Lars89 Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Skrevet Februar 5, 2010 er vel ikke akkurat noe tvil at pengene du sparer på å kjøpe billigdekk fort er tapt hvis man ikke klarer å holde bilen på veien eller stoppe for bilen foran. Knuste hele siden og taket på første E46n min pga dårlige dekk (og 0 erfaring og avslått antispinn ) og har ingen planer om å gjenta det. Tapte 30-40K på det... Mye blanda erfaringer ute å går så usikker på hva det blir til. Regner med det blir Falken, Kumho e.l Pirelli Pzero, Michelin osv er vistnok veldig myke... Hvordan takler Sonar-dekka høy fart over lengre tid? 200+...
LianLi Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Mitt inntrykk av Sonar dekkene, er at de er fine til prisen men langt i fra noe godt dekk. (Til konekjøring fungerer de godt) Jeg mener jeg har bedre grep på vinterdekka mine på tørr og våt asfaldt enn med sonar. E36en føltes nærvøs ut på våt asfaldt.
Lars89 Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Skrevet Februar 5, 2010 Driver ikke med konekjøring så blir nok noen andre dekk Brent meg på dårlige dekk litt for mange ganger nå
LianLi Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Er selv lei av slike billigdekk og skal gå til innkjøp av Michelin Pilot Sport PS2 til sommers
rune.sivertsen Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 har akkurat bestilt felger med sonar SX-1 dekkene. Skal gi tilbakemelding når jeg vet om de har godt veigrep eller ikke.
aloebiz.net Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 Jeg har sonar foran og de støyer no helt jævlig! Høres ut som hjullagrene er gåene... Og det er de ikke for jeg har prøvd samme dimensjon i Kumho også og da ble det stille
Bjørnar_ Skrevet Juli 24, 2010 Skrevet Juli 24, 2010 Helt rævva dekk for å si det på godt norsk. Kjørt cirka 3-4000 km og dekkene er veldig trappeslitte. Ser ikke antydning til noe sånt på vinterdekkene mine som har stått på samme bilen. En kompis med E39 har akkurat samme oppfatningen. Styr unna og kjøp noen bedre dekk rett og slett....
BMW-Coupe Skrevet Juli 24, 2010 Skrevet Juli 24, 2010 Helt ok dekk, men støyer noe helt jævlig! Gikk fra Continental sport compact 3 til disse dekkene...kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Men driter du i støy, så er dekkene helt ok!
M-Tech Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 Helt rævva dekk for å si det på godt norsk. Kjørt cirka 3-4000 km og dekkene er veldig trappeslitte. Ser ikke antydning til noe sånt på vinterdekkene mine som har stått på samme bilen. En kompis med E39 har akkurat samme oppfatningen. Styr unna og kjøp noen bedre dekk rett og slett.... Kan vel skrive under på det ja.. Støyer helt j*****g rett og slett. Grepet er i og for seg overaskende bra, serlig med tanke på prisen på dekka. Men de gir veldig dårlig med tilbakemelding om hva som skjer når du kjører samt at de ikke er serlig presise. Kan vel trygt si at jeg kommer aldri til å kjøpe slike søppledekk igjen!
code13 Skrevet August 7, 2010 Skrevet August 7, 2010 Har disse på felgene nå, funker helt ok til våres bruk - konekjøring, fram og tilbake på jobb og til butikken. Har ikke lagt merke til støy, har ikke hørt etter heller. Føles ganske ok ut. men hører hva folka sier her, så jeg kjøper nok ett par hakk bedre neste gang selv om vi ikke kjører aktivt (kan heller ikke pga motor )
Chris A Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Spent på hvordan erfaringene er med dette dekket? Spesielt på våt vei, vannplaning? Slites sidene fort? Støyer det så mye?
Saltkjelen Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Jeg har nå kjørt med Sonar på 18" rondell og nå 19" BBS LM reps. På bakgrunn av jeg nå har kjørt en del km med disse har jeg også noen innvendiger. Dekkene støyer MYE, men grep og egenskaper er helt ok. Syns forøvrig at disse slites fort, jeg kjører nå på siste vers med dekk som kun er 1 sesong gammel. Kommer helt klart til å kjøpe noe annet etterhvert. Vinterdekkene har jeg enn så lenge god erfaring med og støyer vesentlig mindre enn sommerdekkene.
StigJ Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Hvis de er utslitte etter kun en sesong blir det jo ikke akkurat billig i lengden. På min så har jeg Yokohama Advan Sport, og der har bakdekkene (255/30-19) gjort sitt. Meeen. Disse kjøpte jeg til sesongen 2006 Fremme er det greit med mønster igjen. De kjøpte jeg i 2007. Så ut fra hvor lenge jeg har hatt mine og så har jeg fått mye dekk for pengene. Betalte vel 4600 for bakdekka og 4300 for framdekka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå