Gå til innhold

e61 530d - motorhavari - pris? 200.000,-


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det vil koste BMW en god del og fikse feilen (om ikke så mye som 200 000, da de har motoren fra egen produksjon...), men de taper mye mer på en dårlig kundeoppfølging her, spesielt om fyren forteller alle bekjente om opplevelsen sin og setter bilen på en tralle med ovennevnte skrift...

Tror BMW til sist hadde vært mer tjent på å se mellom fingrene og dermed dekke over hele saken!

Skrevet

Har ikke akkurat fått noe kjempegodt inntrykk av x30d motoren, verken den gamle eller nye. Mye turbo, pumpe og motorhavari :roll:

Likte ideen om å stille den utenfor verkstedet. Tipper det ville fått fart på sakene :wink:

Skrevet

Jeg husker at det for noen år siden var en her i Danmark som var rimelig misfornøyd med sin den gangen nye Alfa Romeo 156... en skikkelig mandagsbil. Hverken importøren eller de autoriserte verkstedene ville hjelpe ham og dermed kjøpte han domenet "www.lortebil.dk" og brettet ut historien for alt og alle (domenet eies nå åpenbart av noen andre). Det hører med til historien at bilen selvfølgelig var tapetsert med domenenavnet... :lol:

Skrevet

Er den chippa? Lurte litt på sammenheng med at når disse diesel motorene ryker om det har noe med chipping og gjøre...

Skrevet

svenskene sier vell 10300 mil som tillsvarer 103000km her i norge. (don`t shoot me if i`m wrong)

ser de har skrevet at den "bare" har gått 300 over 10000mil... som da vill utgjøre 3000km (?)

husker svogeren min skulle kjøpe bil i sverige, og da skrev han alt info om en bil han fant.. (02 bmw e39) som var gåt 15000mil.. (altså 150000km)

Skrevet
Er den chippa? Lurte litt på sammenheng med at når disse diesel motorene ryker om det har noe med chipping og gjøre...

Han som kommenterte saken for BMW Sverige, sa at 70% av bilene som hadde hatt denne feilen, var chippet.

Så ja, man kan undres over dette.

Men det er veldig rart at chip skal ødelegge en ventil i innsuget, som skal utelukkende reguleres av vakum, såvidt jeg har forstått.

Skrevet

Det er disse spjellene som skal holde igjen turbotrykket slik at det forandrer retning kort eller lang innsugsvei,så med chipping utsettes vel disse for høyere belastning da chipping ofte gir et noe høyere turbotrykk.Ser i hvertfal for meg det som en (av flere) begrunneldser fra BMW til avslag på garanti.

Skrevet
Er den chippa? Lurte litt på sammenheng med at når disse diesel motorene ryker om det har noe med chipping og gjøre...

Han som kommenterte saken for BMW Sverige, sa at 70% av bilene som hadde hatt denne feilen, var chippet.

Så ja, man kan undres over dette.

Men det er veldig rart at chip skal ødelegge en ventil i innsuget, som skal utelukkende reguleres av vakum, såvidt jeg har forstått.

Dette gjør meg vesentlig mer betenkt med å kjøpe chippa bil heretter.

Og ser jo poenget til BMW også. Chip er chip, er den ikke godkjent bryter man garanti.

Skrevet

Dette gjør meg vesentlig mer betenkt med å kjøpe chippa bil heretter.

Og ser jo poenget til BMW også. Chip er chip, er den ikke godkjent bryter man garanti.

Så enkelt kan det sies... jeg kjøper ikke en bil som er chippet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...