Gå til innhold

Erfaringer med MB w210? -Jeg har handla, side 11!


sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

Skal du ha Mercedes så tenk på to ting: Rust og elendige vinteregenskaper!
hahahahha :lol: unnskyld, men blir så irritert at jeg velger å be deg med å klappe igjen kjeften, du har overhode ingen peiling på hva du prater om :lol: vis meg den bilen UTEN sperre som kommer bedre fram en w124 med riktige dekk du :wink:

enig :)

Hør nå her jenter! Så du påstår altså da at en Mercedes eller som jeg kaller det "dieselpurke" eller "taxi" kommer bedre fram enn en BMW som er ordenlig skodd. Det må du ikke fortelle høyt altså, du driter deg loddrett ut! :roll:

Naboen har E280 CDI 2007 modell med like Hakkapelitta dekk som meg, bare i 215 bredde. Han har kjørt seg fast i bakken opp til våre hus mange ganger, jeg har ikke kjørt meg fast en gang siden jeg kjøpte nye dekk til E39en. Han forteller også videre at han må skru av antispinnen for å ha muliget til å komme opp. Jævelskapen har til og med begynt å ruste!!! I hjulbuen på venstre side bak, makan til drittbiler skal man lete lenge etter

Onklen min har E320 CDI 2005 mod, bytta nettopp alle fire dørene, før der igjen hadde han 2000 E220 CDI, bytta panser og forskjermer. Han har kjørt Mercedes i 25 år, men nå har han bestillt E60 525XD(En av de siste som skal leveres forøvrig)

Mercedes er det værste dritet man kan kjøpe, grusome diesel kakklende drosjer som ruster mens du ser på. Så just-turbodiesel! Kom med noen gode argumeter for hvorfor Mercedes er så mye bedre enn BMW!

Skulle gjerne likt så utfordre jallabilene dine med min E39, skulle kjørt i fra deg med E34 for den saks skyld. Så skulle jeg heller trekke deg hvis du kjører deg fast

For noe tull, det må være noe galt med naboen din. Min far har 2003 mo. W211 E240, den er meget bra til å ta seg frem, minst like god som BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du ha Mercedes så tenk på to ting: Rust og elendige vinteregenskaper!
hahahahha :lol: unnskyld, men blir så irritert at jeg velger å be deg med å klappe igjen kjeften, du har overhode ingen peiling på hva du prater om :lol: vis meg den bilen UTEN sperre som kommer bedre fram en w124 med riktige dekk du :wink:

enig :)

Hør nå her jenter! Så du påstår altså da at en Mercedes eller som jeg kaller det "dieselpurke" eller "taxi" kommer bedre fram enn en BMW som er ordenlig skodd. Det må du ikke fortelle høyt altså, du driter deg loddrett ut! :roll:

Naboen har E280 CDI 2007 modell med like Hakkapelitta dekk som meg, bare i 215 bredde. Han har kjørt seg fast i bakken opp til våre hus mange ganger, jeg har ikke kjørt meg fast en gang siden jeg kjøpte nye dekk til E39en. Han forteller også videre at han må skru av antispinnen for å ha muliget til å komme opp. Jævelskapen har til og med begynt å ruste!!! I hjulbuen på venstre side bak, makan til drittbiler skal man lete lenge etter

Onklen min har E320 CDI 2005 mod, bytta nettopp alle fire dørene, før der igjen hadde han 2000 E220 CDI, bytta panser og forskjermer. Han har kjørt Mercedes i 25 år, men nå har han bestillt E60 525XD(En av de siste som skal leveres forøvrig)

Mercedes er det værste dritet man kan kjøpe, grusome diesel kakklende drosjer som ruster mens du ser på. Så just-turbodiesel! Kom med noen gode argumeter for hvorfor Mercedes er så mye bedre enn BMW!

Skulle gjerne likt så utfordre jallabilene dine med min E39, skulle kjørt i fra deg med E34 for den saks skyld. Så skulle jeg heller trekke deg hvis du kjører deg fast

hahaha...virker som om vi har en konkurranse..min pappa er sterkere enn din...nerd as...Noen liker mercedes..andre liker bmw...kvaliteten generelt hos Mercedes har alltid vært høyere enn bmw...den har dog falt en del siste ti året pga skandalen på w210...men igjen...sjekk hvor mange w210 det er solgt iforhold til e39...ikke rart alle bmwfolk kjenner fler med mercedes enn omvendt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha Mercedes så tenk på to ting: Rust og elendige vinteregenskaper!
hahahahha :lol: unnskyld, men blir så irritert at jeg velger å be deg med å klappe igjen kjeften, du har overhode ingen peiling på hva du prater om :lol: vis meg den bilen UTEN sperre som kommer bedre fram en w124 med riktige dekk du :wink:

Når det gjelder Mercedes-Benz... W201... og joda jeg har hatt W124 også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter denne fullt ut! Både E39'en og E60'en min var elendige på vinterføre sammenlignet med W124 230TE'n jeg hadde som bruksbil. Sto ikke fast en eneste gang i løpet av to vintre!

Hva slags dekk bredde hadde du på dine biler. De fleste BMWer trives best med smale dekk på sleipt vinterføre, blir dekka for breie så sliter de litt i de værste bakkene. En Mercedes med 195 piggdekk kommer sikkert bedre fram enn en BMW med 225 piggfri, men en 330I går bedre enn en 316I også for å si det sånn :wink:

E60 har minimum 225 bredde som anbefalt, derfor så kan de være litt vriene på vinterføre med dårlig dekk. Men man kan fint kjøre 205 på E60, det leverer vi for kunder som ønsker det og da kommer de godt fram igjen.

Mange er imponerte over vinteregenskapene til BMWer bare de får ordenlige dekk med riktig bredde. Sett likt sett med dekk på en Mercedes og en BMW så tenker jeg vi ser forskjellen ja

E39'en hadde Nokian Hakkapelita 4 piggdekk, mens E60'en hadde Nokian Hakkapelita 5 piggdekk. Begge bilene hadde dimensjonen 225/40-18".

MB 230TE'n hadde Nokian Hakkapelita 5 piggdekk i dimensjonen 225/45-17".

Med andre ord: Dekkbredden på begge BMWene og på MB bruksbilen min var nøyaktig den samme, og av samme merke. Ergo hadde ingen av bilene noen fortrinn fremfor den andre dekkmessig (bortsett fra at såpass nye BMW'er burde antas å være bedre dimensjonert for såpass store og breie dekk, sammenlignet med en gammel MB). Begge BMWene hadde elektroniske hjelpemidler, mens MB 230TE'n ikke hadde noe slikt. MB 230TE'n opplevde jeg likevel utvilsomt som en mye, mye bedre vinterbil enn begge BMW'ene. Erfaringene mine stammer fra totalt knappe 150.000 kjørte km på nordnorske vinterveier med disse tre bilene til sammen, fordelt ut over fire vintre. Kjøring i "bakkebyen" Tromsø er også medregnet. Så før du disser MB's vinteregenskaper for mye burde du skaffe dine egne erfaringer, istedenfor å høre på hva "alle andre" sier og mener. "Hvis tante hadde hatt baller, så ville hun vært onkel" - sant? :)

Som en digresjon kan jeg føye til at mine erfaringer med nyere MB (CLS'en jeg har nå + C-klassen (W203) til min mor + E-klassen (W212) til min far) på vinterføre er en del dårligere enn hva min erfaring med W124'en tilsa. CLS'en er eksempelvis veldig retningsstabil og sporer lite på (dårlige) vinterveier, men å greie å ta stillestående bakkestart er mer en illusjon enn en realitet. Denne er for øvrig skodd med 235/35-19" Nokian Hakkapelita 7 piggdekk.

For øvrig beror fremkommeligheten både i bakhjulstrekte MB'er og BMW'er MYE på sjåføren, og hvor "tøff" og villig til å satse denne er. Dette gjelder igrunn for all kjøring på vinterføre, uansett bilmerke. Skal man ha best mulig fremkommelighet hos MB'er eller BMW'er, så kjøper man en bil med hhv. 4-matic eller X-drive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Fredrik 90: Er '90 det året du er født? I så fall har du ikke mange vintre bak rattet å vise til. Så den kjepphøye instillingen vil bare bli et problem for deg i så fall.

Jeg har hatt en '93 E 300T samtidig som jeg eide min eneste E34, Alpinaen. Å sammeligne disse på noe som helst nivå er kanskje litt søkt, men jeg opplevde MB som komfortabel, og Alpinaen som mer sportslig. (Selv om MB'en var en Sportline) Bilen hadde ASR, Alpinaen ASC. Mens Alpinaen ikke ble brukt vinterstid har jeg lite å gå på, men de få gangene det var glatt og jeg var ute med den, var den umulig - sikkert grunnet 225 dekk og 360hk. MB'en sto jeg aldri fast med. MB sin elektronikk var jeg svært imponert over.

Nå har jeg eid en 00 270 TE CDI i 2 år. Den er fantastisk på vinterføre - ESP er eksemplarisk. Jeg har en tricky bakke hjem, og en gang i fjor måtte jeg på med Autosock, ellers har det ikke bydd på problemer. Men bilen er fullstappet med elektriske duppedingser ellers. Og de vil feile - før eller senere. Det skjedde på Alpinaen også.

Motoren har gått over 460 000 km nå, og har absolutt ingen oljelekkasje, kun litt fra turboen. Ingen forbruk heller, følger serviceintervallene, og etterfyller ikke olje.

Jeg hadde et valg mellom E39 og W210 da jeg skulle kjøpe forrige bil. Årsak: kun de 2 stasjonsvognbilmodellene kunne dra tilhengerredskap over 1900kg i mitt prissegment. VW, Audi, Ford, Volvo har ikke samme kapasiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha Mercedes så tenk på to ting: Rust og elendige vinteregenskaper!
hahahahha :lol: unnskyld, men blir så irritert at jeg velger å be deg med å klappe igjen kjeften, du har overhode ingen peiling på hva du prater om :lol: vis meg den bilen UTEN sperre som kommer bedre fram en w124 med riktige dekk du :wink:

Når det gjelder Mercedes-Benz... W201... og joda jeg har hatt W124 også... :wink:

god vinterbil det ja, stiller nok ganske likt de bilene, kunne jo også dratt w123 inn i diskusjonen med 875kg akseltrykk på bakakselen i turbodiesel/stasjonsvogn-versjonen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så sier vi at Mercedes er verdens beste bil da, er dere fornøyde nå da!!

Det er sånn det høres ut. JEG mener Mercedes er dårlige vinterbiler etter hva jeg har hørt av andre, sett og lest i diverse bilblader.

Å påstå at folk ikke har peiling bare fordi de har andre erfaringer og meninger enn dem selv er på barnehage stadiet.

Jeg liker ikke Mercedes og kommer nok aldri til å bruke egne penger på slikt, til det så finnes det bedre alternativer fra både BMW, Audi og Volvo.

Og ja, jeg mener fortsatt at Mercedes ikke har noe blandt BMW og Audi å gjøre lengre, til det så har de sunket alt for lav. Ingen premium produsenter lager varebiler og busser(ikke at det har så mye med saken å gjøre men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes har "alltid" lagd varebiler og busser så det er ingen unskyldning. Det lille jeg har kjørt E-klasse på vinterføre har ikke imponert meg med tanke på fremmkommelighet (spinner mye/lett), men mulig det var dårlige dekk osv.

BMWen er ikke noe bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG mener Mercedes er dårlige vinterbiler etter hva jeg har hørt av andre
:lol: du er litt av en harding du Fredrik, du kan si at Mercedes at verdens styggeste bil eller at du overhode ikke liker dem på noen måte, men at de er dårligere på vinterføre enn andre bakhjulstrekkere er feil rett og slett :wink:

Ja jeg er vel en harding men du biter også stadig på! :wink: Nei her har vi ulike meninger og det er ikke noe å gjøre med det, du mener Mercedes er gode på vinterføre og jeg mener de er dårlige.

Nå har jeg vokst opp med Audi og BMW, jeg har alltid blitt fortalt om at Mercedes var dyre og dårlige biler. Så det sitter nok litt i meg dette med at jeg ikke liker disse bilene.

Jeg husker at min far var ikke nådig i kommentarene når noen i familien eller rundt oss kjørte Mercedes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pappa har en `98 modell w210 220diesel (sugemotor).

han har hatt bilen i 4år no og har ikke hatt noen (mekaniske) problemer med den overhodet.

personlig så liker jeg den ikke. det jeg digger på den er svingradiusen. bilen er skikkelig undermotorisert (blir jo selvfølgelig noe annet med turbodiesel), girkassa er veldig treg, setene føles feil,dårlig støydempet (pappa klager tilogmed på det) osv osv.

har også kommet godt med rust på den mens han har hatt den. i alle hjulbuer,bunn av skjermer i front, bunn av dører,litt under lista på topp av døra, rundt låsen på bakluka, eksosanlegget var helt opprusta nylig, jekkfestet forsvant oppi kanalen når vi la om til sommerdekk sist ++ han har vært inn på oljebehandling annet hvert år.

så mitt tips er: styr unna.

jeg villet kjøpt meg en annen e39 istedet.

e39 har en annen kvalitetsfølelse syns jeg,6 sylinderet motor,bedre støydempet, ser penere ut,behageligere aut.gir syns jeg, ligger bedere på veien, og (tror jeg) kanskje ett mindre verditap. de mercene raser jo nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tre MB´er og tre BMW´er og hadde det ikke vært for ASC+T funksjonen (som ikke var funnet opp da W124 og W201 var på markedet) ville ikke vår nåværende E46´en hatt best fremkommelighet av disse bilene. Det er faktisk ikke den helt store forskjellen mellom MB og BMW på dette området idag. Nyere MB´er har en tilsvarende funksjon som ASC+T og tro det eller ei så har de i likhet med BMW også en fornuftig vektfordeling (stort sett på den positive siden av 55/45).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...