ingen tvil om at co2-tallene i kombinasjon med performance på BMWs nyere dieseler imponerer stort!

BMW er imponerende i seg selv:]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er helt til utslippene blir så lave, at myndighetene finner en annen måte å beregne utgiftene på, for å flå oss til skinnet igjen!

Sann mine ord! :evil:

Ja... det er nok dessverre slik det er. Poenget for finansdepartementet er at statens inntekter ikke må reduseres signifikant over tid med mindre dette er avklart over statsbudsjettet. Det handler derfor om en kritisk mengde nye biler... blir mengden for stor økes avgiftene på bilene, skattene og/eller drivstoffet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Bunndrag er for tullinger; respons som er tingen! turtallsfirere til folket!

haha, firesylindra sugemotorer er for de som aldri ble voksne, som fortsatt liker mopedmotorer.. vi ordentlig gutta liker diesel, har hatt masse trimma bensinbiler med både turbo og uten, så kjøpte jeg en diesel som jeg trimma som førstegangs-prosjekt og deretter har det aldri blitt en eneste bensinbil. Hjulspinn som er tøft vettu og at det ryker svart. :wink:

feminine bensinfirrere hører vel best til på oslo vest, der man ikke er bilinteressert. :lol:

M3 e30: 0-100 - 6.9 sek med 195hk.

e30 324 med 164hk 0-100 på 6.7 :lol:

Lyden med to sylindre mer,svartrøyk og turbo er noe helt annet enn å høre at det kommer en veps på 8000omdr oppover gata, damene blir ikke akkurat imponert. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 e30: 0-100 - 6.9 sek med 195hk.

e30 324 med 164hk 0-100 på 6.7 :lol:

Vel.. nå gjør vel faktisk 324td 0-100km/t på 11,9 sekunder.. Selv med chip halverer du ikke tiden fra 0-100kmt.. Her må du ha blingset mellom minutter og sekunder når du så tallene for disse.. Sekundene går selvfølgelig til M3's favør. :lol:

Den gangen man forøvrig får en normalt chipped eller original 324td til å være raskere enn E30 M3 fra 0-100km/t kaster jeg inn håndklærene og selger alt jeg eier og har.. Rubbel og bit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 e30: 0-100 - 6.9 sek med 195hk.

e30 324 med 164hk 0-100 på 6.7 :lol:

Vel.. nå gjør vel faktisk 324td 0-100km/t på 11,9 sekunder.. Selv med chip halverer du ikke tiden fra 0-100kmt.. Her må du ha blingset mellom minutter og sekunder når du så tallene for disse.. Sekundene går selvfølgelig til M3's favør. :lol:

Den gangen man forøvrig får en normalt chipped eller original 324td til å være raskere enn E30 M3 fra 0-100km/t kaster jeg inn håndklærene og selger alt jeg eier og har.. Rubbel og bit..

Hehehe... BMW-745iA er så maskulin og tøff at han ikke ser skogen for bare trær. Ta det bare helt rolig... en E30 324td vil aldri nå en E30 M3 til anklene engang... 164 chippede oldtidshestekrefter vs. 200 motorsporthestekrefter... my ass... [-(

Dette er BMW på sitt aller beste... play it loud... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biler med elektronisk styrt hjerne er SØPPEL da, mye mer avansert å trimme.. jeg skal trimme til våren, min 324td e30, jeg regner med å endte opp med 175+hk, med den originale pumpe holder til 220, men clutchen begynner å slurre før den tid. Men den gidder jeg ikke å bytte siden det er bruksbil, så da satser vi på så mye som clutchen tåler, den skal i følge de som driver med disse, tåle ca 200hk +/-, spørs i hvilken stand den er i. :)

e30 m3 0-100 195hk:

0-100 324td 164hk:

disse triste konebilene av noen e30'r er bare å få sendt på huggeren, med mindre det er ordentlig diesel power. :wink: har ikke hørt maken til trist lyd som den på filmen der, er jo to sylindre for lite...de har glemt å montere dem på fabrikken tydeligvis :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse triste konebilene av noen e30'r er bare å få sendt på huggeren, med mindre det er ordentlig diesel power. :wink: har ikke hørt maken til trist lyd som den på filmen der, er jo to sylindre for lite...de har glemt å montere dem på fabrikken tydeligvis :lol:

Hehehe... så du mener at en blodtrimmet M21D24 motor anno 1983 er en ordentlig dieselmotor i 2009 ?... Akkurat... hvor mange måner ser du ?... :lol:

Du er nok av den typen som liker å provosere, men at en sur E30 324td med eller uten en chip er hurtigere enn en E30 M3 må du lenger ut på landet med. Trim i vei du... jeg tror ikke at du kommer til å klare en E46 320d med 136 HK engang, men det er jo lov å håpe... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...