Kjennern Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Vedr. Salty´s bil vil jeg mene at verditapet på hans bil er totalt irrasjonelt og mest av alt påvirket av finanskrisen. Modellen har tross alt 177 HK og det er dermed ikke mye som mangler i forhold til en 525d. Prisforskjellen er imidlertid over 100K i utgangspunktet og det er to sylindre og 20 HK objektivt ikke verdt.. Ja, det må jo være det.. Jeg blir hvertfall oppgitt over hvor vanskelig det skal være å selge.. Har folk rett og slett gått i dvale? Samtidig er det jo interessant å se at det nevnes at forhandlere selger biler til 500.000kr som hakka møkk, men for meg virker det som om privatmarkedet er helt dødt? eller..? Kan jo prøve å selge via firma? vet at AT bil i Lillestrøm tar ca 10-20K pr bil i kommisjon. De selger stort sett BMW, hvertfall Tore der selger mye BMW. De har relativt god kunde masse også.
Saltkjelen Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Vedr. Salty´s bil vil jeg mene at verditapet på hans bil er totalt irrasjonelt og mest av alt påvirket av finanskrisen. Modellen har tross alt 177 HK og det er dermed ikke mye som mangler i forhold til en 525d. Prisforskjellen er imidlertid over 100K i utgangspunktet og det er to sylindre og 20 HK objektivt ikke verdt.. Ja, det må jo være det.. Jeg blir hvertfall oppgitt over hvor vanskelig det skal være å selge.. Har folk rett og slett gått i dvale? Samtidig er det jo interessant å se at det nevnes at forhandlere selger biler til 500.000kr som hakka møkk, men for meg virker det som om privatmarkedet er helt dødt? eller..? Sleit med å selge min 06 E90 i 07 også Salty. Virker som om biler over 300k, og som har en heftig omreg blir solgt oftere og oftere gjennom forhandler, og da også med innbyttebil. Skandale at den lekre E61 din skal være vanskelig å selge Salty! Lykke til anyway! Bytte til F10?!? Hmm.. Det dukker frem mange gode poenger, men det er jo forferdelig at alt skal stoppe opp av den grunn. Mht. hva jeg taper på den jeg har vil BMW se langt etter å skrive ny kontrakt med meg på en F10.. Jeg er faktisk veldig fristet til å gå over til ett annet merke, men vet ikke hva.. desverre.. Kia tilbyr 7 års nybilgaranti, kanskje dette er noe? Det er jo forøvrig helt fantastisk at en produsent som Kia gir 7 års garanti på produktene sine, mens BMW som koster 5 ganger så mye og deretter bør være vesentlig bedre gnir seg med den skandaløse 2 års garantien.. Tenk å kjøpe en 2010 X5 M til 2,7 millioner og kun få 2 års garanti på kjøpet.. Skal høre med AT. Har snakket en del med han, fikk blandt annet prøve en 2005 E60 530dA og en 2008 E70 X5 3,0d M-sport..
Kjennern Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Vær obs på at på KIA er det ikke full garanti i 7 år, det er på driverket som det er så lang garanti.
Saltkjelen Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Meen alikevel.. Det er vesentlig bedre garantivillkår enn det BMW klarer å prestere..
Ron Jeremy Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Meen alikevel.. Det er vesentlig bedre garantivillkår enn det BMW klarer å prestere.. Rart det der med garantier, virker til å være store forskjeller i garantitiden og vilkår ifht dette. BMW Sverige tilbyr vel gratis service opp til 80tkm, og BMW i USA har vel omtrent det samme? Og jeg mener også det er land der BMW tilbyr 3 års garanti. Mht Kia Salty. Svoger kjøpte en I30, de hadde problemer innen en mnd og bilen måtte inn på rep, de sleit også voldsomt med å få skriftelig avtale på service i 5 år. ikke noe med at de rapper designelementer, helst da ifra premiumprodusentene, de bruker nå også enkelte navn ifbm markedsføre faenskapet. Ovegangen ifra E61 til Kia... er stor Salty, jeg skjønner din frustrasjon, men hehe, Kia?
Saltkjelen Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Kia ble trukket frem som ett eksempel.. Men noen ny BMW blir det ikke..
Lars89 Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 i30 er en hyundai Ron Jeremy Hadde Kia på jobben før og den 7-års garantien kommer til å bli DYR for de. Mye feil... BMW USA tilbyr meget gode vilkår på nye biler. 4 år/80 000km garanti, gratis service og bremser, gratis veihjelp osv. At BMW som eneste produsent tilbyr 2 år i Norge er latterlig...
André78 Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Garanti eller ikke, forbrukerkjøpsloven gjelder uansett. Hvis en bil som har fulgt alle servicer hos merkeverksted eller annet godkjent verksted får motorhavari etter f.eks 3 år, så skal produsent dekke rep/motorbytte. 5 års reklamasjonsrett på del som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Eller tar jeg feil? Jeg vet ikke hvor kranglete BMW her i Norge pleier å være på feil utenfor garanti og reklamasjoner?
asv Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Garanti eller ikke, forbrukerkjøpsloven gjelder uansett.Hvis en bil som har fulgt alle servicer hos merkeverksted eller annet godkjent verksted får motorhavari etter f.eks 3 år, så skal produsent dekke rep/motorbytte. 5 års reklamasjonsrett på del som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Eller tar jeg feil? Jeg vet ikke hvor kranglete BMW her i Norge pleier å være på feil utenfor garanti og reklamasjoner? du har meget rett.. etter §27 om jeg ikke husker heelt feil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå