Gå til innhold

Oppgradering av nettsidene

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Sånn, nå er det hele integrert i et større system, slik at vi kan få inn litt ekstrainnhold etterhvert. Les gjerne artikkelen på forsiden.

Og ja, jeg vet at formatteringer (størrelser/avstander osv) er helt ute å kjøre. Det må dessverre være sånn i noen timer utover kvelden - jeg har ikke mulighet til å holde på mer nå. Hvis noen andre med peiling på CSS og slikt vil ta en titt på det, så er det velkomne til å prøve! Det gjør meg ingenting om løsningen ligger klar når jeg kommer tilbake senere... ;)

Problemet er nok doble CSS-filer osv. på grunn av "merging" av to store systemer; CMS-system og forumet. Her er det bare å nøste opp i all koden for å finne ut hva som bugger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 526
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gunnar:

Joomla :D Sweet, I love it =)

Maskinpark: Får svar fra IT Tech om vi har noe RDram liggende, kommer tilbake ang det :) . Sjekker også om vi har noen pensjonerte servere som er bedre enn det som går per dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så er kalenderen åpen for innlegging av happenings/treff/TV-programmer, alt som er av interesse for den gemene BMW-hop. ;)

Jeg må godkjenne det som legges inn før det blir publisert. Fint om noen gidder å teste å legge inn de treffdatoene som allerede er kjent, både Gatebil, BMWCCN, og alt mulig annet. Velg riktige kategorier og husk å skrive skikkelig info. Føler dere det er kategorier som mangler, gi beskjed til meg.

PS: Steffen, den hvite E34en er nok borte, men du ser hjulene til Steffan og en del andre kjente biler (Geir Anders, [space], m.fl. på det andre bildet.... ;) Det roterer for hver side, bortsett fra inne på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å hjelpe skikkelig! Begynner å få den gode gamle forum-følelsen tilbake :D

For min del kunne gjerne offline/online knappen blir satt under avataren, så blir det nesten som i gamle dager :)

Dette har jeg mer og mer tro på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ikke er rare pc`ene som brukes til servere her.

Jeg har en pc som jeg kan donere bort. Specs:

Hovedkort: MSI K8N Diamond Hovedkort S939,SLI nForce4 SLI,6xSATA2,Creative Live!24bit

Nettverkskort: 2x Integrert 100/1000Mbit i hovedkort

Prosessor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Skjermkort: Gainward GeForce 6800GT 256MB

Ram: GEIL PC3200 2GB DDR400

Hardisk Hoved: Western Digital 37GB 10.000RPM Serial Ata

Hardisk 2: Western Digital 250GB 7200RPM Serial Ata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at man må endre på padding til wrapperne inne i subsilver css'en, da denne er laget til sånn at den ikke skal ligge klin inn i venstresia av skjermen når det står alene, og at det derfor blir et ikke så pent lite mellomrom mellom "menyen" til venstre og forumet. Mulig også definere en maxwidth på hele skiten, sånn at man slipper å scrolle til siden...

Skal ikke si noe for sikkert dog, er lit rusten på akkurat dette feltet :P

EDIT: Den store irriterende teksten er fort gjort og fikse, så gjør det! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye layouten er ganske bra, men jeg har to ting jeg vil påpeke her.

-Det ene er at menyen til venstre (med hovedmeny og brukermeny) er altfor bred. Selv om jeg har widescreen skjerm må jeg scrolle til siden for å lese høyre side når det er bilder i tråden.

- Det andre er at jeg syns teksten (spesielt), smiley'er og noen knapper ser litt oppblåst ut. Det var bedre på det gamle forumet når dette var mindre.

Dette er bare hvordan jeg ser det i forhold til andre nettsider og det gamle forumet. Ellers er det veldig bra det dere har fått til med "nye" bimmers :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo bare bedre og bedre, men menyen på venstre side tar for mye plass i forhold til helheten (spesielt når man er inne i forumet) og for min del kan fonten når man skriver i forumet helt klart bli mindre som standard. Joomla og Wiki... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette ble kjempebra!!

Selv om jeg likte den "gode gamle" siden godt.

Synes også det mangler bosted, eneste jeg savner (hitill :)

Ellers så er jo den nye søkefunksjonen MYYYYE bedre, man finner det man søker etter! Noe jeg slet litt med på den gamle.

Lett og finne frem,oversiktlig og greit.

Blir bra detta!

Keep up the good work!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå er det hele integrert i et større system, slik at vi kan få inn litt ekstrainnhold etterhvert. Les gjerne artikkelen på forsiden.

Og ja, jeg vet at formatteringer (størrelser/avstander osv) er helt ute å kjøre. Det må dessverre være sånn i noen timer utover kvelden - jeg har ikke mulighet til å holde på mer nå. Hvis noen andre med peiling på CSS og slikt vil ta en titt på det, så er det velkomne til å prøve! Det gjør meg ingenting om løsningen ligger klar når jeg kommer tilbake senere... ;)

Problemet er nok doble CSS-filer osv. på grunn av "merging" av to store systemer; CMS-system og forumet. Her er det bare å nøste opp i all koden for å finne ut hva som bugger!

Aner ikke om det du skriver over her kanskje besvarer spørsmålet mitt :wink:

Når jeg trykker på "Forminsk" to ganger (maks forminskning av skrift) blir størelsen perfekt, men hver gang jeg blar til neste side i en tråd eller til en annen side på forumet går størrelsen tilbake til default størrelse og jeg må trykke på "forminsk" igjen.

Hadde vært fint om den beholdt min innstilling uten å gå tilbake til default sålenge man er inne på forumet sammenhengende uten å navigere bort fra siden :)

Syns du gjør en fabelaktig jobb Gunnar :applause:

Jeg synes også det hadde vært morro om den hvite 5-ern din dukket opp blandt de nye bildene som ett "retro flash" fra det gamle bimmers ;)

Til sist vil jeg si at jeg mer enn gjerne vil bidra med noe tilbake, men desverre kan jeg null & nix om MySQL og php eller hva det nå heter. Så der kan jeg ikke bidra stort.

Men du nevner på forsiden at serverene begynner å bli slitne, så dukker det opp flere muligheter som kan gi noen kroner igjen til deg til drift og nytt utstyr støtter jeg gledelig dette.

Edit:

Nå vet jo ikke jeg hvordan det går med kalender salget og om skiltplatene o.l. gir noe igjen til deg. Men har bidrat på begge kanter og det er jo en start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som systemutvikler for store CMS enterprise løsninger i Sitecore (danish nonopensourcegreie). Jeg vet hvor mye tid en filleting i CSS kan ta .. Dog, jeg utvikler i .Net miljø og ikke rører PHP (hence ai ai'en mot Joomla), så det er stortsett bare jQuery, html, sql og evt. CSS ting jeg kan bidra med. Jeg har prøvd Joomla, og har egentlig ikke noen spesielt gode ting å si om den :|

Det viktigste er vel at Joomla har phpBB integrasjonen, resten tipper jeg vil komme etterhvert.

Det burde vel kanskje lages en off-topic / nettside oppgave forum, der folk kan bidra for å gjøre sida bedre. Kanskje ikke dugnadsånden for hjemmesiden er 100% her da, men da kan man lett få oversikt på ting som kan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...