Gå til innhold

Valg av bil: X1 eller Audi A4 Allroad

wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Vet dette ikke blir så objektivt, men fint om alle kan prøve å være det :)

Har fått meget gode leasingavtaler fra jobben og kan nesten fritt velge bil mellom BMW, VW og AUDI.

har lyst på en som skyver på alle hjula og da er det to biler som frister... A4 Allroad og X1. Selv har jeg testet en 2006 mod Allroad og vet hvordan de tar seg frem, men syns X1 er utrolig fete selv om jeg aldri har sett eller prøvd en.

Dersom nypris er 450.000,- så lander leasingavtalen min på ca 2100,- i måneden.

Avventer konkrete svar på pris på disse to bilene og jeg vet ikke enda motortype eller tilleggsutstyr.

Hva ville dere valgt og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har prøvd X1 xDrive20dA med 163hk/350Nm og er meget positivt overrasket. Motoren passer bilen meget godt, bra skyv og lite forbruk. Den innvendige plassen er ikke stor, men det føles alikevel ikke så altfor inneklemt. Bilen virket tight og fin, godt sammenskrudd og ingen ulyder. Fjærer/dempere gav heller ikke hetter ved grov kjøring på dumper, telehiv etc. Modellen jeg kjørte var relativt beskjedent utstyrt så det gav ingen følelse av å kjøre en påkostet bil, men med riktige kryss på utstyrslisten er jeg sikker på at bilen vil føles mer eksklusiv og påkostet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekte meg litt på BMW sine sider, motormessig stod det mellom xDrive20dA og xDrive23dA.

Bør vel kanskje høre med Bavaria og prøvekjøre xDrive20dA. Sparer en del om jeg kan være fornøyd med den.

Må i alle fall ha merkbart bedre skyv enn hva min 520ia fra '97 klarer i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekte meg litt på BMW sine sider, motormessig stod det mellom xDrive20dA og xDrive23dA.

Bør vel kanskje høre med Bavaria og prøvekjøre xDrive20dA. Sparer en del om jeg kan være fornøyd med den.

Må i alle fall ha merkbart bedre skyv enn hva min 520ia fra '97 klarer i dag!

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig over at draget er skuffende i 2 liter dieselen ifht 97 520ia...

:roll:

Jeg hadde glatt tatt X1, rett og slett for den ser bedre ut, er en mer "moderne" biltype.

Og jeg tror også det er en bedre bil i det lange løp.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skyte inn at den fargen bilen har på bildet dit syntes jeg faktisk er rå stilig.

Tror jeg hadde valgt den fargen. Er en kul og litt anderledes farge liksom.

Synes egentlig jeg også :wink:

Fargen kommer ikke helt til sin rett på bilde liksom, men så en slik demobil på nært hold, og synes fargen var stilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg ville anbefalt Audien, men bare hvis det er 2,0TDI 170 hk. 143 hestern er ikke så veldig brukanes i disse tunge bilene, da ville jeg heller gå for X1 2,0 med 163 hester. 143 hesteren går skuffende dårlig i vanlig A4, og når du i Allroad atpåtil får noen ekstra kilo og firehjulstrekk å dra på er det ikke akkurat noe "fyrverkeri", 97 520IA vil virke sprek i forhold. Men A4en ser en smule bedre ut, den har ikke det konebil stemplet X1 er på vei til å få samtidig som jeg vil mene den tar seg bedre fram på alle fire.

Men en godt utstyrt X1 med riktig farge og motor er for all det en gøyal bil som er åpenbart mer kjørevillig enn en A4 Allroad, samtidig som plassen er noe tilsvarende Audien. Her er det vel motor og utseende som skiller bilene fra hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg ville anbefalt Audien, men bare hvis det er 2,0TDI 170 hk. 143 hestern er ikke så veldig brukanes i disse tunge bilene, da ville jeg heller gå for X1 2,0 med 163 hester. 143 hesteren går skuffende dårlig i vanlig A4, og når du i Allroad atpåtil får noen ekstra kilo og firehjulstrekk å dra på er det ikke akkurat noe "fyrverkeri", 97 520IA vil virke sprek i forhold. Men A4en ser en smule bedre ut, den har ikke det konebil stemplet X1 er på vei til å få samtidig som jeg vil mene den tar seg bedre fram på alle fire.

Men en godt utstyrt X1 med riktig farge og motor er for all det en gøyal bil som er åpenbart mer kjørevillig enn en A4 Allroad, samtidig som plassen er noe tilsvarende Audien. Her er det vel motor og utseende som skiller bilene fra hverandre

Jeg slutter ikke å undre meg over folks oppfatning av hvor bra Quattro tilsynelatende er.

Morsomt og litt tragisk.

Markedsføringens kraft er stor, noterer jeg meg atter en gang.

#-o

X1 og konebil stempel?

Den er vel såvidt ny at den ikke har noe stempel ennå?

Mener du at X3 var konebil?

:mrgreen:

Og å kalle en 97 520ia sprek ifht en A4 med 143 hk diesel... det er spenstig.

Jeg har tilfeldigvis hatt nettopp en 97 520ia, og de går som en dass!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...