Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
":i2e7ub3m]I følge ham er 1-serie racerbil og 3-7-serie gubbebil, så 3'ern er ikke aktuell.

e46 m3 blir for gammel.

Han har en 5-serie nå og har testet diverse 1 og 3-serier.

Det han egentlig er ute etter er vel en 911, men den mangler nødvendig bakseteplass til barn(18+) og gamle tanter.

Har prøvd å komme på alternativer, men sliter litt...

Hmmmm... tenke, tenke... altså en liten fokusert sportsbil (relativt) med plass til fire personer (en ren fireseter og ikke kun 2+2) og som ikke er mer enn ca. fem år gammel. Bilen skal i tillegg være mindre enn en 3-serie og være like kul som en 911. Dette er en vanskelig nøtt å knekke, men det er jo akkurat dette konseptet BMW kan best av alle.

Min første tanke var en Maserati Quattroporte, men den er for stor og det er også en 6-serie. Hva med en Ferrari 612 Scaglietti ?... :mrgreen:

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Han har tenkt tanken på 350z, men den har vel samme bakseteproblemene som 911. z4 coupe er også en ren 2-seter.

Jeg nevnte Lotus Elise/Exige, men han mener han da like gjerne kan kjøpe Caterham. Problemet er at slike biler som Caterham, Lotus, Speedster osv er veldig lite praktiske.

Men han virker giret på 1-serie 125i.

Test: http://www.themotorreport.com.au/11665/ ... st-review/

Han var også og skulle kjøpe en Audi s3 sist han kjøpte bil, men endte med en e60 520d istedet, fordi s3'en var utrolig ullen på styreresponsen. (Elektrisk servo som ikke leverer varene)

Skrevet
":2jp89czp]Han har tenkt tanken på 350z, men den har vel samme bakseteproblemene som 911. z4 coupe er også en ren 2-seter.

Jeg nevnte Lotus Elise/Exige, men han mener han da like gjerne kan kjøpe Caterham. Problemet er at slike biler som Caterham, Lotus, Speedster osv er veldig lite praktiske.

Han var også og skulle kjøpe en Audi s3 sist han kjøpte bil, men endte med en e60 520d istedet, fordi s3'en var utrolig ullen på styreresponsen. (Elektrisk servo som ikke leverer varene)

Men vet Jan egentlig hva han vil ha?... Jeg vil mene at det er relativt stor forskjell på bilmodeller som f.eks Audi S3, BMW E60 520d, Porsche 911, Nissan 350Z og BMW E82 125i. Mye kan tyde på at han forsøker å putte for mange egenskaper inn i en bil og han må derfor gå på et kompromis eller to. Hvorfor ikke gjøre dette enkelt?... Porsche 996/997 er en 2+2 og har de beste kjøreegenskapene by far av denne samlingen alternativer... :wink:

Skrevet
":7uh9d3a0]Han har tenkt tanken på 350z, men den har vel samme bakseteproblemene som 911. z4 coupe er også en ren 2-seter.

Men vet Jan egentlig hva han vil ha?... Jeg vil mene at det er relativt stor forskjell på bilmodeller som f.eks Audi S3, BMW E60 520d, Porsche 911, Nissan 350Z og BMW E82 125i. Mye kan tyde på at han forsøker å putte for mange egenskaper inn i en bil og han må derfor gå på et kompromis eller to. Hvorfor ikke gjøre dette enkelt?... Porsche 996/997 er en 2+2 og har de beste kjøreegenskapene by far av denne samlingen alternativer... :wink:

Ja, si det.

Jeg ville nå i hans situasjon sett på hvor ofte de baksetene er i bruk, og gått for en 911 av noe slag, der du i det minste har bakseter som en nødløsning :)

Du som har hatt 911, hvordan er det egentlig med bakseteplassen? Er den umulig for mennesker som har blitt såpass gamle at en faktisk må ha beina ned mellom seteryggen og sitteputa?

Skrevet
":4n9wbf3a]

Ja, si det.

Jeg ville nå i hans situasjon sett på hvor ofte de baksetene er i bruk, og gått for en 911 av noe slag, der du i det minste har bakseter som en nødløsning :)

Du som har hatt 911, hvordan er det egentlig med bakseteplassen? Er den umulig for mennesker som har blitt såpass gamle at en faktisk må ha beina ned mellom seteryggen og sitteputa?

Det er trangt, veldig trangt bak i en 911. Man sitter med et kne opp på hver side av seteryggen foran, men det er mulig å sitte der som voksen på kortere turer. Det er en nødløsning i forhold til passasjerer, men som ekstra bagasjeplass for kart, kamera, snop, cola, ekstra hodeputer, jakker, pledd etc. er baksetene perfekte... akkurat det du mangler i Z4´en... :wink:

Seteryggene bak kan også felles ned og dermed er det plass til et par mindre kofferter eller to-tre mellomstore bagger.

Skrevet
":3tr5mjy7]Han har tenkt tanken på 350z, men den har vel samme bakseteproblemene som 911.

350Z har bare to seter.

Skrevet

Det er trangt, veldig trangt bak i en 911. Man sitter med et kne opp på hver side av seteryggen foran, men det er mulig å sitte der som voksen på kortere turer. Det er en nødløsning i forhold til passasjerer, men som ekstra bagasjeplass for kart, kamera, snop, cola, ekstra hodeputer, jakker, pledd etc. er baksetene perfekte... akkurat det du mangler i Z4´en... :wink:

Seteryggene bak kan også felles ned og dermed er det plass til et par mindre kofferter eller to-tre mellomstore bagger.

Hehe, men en går glipp av frisk luft da :)

911 som cab er ikke det helt store, og Targaen ser også helt feil ut...

Porsche cab == Boxster, og da mangler man den plassen igjen :)

Skrevet
":3m56dcu7]

911 er en mye mer ytterlighet enn hva en E82 125i er.

Så syns vel egentlig at E82 er en meget bra alternativ ifht plass, utseende, pris og i dette tilfelle, motor.

:wink:

Og det later til at denne Jan, har lyst på denne bilen og det den representerer også.

Så ville nok fremdeles jaktet på hva han kikket på i utgangspunktet.

:D

1'er coupe og cabrio er egentlig en jævlig flott bil, liker denne bedre og bedre, plassen syns jeg også var overraskende positiv ifht E93 også.

Metalltak er kult, men fordyrer, er tregere i bruk, og veier betydelig mer en tekstiltak, med unntak av litt mer støy, og innbruddsfrykten, ser de ofte bedre ut enn platetak cabrio'er.

Men ser jo E93 meget vellykket ut ifht tidligre platetak cabrioer da.

Grøsser når jeg ser Renault og Peugeout sine forsøk...

Skrevet
":39vmrb44]

997 Targa ser rimelig fornuftig ut iom. at hele taket består av to glass der det fremre glasset skyves ned under det bakre glasset... en ganske elegant konstruksjon. I praksis har bilen bare et ekstra stort soltak. Glasskonstruksjonen veier imidlertid ca. 60 Kg den er plassert på det minst heldige stedet i forhold til bilens tyngdepunkt. Den klassiske 911 Targa ser ikke ut i måneskinn engang... :roll:

dqw3pefju99tisrr6luo.jpg

3wa05d22wou8iovag6an.jpg

Skrevet

Mulig det blir nærmere utsjekking av 123d en av dagene.

KAN jo hende det funker også, selv om jeg heller ville hatt 6-eren da :)

Skrevet

Bare vær glad til at den bilen glapp. Med den fenomenale manuelle kassen som sitter på disse bilene er det synd og skam å utstyre en sånn kjøremaskin med automat.

Falt litt for 1-serien etter å ha prøvd en 116i i sommer. Den fine styringen og kortsteget presise girkassen hadde hovedskylden for det. 125i med manuell må jo være en sann nytelse for en entusiast. Absolutt noe å tenke på når prisene faller litt.

Skrevet
":s4acvm93]Mulig det blir nærmere utsjekking av 123d en av dagene.

KAN jo hende det funker også, selv om jeg heller ville hatt 6-eren da :)

Ryktene vil ha det til at nettopp dennne modellen faller litt gjennom, at prisen ikke rettferdiggjør spranget ifra 120D.

Ei heller ifht effekten.

Veldige ulike motorkarakteristikk ifra en 125i med 3 liter ccm, til en 2 liter diesel med dobbel pustehjelp.

Og en grom 1'er coupe bør ha I6 bensin.

Litt usikker på prisen ifht 125i riktignok...

Har du link evt?

:wink:

Skrevet

Nå er han på vei til Råde for å se på/ teste 996 C4 og C4S :)

Ligger link til 125i'en i første posten.

Av 123d har han sett på både denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15504075

og denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18853295

med massiv pruting på førstnevnte.

Han heller litt til at 123d ikke er verdt pengene opp fra 520d'en han har nå, og at han da bør ta den lenger ut med enten en 125i eller C4, som han er på vei fpor å se på nå :)

Jeg nevnte jo for ham at han faktisk får en velutstyrt 911 for prisen av den performance 123d'en. Tror han er litt på gli :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...