Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
tror ikke jeg har blitt stoppet av politiet på sikkert 10 år

det kan vel hende at er fordi du er litt eldre og dermed ikke driver å kjører mye rundt på kveldstid tenker jeg. Lappen i ti år tilsier at du hvert fall er 28.

Det er veldig sjeldent jeg har blitt stoppet også, to ganger på 10 år. Siste var nå i høst og det var da seff "tidlig" søndagsmorgen. klokken var vel 11 skulle på kamp.

Tror det er mye lettere å bli stoppet når man kjører rundt i helgene en på en hverdag. Da det er mye mer mistenkelig kjøring med tanke på fyll og annet i helgen.

Ellers så synes jeg valget til trådstarter om å ta det rolig var veldig smart. Er man usikker på forholdene så er det bedre å ta det rolig. En ting jeg har lært meg er at skadene blir mindre jo lavere farten er. Selv om det er sjeldent jeg har opplevd forhold som tilsier at farten må betraktelig ned.

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
tror ikke jeg har blitt stoppet av politiet på sikkert 10 år

det kan vel hende at er fordi du er litt eldre og dermed ikke driver å kjører mye rundt på kveldstid tenker jeg. Lappen i ti år tilsier at du hvert fall er 28.

Det er veldig sjeldent jeg har blitt stoppet også, to ganger på 10 år. Siste var nå i høst og det var da seff "tidlig" søndagsmorgen. klokken var vel 11 skulle på kamp.

Tror det er mye lettere å bli stoppet når man kjører rundt i helgene en på en hverdag. Da det er mye mer mistenkelig kjøring med tanke på fyll og annet i helgen.

Ellers så synes jeg valget til trådstarter om å ta det rolig var veldig smart. Er man usikker på forholdene så er det bedre å ta det rolig. En ting jeg har lært meg er at skadene blir mindre jo lavere farten er. Selv om det er sjeldent jeg har opplevd forhold som tilsier at farten må betraktelig ned.

HEHE prøv 44 år, joda jeg kjører fortsatt MYE bil. jeg er også ganske hard på gassen tiul tider og liker å leke litt , men jeg er kanskje litt mere forsiktig i bygatene enn jeg var for 20 år siden :wink:

Skrevet

Anbefaler også folk å se tv-serien "Politiet". Viser godt at politiet ikke er så teite som mange her skal ha det til. Vet det finnes enkelte særinger, men likevel...

+1

Skrevet
Har du ekstremt dårlige vinterdekk siden du kjørte så sakte? Har lite til overs for folk som sinker trafikken og vrir meg omtrent i skam når jeg ufrivillig gjør det selv (bil går i nødmodus e.l)

Anbefaler også folk å se tv-serien "Politiet". Viser godt at politiet ikke er så teite som mange her skal ha det til. Vet det finnes enkelte særinger, men likevel...

Nei,,har nye dekk,,men som jeg skrev i innlegget så var det såpeglatt:)

Og da gidder jeg ikke risikere å kjøre ut av veien heller;)Så derfor kjørte jeg sakte..:)

joda,,har sett på politiet på tvn,,men tv serie er tv serie;)

Skrevet
Å Herregud a folk skal grine og syte hver gang de blir stoppa av snUten Her på forumet...

Unnskyld meg!!! Men for det først så har jeg ikke grini eller syta på at jeg ble stoppa;) så kanskje lese før du skriver...;)

Skrevet
Å Herregud a folk skal grine og syte hver gang de blir stoppa av snUten Her på forumet...

Unnskyld meg!!! Men for det først så har jeg ikke grini eller syta på at jeg ble stoppa;) så kanskje lese før du skriver...;)

Likevel, relativt teit å lage en så stor sak av dette, kunne like godt skrevet: I dag ble jeg stoppet av politiet, ... men ingenting skjedde da... Utrolig spennende lesning. :?

Skrevet

De burde vært en regel som heter:har du mer enn 3 biler bak deg så er du en sinke,hvis du ikke slipper bilene forbi innen et minutt,så har de i bilene bak lov å slå vedkommende ihjel....

Skrevet

Tja..

Trådstarter: Fint at du ser egne og bilens muliger begrensinger og kjører deretter.

Politiet: Fint at dere kan gjøre noen prevantivt innimellom. Men forsøk å gjøre der det kansje er litt mer effektivt (der folk bor, ikke på landevei/motorvei)

hauken: Det burde være en regel som heter: har du kjørt uvettig og skadet noen har de pårørende rett til å slå deg ihjel... (ok, ironi er vanskelig nok i ett forum, men du ga ikke inntrykk av at det var tilfellet. Dersom det var ett fugg av ironi så kan du ta dette som ironi også) Dessuten ender man opp med så mange biler på E6 en ettermiddag uten levende sjåfører.

Skrevet
Dette er ikke annet enn veldig bra politiarbeid. For alt politiet visste, var det en jævel på syretrip som trodde han så elefanter i veibanen og derfor kjørte så sakte. Keep up the goodwork.

Genialt eksempel ;) Og helt rett. Politiet har jo plikt på seg til å stoppe mistenksomme, det er jobben dems.

Men så er det jo et hat mot å bli stoppet av politiet, så man finner jo alltid enda flere grunner til å hate dem. Og ofte er det helt tullete, samt urettferdig det dem gjør, men uansett må vi bare forstå at de prøver å gjøre jobben sin ;)

PS. Mener ikke at trådstarter klagde over noe som helst av dette, men det er det MANGE som gjør :P

Skrevet

Likevel, relativt teit å lage en så stor sak av dette, kunne like godt skrevet: I dag ble jeg stoppet av politiet, ... men ingenting skjedde da... Utrolig spennende lesning. :?

Hmm...Jaja..Skjønner ikke at du gadd å gå inn å lese på det da;)

Skrevet
De burde vært en regel som heter:har du mer enn 3 biler bak deg så er du en sinke,hvis du ikke slipper bilene forbi innen et minutt,så har de i bilene bak lov å slå vedkommende ihjel....

Hahaha;) Ja da hadde det vært masse krangler i trafikken;)Haha;)

Skrevet
Dette er ikke annet enn veldig bra politiarbeid. For alt politiet visste, var det en jævel på syretrip som trodde han så elefanter i veibanen og derfor kjørte så sakte. Keep up the goodwork.

Genialt eksempel ;) Og helt rett. Politiet har jo plikt på seg til å stoppe mistenksomme, det er jobben dems.

Men så er det jo et hat mot å bli stoppet av politiet, så man finner jo alltid enda flere grunner til å hate dem. Og ofte er det helt tullete, samt urettferdig det dem gjør, men uansett må vi bare forstå at de prøver å gjøre jobben sin ;)

PS. Mener ikke at trådstarter klagde over noe som helst av dette, men det er det MANGE som gjør :P

Tusen takk;) Klagde ikke,,bare skrev hva som skjedde jeg...:P

Skrevet

Hahaha;) Ja da hadde det vært masse krangler i trafikken;)Haha;)

Trodde det var noe litt spesielt, f.eks: Urettferdig/ trakkaserende behandling av politiet osv.

Skrevet

Hvis jeg ikke føler meg trygg på føret så kjører jeg så fort som jeg selv føler er sikkert. Irriterer det folk så får de kjøre forbi, så får jeg heller komme å gi førstehjelp til de etter noen svinger, der de ligge skamslåtte i fjellveggen :x

Kjører for det meste fartsgrensen men jeg blir grundig forbanna når folk ligger under grensen på tørr vei, det skjer alltid når jeg har dårlig tid :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...