Fredrik Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 Akkurat den Phaeton løsningen der er det jo på E39 sedan da. Opel Omega fra 1998 har også den løsningen så den er ikke akkurat såå fantastisk Hvorfor BMW har gått bort fra den løsningen vet jeg ikke... BMW reduserer vel kanskje omkostningene ved å bygge F10 med et par hundrede kroner da... til ergelse for eierne. Forøvrig er finishen på Phaetonløsningen noe helt annet enn den man f.eks finner i en E46... hengslingen er virkelig en fryd for øyet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 Akkurat den Phaeton løsningen der er det jo på E39 sedan da. Opel Omega fra 1998 har også den løsningen så den er ikke akkurat såå fantastisk Hvorfor BMW har gått bort fra den løsningen vet jeg ikke... BMW reduserer vel kanskje omkostningene ved å bygge F10 med et par hundrede kroner da... til ergelse for eierne. Forøvrig er finishen på Phaetonløsningen noe helt annet enn den man f.eks finner i en E46... hengslingen er virkelig en fryd for øyet. Men her sammenlikner du epler med pærer Fredrik. Phaeton var/er luksusbrakka til VAG, solge latterlige lite, men var sikkert velbygget og forseggjort. La oss ta sammenlikningen med den nye F1 istedet, en mer balansert sammenlikning. Vi kan jo bruke din sammenligning og se hvordan F1 står seg mot en Golf... Personlig vil jeg heller at BMW bruker denne hundrelappen eller to, et annet sted enn på hengslingen til koffertlokket. De bryr meg lite, tiltross for at kvalitet og ingeniørkunst er noe jeg setter svært høyt. Jeg kjører da for faen meg BMW - hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 Akkurat den Phaeton løsningen der er det jo på E39 sedan da. Opel Omega fra 1998 har også den løsningen så den er ikke akkurat såå fantastisk Hvorfor BMW har gått bort fra den løsningen vet jeg ikke... BMW reduserer vel kanskje omkostningene ved å bygge F10 med et par hundrede kroner da... til ergelse for eierne. Forøvrig er finishen på Phaetonløsningen noe helt annet enn den man f.eks finner i en E46... hengslingen er virkelig en fryd for øyet. Men her sammenlikner du epler med pærer Fredrik. Phaeton var/er luksusbrakka til VAG, solge latterlige lite, men var sikkert velbygget og forseggjort. La oss ta sammenlikningen med den nye F1 istedet, en mer balansert sammenlikning. Vi kan jo bruke din sammenligning og se hvordan F1 står seg mot en Golf... Personlig vil jeg heller at BMW bruker denne hundrelappen eller to, et annet sted enn på hengslingen til koffertlokket. De bryr meg lite, tiltross for at kvalitet og ingeniørkunst er noe jeg setter svært høyt. Jeg kjører da for faen meg BMW - hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 Men her sammenlikner du epler med pærer Fredrik. Phaeton var/er luksusbrakka til VAG, solge latterlige lite, men var sikkert velbygget og forseggjort. La oss ta sammenlikningen med den nye F1 istedet, en mer balansert sammenlikning. Vi kan jo bruke din sammenligning og se hvordan F1 står seg mot en Golf... Personlig vil jeg heller at BMW bruker denne hundrelappen eller to, et annet sted enn på hengslingen til koffertlokket. De bryr meg lite, tiltross for at kvalitet og ingeniørkunst er noe jeg setter svært høyt. Jeg kjører da for faen meg BMW - hehe. Nei... der misforstår du meg. Mitt poeng var kun å vise hvordan det kan gjøres som et kvalitativt ytterpunkt. Phaetonløsningen er kostbar og slikt er også Ferdinand Piëch' kjennemerke (jepp... Ferdinand Porsches barnebarn var også ansvarlig for Bugatti Veyron som VAG ikke tjente en eneste Euro på). BMW´s løsning på den nye 5-serien er derimot et kvalitativt lavmål... et hardcore kostnadskutt (les: E46 og E90 har skikkelige løsninger)... hva annet har de skåret ned på når det gjelder F10?... Har den en mindreverdig rustbeskyttelse? Har den filtinnerskjermer bak? Elller har den kanskje en plastimpeller i vannpumpen?... Hvem vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 Den nye 5-serien Hvordan klarer dere å knuse en koffert med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 Jeg klarer fint å styre min begeistring for denne nye modellen. Nå har jeg ikke sett bilen live, men ut i fra bildene ser den ut som et såpestykke. Identitetsløs og kjedelig. Hadde det ikke vært for nyrene og knekken i c-stolpen så kunne det vært hva som helst. Akkurat som X1. Jeg har heller aldri vært noen stor fan av e90, men den synes jeg faktisk ser bra ut sammenlignet med denne. Interiøret ser derimot utsøkt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 Bilen ser utrolig bra ut, men er redd den blir "gammel" rimelig fort. Jeg tenkte bare "fin bil" første gang jeg s den og det er ikke et godt tegn... E60 fremsto som moderne helt til denne ble lansert, jeg tror ikke denne klarer å holde seg moderne i 7 år... Skal bli spennende å se hvordan M5 og stasjonsvogna med m-tech, felger og senk ser ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 Som jeg har sagt om E60/E61, den fikk E39 til å se forferdelig gammel ut når den entret markedet. Jeg er da en av de "forhatte" som har likt mye av Bangle og da spesielt E60/E61, langt mer en jeg liker både E34 og E39. Nå er den historie, og historien gjentar seg igjen som jeg så andre også påpekte, E60/E61 ser plutselig gammel ut. Det som derimot skillte E60/E61 fra E39 er at E60/E61 så moderne ut til sin slutt. E39 er langt mer konservativ, og det er vel egentlig F10 også. Men det var jaggu en flott "konservativ" bil. Og da tenker jeg konservativ som en slags miks av E39 og E60 om dere skjønner hvordan jeg tenker Ser også det diskuteres hengsler for bakluke. Jeg er da uenig, ikke i at det ser mere stusselig/enkelt ut, men holdbarheten bør ligge langt bedre til rette for F10`s versjon. Her har vi bevegelige deler som ikke blir utsatt for vær og vind. Og jeg tror ikke at man under det "teppet" bare finner en Toyotafjær for å holde vekten PS! Virker som at jeg forøvrig har fått fadern til å bytte inn Raven sin med en X1. Var bare å ta han med på en tur det Så får vi se om F10 klarer å selge seg til meg om 1 års tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 Nå er den historie, og historien gjentar seg igjen som jeg så andre også påpekte, E60/E61 ser plutselig gammel ut. Det som derimot skillte E60/E61 fra E39 er at E60/E61 så moderne ut til sin slutt. Vel E60 er jo ikke historie riktig ennå, den skal jo produseres i noen månder til. Bestiller du 5-serie i dag så får du nok en E60 levert ute i Februar en gang. F10 får du ikke før i Mars så bestiller du 5-serie i Februar å forventer å få E60 så er du for sent ute, hvis du da ikke får en "overligger" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 Nei... der misforstår du meg. Mitt poeng var kun å vise hvordan det kan gjøres som et kvalitativt ytterpunkt. Phaetonløsningen er kostbar og slikt er også Ferdinand Piëch' kjennemerke (jepp... Ferdinand Porsches barnebarn var også ansvarlig for Bugatti Veyron som VAG ikke tjente en eneste Euro på). BMW´s løsning på den nye 5-serien er derimot et kvalitativt lavmål... et hardcore kostnadskutt (les: E46 og E90 har skikkelige løsninger)... hva annet har de skåret ned på når det gjelder F10?... Har den en mindreverdig rustbeskyttelse? Har den filtinnerskjermer bak? Elller har den kanskje en plastimpeller i vannpumpen?... Hvem vet? Det er helt naturlig at det er lagt mer vekt på kvalitative løsninger i en F01 enn i en E82 f.eks. Det er ikke dermed sagt at F10 skal ha billige løsninger, men i ethvert prosjekt er det snakk om beinharde prioriteringer, hvis BMW har valgt å nedprioritere disse nevnte bagasjeroms hengslene, for andre viktigre ting, er det helt ok for meg, siden disse ikke spiller en trille for meg, jeg vektlegger helt andre ting i en F10. Jeg kan se ditt poeng mht denne løsningen at den ikke er optimal optisk, praktisk er den helt grei. Men som sagt, det er langt viktigre ting jeg vektlegger enn nettopp denne hengslen, det er en bagatell i det store bildet her, gi meg heller glimrende kvalitet på innredning og et noe lavere forbruk, eller kanskje hengslen rett og slett er mer driftsikker enn sine mer kvalitative brødre? En ting er helt klart, å kalle dette hardcore kostnadskutt er å skyte laaangt over mål. Det er å overvurdere en stakkars hengsles betydning er det ikke? Hardcore kostnadskutt er å sette in en sub par turbo, eller spare på støymatter, eller andre graverende ting, og her bommer BMW sjelden. Å spekulere i rustbeskyttelse å annet blir meningsløst for meg, pga en liten hengsle... For ordens skyld har BMW gjort flere blundere mht kvaliteten opp igjennom, vannpumper, LMM og andre ting har vært av en mindre bra kvalitet, at F10 også har slike ting over seg, har den helt sikkert, og første års model er særlig utsatt. Men nå har BMW tatt store skritt mht driftsikkerhet de siste årene, og er vel den av premium produsentene (hvis Luxus leverpostei er det får du ha meg unnskyldt ) som pr idag lever pr statistikk best driftsikkerhet. La oss håpe det fortsetter. Gi meg en F11 med 525Dat og 8 trinns kasse kjære nisse. Jeg har vært nogenlunde snill iår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 Hvordan klarer dere å knuse en koffert med dette? Teknisk sett er dette koffortknusere selvom BMW har pakket hele mekanismen inn bak et deksel/teppet... som forøvrig fyller mye unødvendig plass. Dette er både billig og simpelt gjennomført av BMW på en 5-serie anno 2010. Det er selvfølgelig ikke verdens undergang, men jeg mener at slikt er unødvendig når det meste annet ser meget bra ut når det gjelder F10. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 Hvordan klarer dere å knuse en koffert med dette? Teknisk sett er dette koffortknusere selvom BMW har pakket hele mekanismen inn bak et deksel/teppet... som forøvrig fyller mye unødvendig plass. Dette er både billig og simpelt gjennomført av BMW på en 5-serie anno 2010. Det er selvfølgelig ikke verdens undergang, men jeg mener at slikt er unødvendig når det meste annet ser meget bra ut når det gjelder F10. Vi er enige om å være uenige om hva vi vektlegger som er viktig og mindre viktig i den store sammenhengen Fredrik. sjekk heller ut dette. http://automotorsport.se/news/19820/nya ... bmw-snygg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 Synes ikke det ser ut som det fyller så mye unødvendig plass jeg men. Bak de igjen har du jo hjulbuene. Koffertknuserne beveger seg i en litt annen vinkel. De beveger seg nedover og knuser bagasjen. Disse beveger seg rett inn og ikke nedover. Det kan du se på hullet i dekselet som omkranser den så koffertknuserteknologi er det ikke Men jeg synes også dette er en ubetydelig bagatell. E60 har samme system som F10 mener jeg. Den fjernstyre åpningen av koffertlokket på e39 åpner kun låsen og ikke hele luken. På e60 åpner hele luken seg. Veldig mye mer praktisk. Kanskje det er derfor BMW har valgt denne løsningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 E60 har samme system som F10 mener jeg. Den fjernstyre åpningen av koffertlokket på e39 åpner kun låsen og ikke hele luken. På e60 åpner hele luken seg. Veldig mye mer praktisk. Kanskje det er derfor BMW har valgt denne løsningen? Der har du kanskje et viktig poeng som forklarer fenomenet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 Artikkel om nye 5eren. http://www.klikk.no/motor/bil/article522075.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå