Gå til innhold

Er BMW Allradsystem (4x4) helt elendig? Tydeligvis ikke :)

-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min erfaring er at dekk har "all" betydning på vinterføre.. Selv om dekkene dine er svindyr/best i test- kommer det helt an på hvilke kriterier som er stilt i testen, og ikke minst HVEM som utfører den. De fleste norske bilmagasiner er forholdsvis korrupte med tanke på at de favoriserer/utelukker svakheter ved de produktene som produsent/importør bruker mye penger for å reklamere for i bladet..

Selv sverger jeg til hakkapelitta dekk, med erfaring fra RSI 4 og 5. Disse er enestående på snø/is. Spesielt med pigger (i den korte perioden jeg klarer å beholde dem..) Da slik jeg ser det i forhold til mitt eget kjøremønster, så er det difinitivt når det er snø jeg trenger best grep, selvom det ikke er mer enn 4-5dager med slikt føre i gj. snitt i Bergen.

Det er pr i dag ingen dekk som er gode på våt isete tørr og løst underlag.. Du MÅ velge en av egenskapene,- så er spørsmålet hva du føler du har mest bruk for?

min erfaring av hakkapelitta rsi er SØPPEL!, like bra grep som sommerdekk.. RSI i pigfritt

jeg kommer aldri til å si att noe annet er bra enn conti viking kontakt 2 med pigger. DET sitter på snø/is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har disse continental dekkene på a6en sin.. Møkkadekk. Med en gang snøen/ brøytekanten er så vidt høyere enn laveste punktet på bilen, så får den problemer med å komme igang, hvor jeg må "gynge" den fram og tilbake med revers og drive. Utrolig dårlig grep sideveis også. Kommer aldri til å kjøpe conti dekk igjen. Hverken sommer eller vinter.

Takke seg til hakka på vinter, og dunlop sportmaxx eller eagle f1 på sommer..

Morten; har du prøvd hakka 4 eller 5? Eller uttaler du deg fordi conti er det beste dekket du har prøvd?

Dessuten rsi er et dekk som skal tåle tyngre last enn vanlige dekk/tykkere sidevegger på dekkene ble jeg fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg også merke til hvordan enkelte av bilene i den testen "bråstopper" så fort de får litt hjulspinn... Første BMW ser jo ut som den stopper med vilje for å kjøre i gang igjen.. Legg også merke til hvordan Audien har vesentlig mer pådrag enn de andre helt fra start og ikke gir seg samme f.. kjøpt og betalt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en helt annen oppfattning. ;)

Jeg har nye conti piggfritt å dem er mye bedre en nokian pigg som jeg hadde i fjor.. jeg bruker aldri vinterdekka mine mer enn en sesong og med at det er så billig i 15" å jeg har det med å leke meg litt nå og da.

ble posetivt overasket av piggfritt.. tror du må ha enten gamle piggfri dekk eller dårlig merke. er dem gamle blir gummien hard å da er dem 0 verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...