Lars89 Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Kunne ikke brydd meg mindre om miljøet og det er bare naturlig med litt forandringer i klimaet. Er et hysteri alt sammen. ALT skal jo handle om klima for tida... Men at folk som sørger for mye utslipp ellers via reise/jobb prøver å fremstå som de redder verden ved å kjøre elbil/prius er fakta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 HVa synes du om Tesla Roadster BMW-745? Har en kamerat som disponerer en slik stadig vekk. Skulle gjerne dratt fra deg, for det er nuuuuuuuull problem! den drar fra meg, men som tidligere sagt, den kan gjerne gjøre 0-300 på 1 sekund og jeg ville fortsatt ikke hatt den, siden en elektrisk farkost ikke er en bil som enkelte påstår Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 må jo også bare si det at det er ikke så mange land her i verden el bilen er miljøvenlig heller. stømmen disse bruker må jo komme fra ett sted, her i landet kommer det i fra vann kraft, i utlandet kommer det i fra atom kraft verk og kull kraftverk, kan vel ikkke si det er miljøvennlig. Og til dere som tror at global oppvarming er meneske skapt sjekk noen 100-100 000 000 år tilbake... tviler på om det var så mye biler og fly da. og så må vi sette propper i alle de aktive vulkanene og unngå skogbranner. og en annen ting hva skjer med de batteriene som blir skifftet ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Kunne ikke brydd meg mindre om miljøet og det er bare naturlig med litt forandringer i klimaet. Er et hysteri alt sammen. ALT skal jo handle om klima for tida... Men at folk som sørger for mye utslipp ellers via reise/jobb prøver å fremstå som de redder verden ved å kjøre elbil/prius er fakta http://www.nettavisen.no/nyheter/article2784974.ece trenger jeg å si noe mer? jeg LER av voksne folk som påstår at det verden går under pga VÅR forurensning. Det er faktisk trist at 4 av 5 nordmenn tror dette er menneskeskapt, eller kanskje heller skremmende. Doktrine er en fin metode som funker "bankers" selv den dag i dag, folk biter på som vanlig. Climategate-saken er avslørt, nå kan vi gå tilbake til å produsere gamle biler med stor motor snart syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2009 Kunne ikke brydd meg mindre om miljøet og det er bare naturlig med litt forandringer i klimaet. Er et hysteri alt sammen. ALT skal jo handle om klima for tida... Men at folk som sørger for mye utslipp ellers via reise/jobb prøver å fremstå som de redder verden ved å kjøre elbil/prius er fakta http://www.nettavisen.no/nyheter/article2784974.ece trenger jeg å si noe mer? jeg LER av voksne folk som påstår at det verden går under pga VÅR forurensning. Det er faktisk trist at 4 av 5 nordmenn tror dette er menneskeskapt, eller kanskje heller skremmende. Doktrine er en fin metode som funker "bankers" selv den dag i dag, folk biter på som vanlig. Climategate-saken er avslørt, nå kan vi gå tilbake til å produsere gamle biler med stor motor snart syns jeg Verden går under når den selv vil, men vi kan påvirke prosessen underveis. Uansett er oljeproblematikken vel så stor som klimaproblemene. Med dagens forbruk går vi snart tom for olje hvis man ikke finner alternativer til store forbrukskilder som f.eks biler. Men dette vet selvsagt du alt om siden du er rakettforsker... Jeg tror kanskje at det er noen som LER av deg også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Et annet spørsmål er også. Hvor miljøvennlige er batteriene som skal kastet etter endt levetid? De varer ikke evig for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Highway61 Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 (endret) a Endret Februar 26, 2021 av Highway61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Endelig en elbil som ligner på en BIL og ikke noe jeg kunne lagd på sløyden i 1.klasse. Håper de får prisene ned på et humant nivå snart. Nå blir de bare kjøpt av skipsredere som bryter ned jorda på jobb og later som de redder den på fritida... kødder du med meg? trur du FORTSATT at klimaendringer er menneskeskapt? miljøhysterikere/jalla forskere/politikere får rett uansett, av den grunn at hvis det er unormalt kaldt i Norge, så påstår de det er endringer i golfstrømmen pga smeltet is/co2-forurensning, ellers om det er unormalt varm vinter så de pøser på med store manifester om at dette er forsmaken på en virkelig "varmgang" og at neste år blir ditten og datten, hvordan kan de i helv.... påstå slikt når meteorologer bommer på neste dags vær?! VÅKN OPP! Hvilken utdannelse har du egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Kunne ikke brydd meg mindre om miljøet og det er bare naturlig med litt forandringer i klimaet. Er et hysteri alt sammen. ALT skal jo handle om klima for tida... Men at folk som sørger for mye utslipp ellers via reise/jobb prøver å fremstå som de redder verden ved å kjøre elbil/prius er fakta http://www.nettavisen.no/nyheter/article2784974.ece trenger jeg å si noe mer? jeg LER av voksne folk som påstår at det verden går under pga VÅR forurensning. Det er faktisk trist at 4 av 5 nordmenn tror dette er menneskeskapt, eller kanskje heller skremmende. Doktrine er en fin metode som funker "bankers" selv den dag i dag, folk biter på som vanlig. Climategate-saken er avslørt, nå kan vi gå tilbake til å produsere gamle biler med stor motor snart syns jeg Verden går under når den selv vil, men vi kan påvirke prosessen underveis. Uansett er oljeproblematikken vel så stor som klimaproblemene. Med dagens forbruk går vi snart tom for olje hvis man ikke finner alternativer til store forbrukskilder som f.eks biler. Men dette vet selvsagt du alt om siden du er rakettforsker... Jeg tror kanskje at det er noen som LER av deg også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 21, 2009 Share Skrevet Desember 21, 2009 I dag så en kamerat av meg to (2) elbiler som hadde fått driftsstopp i morgentrafikken i Oslo. Virkelig GULL med biler som ikke tåler køkjøring og 8 minusgrader... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Desember 21, 2009 Share Skrevet Desember 21, 2009 jeg blir bare gladere og gladere når jeg hører dritt om el-biler, håper det blir forbudt! det hadd vært konge, men at det skjer?! niks! V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Desember 21, 2009 Share Skrevet Desember 21, 2009 høres bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Desember 29, 2009 Share Skrevet Desember 29, 2009 Jeg for min del foretrekker kun biler som drives av damp, alt annet er bare nymotens tull for hjernedøde tullinger. Forøvrig nekter jeg og å lese på noe som helst annet pergament (inklusiv bimmers siden elektronikk er satans verk) og alle som ikke er som meg kan bare legge seg ned å dø for de har ikke noe liv uansett. Synd at jeg heller ikke har et liv snart siden jeg kjører som en umoden drittunge i en forhistorisk museumsgjenstand fullstendig uten kollisjonssikkerhet, eller ikke, for at det er farlig å kollidere med bil er bare noe myndighetene prøver å hjernevaske oss med! Glemte jeg å si at min pappa er sterkere enn din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 29, 2009 Share Skrevet Desember 29, 2009 Elbil kan jo pakkes inn i hvilket som helst skall, men når det stort sett er ikke-bilselskaper som lagde de første prototypene ble det bare batteripakke på et plastbord, med to stoler, 4 hjul og en pappeske over. At de kan lages krasjssikre er jeg ikke i tvil om. MEN, elbil er ikke en holdbar løsning i lengden. Det er synd staten bruker så mye energi på denne "mellomstasjonen". Sett alle kluter til å forsøk å løs brenselscelle-problematikken. Skulle den løses har Norge skaffet seg en ny gullgruve. Men sjansen for at en nordmann klekker noe sånt er like sannsynlig som at bilavgiftene blir redusert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 29, 2009 Share Skrevet Desember 29, 2009 for min del har jeg egentlig ikke noe mot el-biler, kunne dog ikke tenkt meg en selv, da de er alt for dyre og er egentlig ikke et reelt alternativ til forbrenningsmotor grunnet rekkevidde etc. men hadde de utviklet disse noe mere, evt. (og kanskje forhåpentligvis?) byttet ut teknologien som gjør disse miljøvennlige med f.eks de nevnte brenselscellene el.l kunne jeg godt hatt en slik redskap til bruksbil. på hobbyfronten er derimot ikke en slik miljøbil noe alternativ for min del. da jeg anser lyden å være godt og vel halve opplevelsen. så jeg håper at de i fremtiden kan la oss som har dette som hobby fortsette med det, istedet for å forby bensin, diesel etc. om mennesket har skapt miljøkrisen er vel heller usannsynlig, men den mengden fossilt brennstoff vi har fortært har vel ikke akkurat gjort ting veldig mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå