Muren Motorsport Skrevet Desember 22, 2009 Share Skrevet Desember 22, 2009 Alt etter hvem som tester sier jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 22, 2009 Share Skrevet Desember 22, 2009 Min erfaring er at dekk har "all" betydning på vinterføre.. Selv om dekkene dine er svindyr/best i test- kommer det helt an på hvilke kriterier som er stilt i testen, og ikke minst HVEM som utfører den. De fleste norske bilmagasiner er forholdsvis korrupte med tanke på at de favoriserer/utelukker svakheter ved de produktene som produsent/importør bruker mye penger for å reklamere for i bladet..Selv sverger jeg til hakkapelitta dekk, med erfaring fra RSI 4 og 5. Disse er enestående på snø/is. Spesielt med pigger (i den korte perioden jeg klarer å beholde dem..) Da slik jeg ser det i forhold til mitt eget kjøremønster, så er det difinitivt når det er snø jeg trenger best grep, selvom det ikke er mer enn 4-5dager med slikt føre i gj. snitt i Bergen. Det er pr i dag ingen dekk som er gode på våt isete tørr og løst underlag.. Du MÅ velge en av egenskapene,- så er spørsmålet hva du føler du har mest bruk for? min erfaring av hakkapelitta rsi er SØPPEL!, like bra grep som sommerdekk.. RSI i pigfritt jeg kommer aldri til å si att noe annet er bra enn conti viking kontakt 2 med pigger. DET sitter på snø/is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Far har disse continental dekkene på a6en sin.. Møkkadekk. Med en gang snøen/ brøytekanten er så vidt høyere enn laveste punktet på bilen, så får den problemer med å komme igang, hvor jeg må "gynge" den fram og tilbake med revers og drive. Utrolig dårlig grep sideveis også. Kommer aldri til å kjøpe conti dekk igjen. Hverken sommer eller vinter. Takke seg til hakka på vinter, og dunlop sportmaxx eller eagle f1 på sommer.. Morten; har du prøvd hakka 4 eller 5? Eller uttaler du deg fordi conti er det beste dekket du har prøvd? Dessuten rsi er et dekk som skal tåle tyngre last enn vanlige dekk/tykkere sidevegger på dekkene ble jeg fortalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Jeg har Conti Vikingcontact 3 m pigg på E39'n, første sesongen var de ok, men andre vinteren spruta piggene ut av dekkene. Ringte for å klage og de sa jeg ikke hadde kjørt inn dekkene.. Jeg jobber med dekk og felger.. F**k Conti - aldri igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Alt etter hvem som tester sier jeg.. Gammel test det der, BMW'ene i testen har ikke X-Drive, men det eldre systemet som trådstarter har X-Drive er minst like bra som Quattro, noe enhver test bekrefter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 27, 2009 Share Skrevet Desember 27, 2009 Legg også merke til hvordan enkelte av bilene i den testen "bråstopper" så fort de får litt hjulspinn... Første BMW ser jo ut som den stopper med vilje for å kjøre i gang igjen.. Legg også merke til hvordan Audien har vesentlig mer pådrag enn de andre helt fra start og ikke gir seg samme f.. kjøpt og betalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet Desember 27, 2009 Share Skrevet Desember 27, 2009 Conti pigg er dårlig dekk, piggene ryker med en gang. Men conti piggfritt derimot er helt Konge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 27, 2009 Share Skrevet Desember 27, 2009 ...men når alt kommer til alt er det nå morsomt med ren bakhjulsdrift også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 27, 2009 Share Skrevet Desember 27, 2009 Jeg kjører piggfritt i vinter også. Helt forferdelig elendig. Spinner på 6. gir på riksveien, og bremselengden er sørgelig. Må bare finne ut hva slags dekk jeg har før jeg kan slakte de... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet Desember 27, 2009 Share Skrevet Desember 27, 2009 Jeg har en helt annen oppfattning. Jeg har nye conti piggfritt å dem er mye bedre en nokian pigg som jeg hadde i fjor.. jeg bruker aldri vinterdekka mine mer enn en sesong og med at det er så billig i 15" å jeg har det med å leke meg litt nå og da. ble posetivt overasket av piggfritt.. tror du må ha enten gamle piggfri dekk eller dårlig merke. er dem gamle blir gummien hard å da er dem 0 verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet Desember 27, 2009 Share Skrevet Desember 27, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 28, 2009 Share Skrevet Desember 28, 2009 Den videoen er jo bare tull. Audien har torsendiffer, og med begge bakhjulene uten grep vil ikke forhjulene få noe heller. Det er bare å skru på antispinn igjen, så ville den kjørt fremover den også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 28, 2009 Share Skrevet Desember 28, 2009 ...men når alt kommer til alt er det nå morsomt med ren bakhjulsdrift også. Denne beviser mine egne oppfatninger med bakhjulsdrift! Kan du beherske bakhjulsdrift behersker du et meget effektivt og bra driftssystem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå