Gå til innhold

Vil ta lappen fra pøblene (samt likestilling)


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

Poenget me hele saken var jo at de skulle ta lappen fra folk som konstant var i bråk! Om du skulle være så uheldig en kveld å havne i bråk så er jo ikke det lappen din det første de tar. Uheldigvis så har vi en del "pøkk" som går på byn bare for å lage faen rett og slett! Gjør meg ingenting hvis politiet vil gjøre livet litt jævlig for de. De gjør jo det tross alt mot alle andre som er ute for å hygge seg.

Du har skjønt poenget... og for disse amøbene svir det nok mer å bli lappløs enn å få en bot. Hvis man i tillegg sjekker hvor pengene til f.eks den fine BMW´en, den dyre klokken og de kule moteklærne kommer fra blir teknikken enda mer effektiv... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

BMW Smurfen: Er helt enig i at de som bare drar på byen for å gjøre faen og gjøre livet til andre til et helvette fordi de leter etter bråk burde blitt slått mye hardere ned på. For det er mange som bare drar en tur på byen for å hygge seg og ha det koselig sammen med venner og kanskje kjæresten. Så når det da kommer noen og ødelegger dette med vold uten grunn er jeg helt enig i at det burde blitt slått hard ned på. Men synes ikke at det å ta fra folk lappen er riktig måte å gjøre dette på.

316: Helt enig i det du sier! Dette er latterlig.. Det burde vært helt andre straffer for vold enn å ta fra folk lappen. Det har ingenting med vold å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snakk om å bli fratatt lappen visst du kommer ut for bråk på byen, det tror jeg de fleste klarer å skjønne!

Det er snakk om gjengangere, som bevist bråker og kansje som Fredrik sier. Banker kjæresten, og kansje 2-3 andre naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snakk om å bli fratatt lappen visst du kommer ut for bråk på byen, det tror jeg de fleste klarer å skjønne!

Det er snakk om gjengangere, som bevist bråker og kansje som Fredrik sier. Banker kjæresten, og kansje 2-3 andre naboer.

Ja, skjønner det, og jeg skjønner at dette er et problem Politiet snart må ta tak i. Men jeg synes ikke at det å beslaglegge lappen er den riktige måten å løse dette på. Fengselstraffen i norge om man dreper et menneske er kanskje på 8-14 år etter hvordan du oppfører deg i fengselet. Det sier jo sitt om straffene i Norge. Det burde vært MYE hardere straffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LATTERLIG! :D

"Spilt høy musikk i helgene og sett beruset i sentrum" HAHAHAHA!

Hvem er det som ikke fester og lever ungdomstiden litt?

Huff.. Dette er bare drøyt.. Egentlig ikke noe å le av i heletatt, men skjønner ikke at det går ann å ta fra en ungdom på 19-20 år lappen for at han spiller høy musikk og er sett beruset i sentrum. Men han har aldri begått noen som helst lovbrudd. Føler med han jeg..

Skal de ta fra folk lappen for at de er sett beruset i byen så trengs det noen nye som kan styre lover og regler i Norge. Dette er i allefall totalt ubrukelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde få inndratt sykkelen, rulleskøytene og skoene også ! Maken til kjeltring!

Det er dessverre komplett uforståelig for meg at en ustraffet 19-åring (plettfri vandel altså) men som har blitt advart og bøtelagt av politiet for husbråk skal få inndratt førerkortet for 3 (!) år fordi han har festet i helgene og blitt observert beruset i byen (i helgene det også?).

Jeg har forståelse for at syndere som er "gjengangere" (dvs. har "lengre" rulleblad med alvorlige forhold) kan fratas retten til å føre motorvogn med henvisning til veitrafikklovens bestemmelser/krav om edruelighet, men i lignende tilfeller mhp. husbråk/høy musikk er vanlig reaksjon først advarsel (evt. bot) og deretter inndragning av musikkanlegget (for en viss periode).

Hva slags samfunn vil vi ha?

Og hva med ressursbruken på dette?

Finnes det ikke viktigere saker for politiet å ta hånd om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det du sier Oljebrenner'n!

Dette er tragisk.. Ødelegge så mye for en ungdom pga noe husbråk og fordi han har blitt observert beruset på byen. Dette er jo vanlig for ungdom. Og år han har plettfritt rulleblad og får 3 år foran seg uten bil, så synes jeg dette er direkte drøyt og uakseptabelt. Jeg også kunne skjønt det om han hadde ting på rullebladet og var en "kjeltring" som bare var ute etter å ødelegge og hadde vært i slagsmål ofte og diverse slikt, men dette synes jeg går langt over grensen!

Samfunnet vil bli ødelagt av maktsyke politier og politikere.. Om dette er måten å styre ting på i Norge så lurer jeg på hvordan det vil bli å bo her fremover.. Det tør jeg nesten ikke tenke på en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tilfellene gjentar seg så syns jeg det er helt greit. enten om det gjelder vold, ran osv osv. Fjern alt som er av fordeler for de som velger å leve ett slikt liv, fengsel og bøter hjelper jo ikke stort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bra hvis de tar lappen fra folk som ofte havner i bråk og tull på byen ol.

Hvis du har problemer med å unngå bråk, så kan du holde deg hjemme.

Ja, det er jeg helg enig i. Tviler på at det er mange som kjører bil til byen? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at de fleste her på tråden er enige om at "gjengangere" med alvorlige forhold på samvittigheten kan fratas fordeler som førerkort osv. men at dette tilfellet er "overkill".

Skal bli spennende å se utfallet i rettsapparatet (selv om jeg mener hele ressursbruken her er helt feil)....

Jeg synes det blir vanskelig å forstå denne straffen (selv om det ikke registreres som straff i juridisk forstand) når vi ser et tilfelle hvor en 14-årig jente mishandles grovt voldsmessig av jevnaldrene og eldre "venninner" i nesten et helt minutt (ble filmet) blir dømt til 111 timers samfunnstjeneste...(disse er jo ikke under kriminell lavalder). Og slik kan vi fortsette å finne eksempler på alvorlige forbrytelser som etter mitt skjønn straffes helt uforståelig lavt når vi sammenligner med dette tilfellet... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...