[space] Skrevet November 22, 2009 Forfatter Skrevet November 22, 2009 Hehe, det er lite stykke fra 993 til 997 da. Jeg ser det er litt opp og ned på de interiørene. Dette er er jo rimelig tøft (til å være 993 i det minste ) (Bilen er forøvrig en 1997 Porsche Turbo S, og har tilhørt Jerry Seinfeld)
Fredrik Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Hehehe... Jerry Seinfeld er ved siden av Ralph Lauren en av de aller største Porschefanatikerne... Mr. Lauren har såvidt jeg vet minst to stk. Carrera GT. Saken er jo at både 964 og 993 grunnleggende er som de klassiske 911´ene når det gjelder designet. En litt annen front der, en litt annen vinge der, noen nye felger... stort mer er det ikke og spesielt ikke når det gjelder interiøret. Teknisk er det selvfølgelig større forandringer, men det er egentlig kun 993 som tilbød store nyheter med bl.a en helt ny bakaksel som senere ble videreført på 996 og 997. På mange måter viste 993 veien fremover for 911 som modell og var en slags enklere prototype på 996. 996 var derimot en helt ny bilmodell og svært få om noen deler utover bakakselen fra 993 ble overført fra eldre 911 modeller. Boxersekseren var en helt ny konstruksjon iom. at den var vannkjølt istedenfor luft og væskekjølt. Modellens design ble vesentlig endret selvom mange av de kjente linjene fra eldre 911 modeller ble viderført. Interiøret ble helt nytt og for første gang siden 1964 var det igjen helt moderne. 997 er en naturlig evolusjon i relasjon til 996... det meste er litt bedre, men ingen dramatiske endringer.
hagenisse Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Jeg liker 993. Hvilke biler fra samme tidsrom er så mye bedre i interiøret?
Fredrik Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Jeg liker 993. Hvilke biler fra samme tidsrom er så mye bedre i interiøret? Porsche 968 (1991-95) har et rimelig fornuftig interiør (i prinsippet et 944/B interiør) og den modellen er også en fullblods Porsche, men med 50/50 vektfordeling og en rekkefirer på 2990 cm3. Motoren yter 240 HK ved 6200 rpm og 305 Nm ved 4100 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 6,5 sekunder og topphastigheten er 252 Km/t. Alternativt har jo de siste variantene av Porsche 928 (1978-95) et temmelig elegant interiør og en 928 S4 med manuelt gear er etter min mening absolutt en kandidat til å være en relativt solid investering fremover. Den har en V8 motor på 4957 cm3 som yter 320 HK ved 6200 rpm og 430 Nm ved 3000 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 5,9 sekunder og topphastigheten er 270 Km/t. Vekten er 1580 Kg og vektfordelingen er 50/50.
Ron Jeremy Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 jeg ser at her har vi veldig ulik smak. jeg har alltid sett på porsche som en bil med et nydelig utseende, med et interiør som ser ut til å være tatt rett fra ei boble. Det har nok noe å gjøre med at det skal være sportslig som du sier. men jeg synes det blir for trist og gammeldags. personlig syns jeg interiøret i f. eks tuareg ser mye mer eksklusivt ut enn det i cayenne. Men du er jo en typisk "porsche kar" og mer i målgruppen for porsche enn meg, så at du liker det viser jo bare at porsche har truffet spikeren på huet. Har selv lyst til å eie en porsche en gang, men da vil jeg ha en skikkelig en som ikke er for gammel og da koster det mer enn min lommebok har råd til å finansiere akkurat nå. Moi... en typisk "Porsche kar"... Dashboardet i Porsche 997 GT2 (prefacelift)... skinn og alcantara... gear, ratt, turteller og gearspake... som det skal være i en 911. Dette lignet veldig på i interiøret i min svogers Kia I30 Fredrik. Mht Panamera, så blir det litt som Korea gutta og Audi, jo fler knapper jo mer techy. Latterlig! Less is more. Masse knapper ser amatørmessig ut i mine øyne. Interiøret betyr ekstremt mye for meg, og er en av de viktigste årsakene til at jeg ikke kan/vil ha noe annet enn BMW.
EirikL Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Jeg merker meg at bilen er merket solgt, så da regner jeg med at kompisen til [space] kjøpte den? Vil i såfall gratulere ham med en flott bil Porsche rules
Fredrik Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Dette lignet veldig på i interiøret i min svogers Kia I30 Fredrik. Mht Panamera, så blir det litt som Korea gutta og Audi, jo fler knapper jo mer techy. Latterlig! Less is more. Masse knapper ser amatørmessig ut i mine øyne. Interiøret betyr ekstremt mye for meg, og er en av de viktigste årsakene til at jeg ikke kan/vil ha noe annet enn BMW. Hehehe... det avgjørende er hva knappene gjør og når det gjelder Panamera gjør knappene temmelig mye. Man kan jo ikke sitte å fikle med en iDrive når man skal kjøre en skikkelig bil vet du... Apropos Kia... har Kia også en turteller midt i instrumentpanelet og et speedometer som er gradert til 350 km/t fordi bilen har en topphastighet på 329 Km/t?...
Deep Dish Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Dette lignet veldig på i interiøret i min svogers Kia I30 Fredrik. Mht Panamera, så blir det litt som Korea gutta og Audi, jo fler knapper jo mer techy. Latterlig! Less is more. Masse knapper ser amatørmessig ut i mine øyne. Interiøret betyr ekstremt mye for meg, og er en av de viktigste årsakene til at jeg ikke kan/vil ha noe annet enn BMW. Hehehe... det avgjørende er hva knappene gjør og når det gjelder Panamera gjør knappene temmelig mye. Man kan jo ikke sitte å fikle med en iDrive når man skal kjøre en skikkelig bil vet du... Apropos Kia... har Kia også en turteller midt i instrumentpanelet og et speedometer som er gradert til 350 km/t fordi bilen har en topphastighet på 329 Km/t?... Hehehe, som han sa, det er faktisk en likhet å se..!
Fredrik Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Hehehe, som han sa, det er faktisk en likhet å se..! Jeg har problemer med å se likheter utover akkurat navet på rattet. Er du sikker på at det ikke heller er Kia som gjerne vil være en Porsche da?...
Deep Dish Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Hehehe, som han sa, det er faktisk en likhet å se..! Jeg har problemer med å se likheter utover akkurat navet på rattet. Er du sikker på at det ikke heller er Kia som gjerne vil være en Porsche da?... Nei, Porsche er jo kjent for å stjele designdetaljer fra Koreanske bilprodusenter, så dette er bare nok ett bevis på det.!
Fredrik Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Nei, Porsche er jo kjent for å stjele designdetaljer fra Koreanske bilprodusenter, så dette er bare nok ett bevis på det.! Hehehe... Touché...
Yngvejos Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 ":vcwiez3l]Jeg ser det er litt opp og ned på de interiørene. Dette er er jo rimelig tøft (til å være 993 i det minste ) (Bilen er forøvrig en 1997 Porsche Turbo S, og har tilhørt Jerry Seinfeld) ] Jeg kjenner at jeg ble litt glad inni meg av dette interiøret. Det er lett å se at her skal man kjøre bil og kose seg. Ikke drikke kaffe, se DVD-filmer, lese aviser og koble seg opp mot internett. Den dagen jeg har råd til å bytte ut e30en i ett tøffere leketøy, blir det en 993.
hagenisse Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Jeg har veldig sansen for interiøret i S2000. Bare strekke ut en finger.
Deep Dish Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Jeg har veldig sansen for interiøret i S2000. Bare strekke ut en finger. Handikappvennlig er vel ordet..
Fredrik Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Jeg kjenner at jeg ble litt glad inni meg av dette interiøret. Det er lett å se at her skal man kjøre bil og kose seg. Ikke drikke kaffe, se DVD-filmer, lese aviser og koble seg opp mot internett. Den dagen jeg har råd til å bytte ut e30en i ett tøffere leketøy, blir det en 993. Jeg har også lyst på en Porsche 993... gjerne en 993 Carrera S... når barna klarer seg selv. Alternativt er også en BMW E85 Z4 3.0si meget interessant. Porsche 993 Carrera S har en boxersekser på 3600 cm3 som yter 300 HK ved 6500 rpm og 340 Nm ved 5250 rpm. 0-100 km/t klarer den på 5,3 sekunder og topphastigheten er 270 Km/t. Jeg tror at jeg vil gå så langt som å påstå at 993 er en av de fineste "alminnelige" Porschene som er bygget... til og med nesten finere enn en klassisk 911 Carrera Coupé fra 1984.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå