Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Bare synd man vil tape en million kroner og vel så det det første året i verditap.... :roll:

Får kjøpe den brukt om et års tid jeg da :lol:

Skrevet

Vi leverte den første X6 5.0i da den kom.. Den lyden glemmer jeg aldri,og det er en "konebil"!! Mannen kjører M5 touring..

Hørte såvidt X6M da vi hadde en innom jobben,fytte helsike!

Men har mer sansen for en jeg kjenner som kjøpte en M3 E93 Edition Individual og satt den bort til ESS Tuning for å gi litt pustehjelp opp til 600-ish hester :D :D

Skrevet
Det hevdes det ja, at den er raskere rundt ringen..

men mulig det rett og slett bare er ett hype-rykte

Jeg greide ikke å finne noen rundetider for X6M, men her er ett par tider fra Nürburgring.

E92 m3: 8:05

E36 m3 3,2: 8:20

BMW X6 XDrive50i: 8:54,4

Jeg har hardt for å tro at man kan hente inn 49,4 sek på en rundetid ved å øke effekten fra 407hk til 550hk.

Skrevet

De var vel E46 M3 de påstod at den var raskere enn, men også at den gjorde ringen på under 8 minutter - noe som virker spesielt med tanke på tiden til den andre ja..

Uansett.. ringen har jo noen steder man får brukt 550hk. Synes egentlig ringen-tider er fullstendig uinteressant for å sammenligne biler, men så er ikke flere km med aks min greie heller.

Skrevet

de 550HK'ene er nok best rett frem,men siden det er en BMW er helt sikkert mye glede å hente ut a å pælme den inn i svinger også.

Mye dreiemoment og et heftig understell sørger for det.

Skrevet
De var vel E46 M3 de påstod at den var raskere enn, men også at den gjorde ringen på under 8 minutter - noe som virker spesielt med tanke på tiden til den andre ja..

Uansett.. ringen har jo noen steder man får brukt 550hk. Synes egentlig ringen-tider er fullstendig uinteressant for å sammenligne biler, men så er ikke flere km med aks min greie heller.

Det gir jo en god pekepinn for hvilke gatebiler som er raskest, siden det fort blir flere km med aks i et kappløp på vanlig vei.

Det er jo en sving og to på banen også. ;)

Skrevet
Kappløp på vanlig vei? Der er det jo bare to ting som teller. Mest effekt og mest idiot bak rattet.

Det er derfor vi måler krefter på nürburgring istedet. ;)

Men uansett hvor kjedelig å idiotisk det er, bruker de fleste landevei til å måle krefter.

Skrevet
Ville vel ikke lagt så mye vekt på topgear gutta i denne sammenheng.

Britiske merker blir heftig favorisert i alle sammenhenger, litt tragisk.

Fifth gear syns X6 var stygg, men kjørte fantastisk.

Og den kjører bedre enn alle andre SUV'er på markedet pr idag, også bedre enn Cayenne.

Og for de som har råd til det, hvorfor ikke?

Men elektriker?!?

:wink:

Kult at det kommer slike biler på de norske veiene, drittlei av sølvgrå Toyota for å si det slik.

Gratulerer til eieren!

:)

Helt enig.

Driver vel eletrikerfirma så da er X6M fin "firmabil" får kona :lol:

Han er elektriker ja men ser p[ ligningen at inntekten gikk fra 500k i 2007 til 2500k :) og formuen steg med 10mill :) Trudde ikke det sto så bra til :)

Men den bilen har han kjøpt fordi han ville ha den rett og slett... han er ikke en sånn "se på meg" type :)

Skrevet
Uansett hvordan vi snur og vender på det så er det veldig få veier i Norge hvor du klarer å bruke bilen så mye(uten å gå utenom all fornuft og fare for førekortbeslag) at man ikke hadde klart å henge på med en Hiace. Med andre ord å kjøpe en ordentlig sportslig bil kontra en som er litt sprek, men tilbyr en del komfort burde være et enkelt valg.

Jeg tror ikke du har skjønt dette med sportsbiler. Det handler faktisk ikke om å kjøre fra folk eller komme fortest fra a-b.

Ellers blir det jo ikke automatisk mer komfort bare fordi bilen blir stor og tung. Skal man først ha en komfortbil så anbefalles S-klasse.

Joa jeg mener selv jeg har skjønt dette med sportsbil og kunne godt tenkt meg en Porsche selv. Prøvde en 996 turbo tidligere i år og kan ikke si noe annet en at det er en drømmebil uten like. De som har den bruker den tilnærmet daglig på sommeren, men har parkert den nå på vinteren, selv om det burde være en ypperlig vinterbil også.

Alikevel hvis jeg hadde hatt pengene så hadde nok en x6 blitt innkjøpt i stedet for, da jeg mener at den er enkelere å leve med i hverdagen, og det ikke nødvendig hvis er veldig viktig for meg lenger å vite hvilet merke det var på røyken jeg kjørte over :wink:

Men klart hadde jeg hatt råd så hadde det stått en av hver i garasjen. :lol:

Skrevet

Tøff bil, selv mener jeg at ///M bilene har mistet litt av sjarmen sin. Store tunge biler med svære motorer (ikke suge motorer lengre heller), noe som gjør at den ikke er særlig aktuell for ola nordmann pga høye avgifter. Bilen koster "kun" 550 - 600 ny i USA.

Men 275 km/t? Lavt gira da.

Skrevet
Tøff bil, selv mener jeg at ///M bilene har mistet litt av sjarmen sin. Store tunge biler med svære motorer (ikke suge motorer lengre heller), noe som gjør at den ikke er særlig aktuell for ola nordmann pga høye avgifter. Bilen koster "kun" 550 - 600 ny i USA.

Men 275 km/t? Lavt gira da.

Helt enig. Mye grommere med masse turtall og sugemotor. E60 M5 sin motor er jo mye råere enn noe turbogreier. Synd norske jantelovavgifter ødelegger for slike biler som x6m og de andre m-bilene. Nesten tre millioner pga at det akser litt :roll:
Skrevet

Bilen er "butt-fuckin' ugly" i mine øyne. SUV'er er noe BMW ikke har taket på i det hele tatt :wink: Det begynner å svi på øynene av både X1, X3, X5 og X6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...